Tuolla tulikin pari hyvää neuvoa, jotka olen omien lasteni kohdalla huomannut.
Nälkäsenä ei nuku eikä oikein nukahdakaan. Joskus heräsi, annoin pullosta maitoa (en nostanut syliin) ja jatkoi uniaan. Meillä kun on pullolla ollut koko ajan..
Eli tarkista, että on syönyt ennen päiväunia.
Ja riittääkö enää maito? Jos ei, voisi alkaa pikkuhiljaa kokeilla kiinteitä.
Toinen asia on just tuo kapaloiminen.
Mulla molemmat muksut "löysi kätensä" juuri tuossa 3 kk iässä. Vanhempi meni vauvana aivan "sekaisin" käsiensä kanssa: väsytti ihan kauheasti, haluaisi jo nukkua, mutta kun ne kädet vatkasi ja heilui silmien edessä

ja vauva-parka hermostui itekin omiin käsiinsä.
Nuoremmalla oli samaa vikaa, ei yhtä selkeästi, mutta kuitenkin.
Kumpikin rauhottui kun heidät käärittiin peittoon niin, että kädet jäi sinne piiloon, sai turvallisen kapalon, uni tuli hyvin sitten.
Kapalon osalta tilanne meni ohi parissa kuukaudessa.
Siis: vauvalla massu täysi, ruokittu, ja sitten käärit kapaloon, ihan vaikka vaan peittoa ympärille rullalle.
Nyt on muuten ulkona aika hiostavan kuuma, voi olla ettei siksikään uni maita ulkona vaa paremmin sisällä. Näin ainakin meillä.
Tarkista, ettei vauvalla ole liian kuuma. vaunuihin ei tuuli käy, siellä on paljon kuumempaa, ei mitään pussukoita ja täkkejä ja peittoja, vaunuissa peitoksi riittää joku lakana, että on vähän turvaa ja suojaa. Siis jos sitä kapalojuttua ei tarvita.
Eli kolmas juttu on, että tarkistat että vauvalla ei ole liian kuuma nukkua ja siirrä sisälle jos ulkona ei nuku. Noin pienihän nukkuu kuitenkin vielä ainakin kolmet tai kahdet päikkärit, joten toiset voi nukkua ulkona jolloin pääset itse samalla asioille ja kävelylle.