[QUOTE="kysyjä";24026214]Luonnonkumisia tutteja ainoastaan käytössä. Toinen on Mam koliikkipullo ja toinen Ainun peruspullo. Tuttiosat mielestäni helppoja tarttua ja imeä, maitoa tulee hyvin. Tyttö on selvästi tottunut imemään rintaa, eikä kelpuuta pulloa, pakko olisi oppia, vaikka imetystä jatkankin..
Millaisenkohan pullon tuttiosa olisi nänninpäätä muistuttava, tietääkö kukaan?[/QUOTE]
Ainun peruspullosta on omankin kokemuksen (tai perustuen siihen, mitä olen oman lapseni toiminnasta huomannut) helppo imeä. Maito tosiaan tulee hyvin tutista, vaikka meillä silikonisia tutteja käytetäänkin. Tosin olen huomannut, että tyttö saa pullosta maitoa paremmin nimenomaan tutin ollessa tietyssä asennossa, eli siis se "aukko", josta maito tulee, alaspäin.
Meillä myös on osattu imeä alusta asti sekä pullosta että rinnasta, nykyään tyttö on ihan pulloruokinnalla. Tiedä sitten, johtuuko siitä, että pulloruokinta on aloitettu meillä niin varhaisessa vaiheessa.. Oletko kysynyt neuvolasta apuja?
En osaa kyllä yhtään sanoa tuosta nänninpäätä muistuttavasta tutista, mutta jostain lastentarvikeliikkeestä jossa myydään muutenkin kaikkia vauvojen tarvikkeita, voisi löytyä. Myös nettiä voi koettaa selailla, jospa jotain löytyisi.
Minä olen kuullut tuon makeaan liemeen kastamisjutun tavallisten turvatuttien (ei siis pullotuttien) kohdalla, mummoni mukaan ovat ennen vanhaan tehneet paljonkin niin. Mutta miksipä ei voisi toimia ihan pullotutinkin kohdalla.