miten saan ystävän tajuamaan

viisikymppinen isoäiti

Tunnettu jäsen
27.04.2012
33 333
2 849
113
että jokaisella on oikeus , myös tässä politiikassa, omaan mielipiteeseen. ettei sillä ole oikeus tuomita, jos ei ole hänen kanssaan samaa mieltä. mulla on kohta huulet halki, kun puren huultani, etten vaan päästä suustani mitään sammakoita, kun hän paasaa keskustan ja juha sipilä erinomaisuutta

Ap. itse on melkoinen jästipää. Aamun viestissään hän tylyttää Sanna Marinia.
On jokaisen naisen omassa harkinnassa haluaako lisää lapsia ja mitä ammattia harjoittaa.

Tuomita ei saa, mutta paasata saa kunhan pysyy asialinjalla.
Puheenaiheen vaihtaminen voisi olla sopiva keino jos ärsyttää tai väsyttää.
Eihän täälläkään ole pakko lukea mitä tahansa ketjua, valkkaa vain ne mitkä kiinnostaa.

Ei se auta kuin sanoa suoraan. Jokaisella on varmasti kokemusta noista keskusteluista. Silloin oikea ratkaisu on todeta, että en jaksa kuunnella enkä väitellä aiheesta.

Hyvä sääntö onnistuneeseen keskinäiseen kanssakäyntiin on älä puhu politiikasta, uskonnosta tai tabuista. Kunnioita toisen näkemyksiä äläkä tuputa omiasi.

Jos aiheen vaihtaminen neutraalimpaan ei onnistu, niin jos kerran ystävä on, niin kyllä hän kestää sinun suoran mielipiteesi myös siitä, että annetaan politiikkapaasausten nyt olla. Tuskin rikki menee. Jos oikein jäärä on, niin silloin voisin itse ainakin sanoa, että pistän sut tauolle vaalien ajaksi, nähdään ja jutellaan sen jälkeen.

En usko, että saat.

Mun mies on sellainen, että sen vaan on ihan hiton vaikea -tai siis ehkä jopa mahdoton- tajuta, että joku ei oo samaa mieltä kuin se.

Meillä tuo ei tuota ongelmaa koska aiheet ovat tyyliä auto, koirarotu tai talo eikä mies myöskään solvaa koskaan ketään ainakaan suoraan.

Ku ei yajua, ni ei vaan tajua! Mikäs sille sit teet.

(ku sanotaan että lukeminen laajentaa maailmankuvaa ni koeta saada ystäväsi lukemaan kirja jossa edes jotenkin sivujuonena sivutaan aihetta jossa on tosi jääräpää)