Miten saan miehen uskomaan että 4-vuotiaan ei tarvitse katsoa Turtlesia, Batmania ym.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaargh

Vieras
ohjelmia missä koko ajan taistellaan jne???

Poika on muutenkin erittäin vilkas ja käytöksestä huomaa heti jos on jotain tollasta katsonut. Miehen melestä paapon poikaa liikaa, ja kun hänen kavereidenkin 4-vuotiaat katsoo näitä ohjelmia, niin meilläkin niitä pitäisi katsoa.

Ärsyttävää on myös, että jos poika kysyy että miksei saa katsoa, niin mies sanoo että koska äiti ei anna sun katsoa. Lisäksi kun en ole kotona, niin mies antaa pojan näitä katsoa, mikä on musta todella väärin. se antaa pojalle viestin, että mun päätöksiä ja sanomisia ei tarvitse totella. miten saan sen puupään tajuamaan tämän asian?

Alkuperäinen kirjoittaja aaargh:
ohjelmia missä koko ajan taistellaan jne???

Poika on muutenkin erittäin vilkas ja käytöksestä huomaa heti jos on jotain tollasta katsonut. Miehen melestä paapon poikaa liikaa, ja kun hänen kavereidenkin 4-vuotiaat katsoo näitä ohjelmia, niin meilläkin niitä pitäisi katsoa.

Ärsyttävää on myös, että jos poika kysyy että miksei saa katsoa, niin mies sanoo että koska äiti ei anna sun katsoa. Lisäksi kun en ole kotona, niin mies antaa pojan näitä katsoa, mikä on musta todella väärin. se antaa pojalle viestin, että mun päätöksiä ja sanomisia ei tarvitse totella. miten saan sen puupään tajuamaan tämän asian?

meillä samanlainen tilanne,tosin poika 2v 8kk. meillä minä toimin valvovana silmänä mitä tv:stä tulee, miehen mielestä kaikki sopii pojan katsottavaksi, koska hän itsekin on kuulemma pienenä katsonut. poika levoton iltaisin ja vaikea saada nukkumaan, isänsä katselee tv:stä mitä sattuu tulemaan, ja kiukuttelee jos sanon ettei tuo sovi lapsille. olen aika voimaton ja muutenkin tuolla aika hakusessa mitä lapsille voi puhua ja miten käyttäytyä.

meillä on tämä tilanne myös ollut siitä asti kun poika oli n. 3v. meilläkin mies on itse lapsena saanut katsoa mitä haluaa. ei ymmärrä, että poika on herkkä luonteeltaan. nuo ohjelmat vaikuttaa tosi selvästi, esim. poika rupeaa leikkimään tosi levottomia taisteluleikkejä niiden jälkeen.

Niin tai miten saa tuon teinin päähän (17) mahdutettua, et jos hän pelaa tai katsoo youtubesta tai dvd:ltä jotain, niin se ei välttämättä sovi tuolle mein 2-vuotiaalle. Olen yrittänyt vedota vastuuseen ja siihen, että en halua joutua koko ajan juoksemaan yläkerrassa tsekkaamassa, mitä katsotaan. Kun tappopelit on musta K-2. Että jos pelaa tai kattoo 2-vuotiaalle sopimattomia, niin sitten pitää varmistaa et se 2-vuotias ei istu sylissä tai tuijota vieressä... ovi kiinni huoneeseen.

Yhteistyössä