miten saan tuon kipeän pukaman työnnettyä takas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Brunette73:
Osta apteekista Scheriproct Neo -voidetta (saa ilman reseptiä) ja voitele pukamaa sillä ahkerasti useamman kerran päivässä muutaman päivän ajan. Voide ehkäisee tulehdusta ja lievittää kipua. Ota tarvittaessa myös Panadolia (jos olet siis raskaana) kivun helpottamiseksi. Tämän lisäksi sinun kannattaa nauttia lisäkuitua, koska pukamat pahenevat ummetuksen yhteydessä. Apteekissa myytävä Vi-Siblin on jauhe, jonka voi sekoittaa vaikka mustikkakeittoon.
Toimii!

juu raskaana olen ja ummetusta on,aina olen siitä kärsinyt :(

Alkuperäinen kirjoittaja Maniokki:
:$
Nyt just aloin pelätä tätäkin asiaa näin raskaana ollessa.

tämä on kyllä ikävä vaiva ja kipeä,ainakin minulla :(
ei näitä silti kaikille tule jos yhtään lohduttaa :)
mutta minusta tuntuu että olen saanut monen muunkin pukamat itselleni..

Kyllähän se ohje on työntää takasin. Suihkuttele vuorotellen viileällä ja lämpimällä vedellä jotta verenkierto elpyy. Itselläni on ollut jokaisessa raskaudessa pukamat ja suuret. Niitä ei hirtetä ihan hevillä ja kumma kyllä ne on pysyneet tuolla sisällä kun sitkeästi vaan voiteen kanssa on ne lääkärin ohjeen mukaan sinne työntänyt takas. Käydessäni lääkärillä hän itse aloitti tämän ja käski tehdä sitä kotona. Nyt ne on tuolla sisäisinä pukamina, mutta eivät vuoda tms.
Sheriproctia ei saa käyttää raskaana, koska siinä on mm. kortisonia, mutta Hädensaa saa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se ohje on työntää takasin. Suihkuttele vuorotellen viileällä ja lämpimällä vedellä jotta verenkierto elpyy. Itselläni on ollut jokaisessa raskaudessa pukamat ja suuret. Niitä ei hirtetä ihan hevillä ja kumma kyllä ne on pysyneet tuolla sisällä kun sitkeästi vaan voiteen kanssa on ne lääkärin ohjeen mukaan sinne työntänyt takas. Käydessäni lääkärillä hän itse aloitti tämän ja käski tehdä sitä kotona. Nyt ne on tuolla sisäisinä pukamina, mutta eivät vuoda tms.
Sheriproctia ei saa käyttää raskaana, koska siinä on mm. kortisonia, mutta Hädensaa saa.

kiitos neuvosta!
mut auttaako noi supot mitään jos ne pukamat on ulkona??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Osta suppoja tai pukamavoidetta, käytä sitä muutama päivä ja työnnä sitten varovasti ihan sormella takaisin.

ok..minä van mietin saankohan edes sitä suppoa työnnettyä tuonne takamukseen kun tuo pukama on tosiaan niin iso ja tuntuu että se peittää koko peräreiän :(

Joopa joo, aikuinen ei uskalla tunkea sitä omaan persiiseen, mutta vauvaparkoja kyllä kiusataan. Ei kiitos suppoja kellekään. Tai aikuiset käyttäköön mitä haluaa.

Yhteistyössä