Miten saan tuon lapsen nukkumaan kunnolla öisin.

mun mielestä ihan normaalia 5kk heräämistä. En todellakaan noin pientä vierottaisi tissistä. Meillä esikoinen heräili tuolla tavoin kunnes 7kk iässä ihan itse alkoi nukkua öitä läpeensä.

Minä en haluis vierottaa tissistä, enkä myöskään opettaa nukkumaan vieressä :ashamed: En osaa yhtään nukkua jos jompikumpi lapsista on samassa sängyssä. Olen muutenkin herkkäuninen ja mies liikkuu paljon unissaan niin sitäkin sitten unen läpi vahtaan jos sattuu lapsi olemaan samassa sängyssä.

Ei auta muu kuin haukotella siis ;) Ja odottaa niitä paremmin nukuttuja öitä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No ei 5kk ole liian iso saamaan yöllä tissiä..
Miten päivällä syö?
Ja joskus se vaan on noin rikkoinaista(ei paljoo lohduta) :)

Päivisin syö Tissiä, puol purkkia kasvissosetta, TISSIÄ TISSIÄ TISSIÄ, puol purkkia - purkin hedelmäsosetta, TISSIÄ, TISSIÄ, TISSIÄ :D
Illalla yleensä oon antanu vaan tissiä mutta esimerkiksi nyt eilen illalla annoin perunaporkkanavelliä mut ei se auta yöuniin mitenkään. :/ Joskus kokeiltiin hedelmäsosetta illalla tissin lisäks mut ei sekään vaikuttanu.

Välillä saattaa nukkua kuuskin tuntia putkeen, jeij :D Mutta ne kerrat on ihan yhden käden sormilla laskettavissa.
Kuukauden ikäsenä nukku jopa kymmenen tuntia heräämättä :snotty:

No puuro saattas auttaa yöuniin, tai sitten ei..
Jaksamisia sulle :hug:
Ja älä todellakaan vielä ala vierottaan tissistä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Minä en haluis vierottaa tissistä, enkä myöskään opettaa nukkumaan vieressä :ashamed: En osaa yhtään nukkua jos jompikumpi lapsista on samassa sängyssä. Olen muutenkin herkkäuninen ja mies liikkuu paljon unissaan niin sitäkin sitten unen läpi vahtaan jos sattuu lapsi olemaan samassa sängyssä.

Ei auta muu kuin haukotella siis ;) Ja odottaa niitä paremmin nukuttuja öitä =)

ei lapsen tarvitse vieressä keskellä nukkua. Meillä sänky siirrettiin seinän viereen ja vauva nukkui minun ja seinän välissä ja hyvin meni. Kaikki nukkui. minä saatoin ottaa vähän välimatkaa vauvaan ja käpertyä miehen kainaloon ja tarvittaessa taas ottaa vastavuoroisesti vauvan kainalooni.
5 kk on vielä pieni vauva. ja tuossa iässä luodaan sitä perusturvallisuutta ja sitä että äiti on tarvittaessa lähellä, sitten isompana sitten onkin turvallisempaa suuremmassa maailmassa. nuorin nukkui meillä vieressä puolitoistavuotiaaksi, tissitteli yöllä reilun vuoden ikään ja on tällä hetkellä erittäin reipas koululainen

Ihan semmoinenkin vinkki että olsiko aika jättää mahdolliset iltaunet pois? Ja ehkä antaa just jotain puuroa tms. että ainaskin tuo alkuyön herääminen jäisi pois?

Meilläkin poika söi kerran yössä 10 kk asti, joten sinänsä se iltapuuro ei ollut täydellinen pelastaja vaan helpottaja alkuyöhön.

Heh, meillä pian 1v 4kk vanhat kaksosetkin heräilevät vielä öisin monta kertaa rinnalle... |O Jos jossain jutussa olen ollu huono, niin lasten uniasioissa. 2v 8kk vanhakin heräilee vielä öisin.

Tuo oli ihan kun miun kirjottama |O |O Meillä meni pojalla unet tuommoseks hulinaks kun siirsin omaan sänkyyn.. Paitsi se ero et juo pullosta.. Tutti ei kelpaa, alennun sit antaa maidon, hörppää 3x, kääntää kylkee ja nukahtaa :kieh: Samanlaista 1-1 1/2h välein.. Aamuyöstä on ainoo millon syö sen 100ml..

Yhteistyössä