Miten saisi ongittua tapaamalta mieheltäni millä mielellä hän OIKEASTI on liikkeellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kerttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kerttu"

Vieras
Mä olen ilmeisesti todella hyväuskoinen ja hitusen lapsellinenkin. Mä jotenkin pidän esimerkiksi kotiin kutsumista aika henk.koht juttuna. Jos mies kutsuu minut kotiinsa, ajattelen tapailun olevan silloin jo astetta vakavammalla pohjalla.
Tottakai mä tiedän, että ennen seurustelun aloittamista täytyykin tapailla ja tutustua. Harva sitä ensitreffeillä osaa sanoa, onko toinen potentiaalinen elämänkumppani.

Kyllä mä silti osaan yksien treffien jäleen sanoa näenkö toisessa potentiaalia mahdolliseksi elämänkumppaniksi. Ei se tarkoita sitä, että asioita pitäisi kiveen hakata. Toisista osaan sanoa heti, että ei tule mitään.

Seksin harrastamista pidän sellaisena, että silloin ollaan jo ihastuttu toisiinsa ja mukana on muitakin tunteita, kuin panetusta.

Mä en nyt yksinkertaisesti jaksa mitään seksisuhteita, avoimia suhteita, ystävyyssuhteita, joihin kuuluu seksi tms.

Mä siis kaipaisinkin nyt vinkkejä, miten mä saisin oikeasti selville sen, millä mielellä mies tapailee minua?

Ollaan siis käyty syömässä, leffassa ja törmätty sattumalta kaupassa yms. Tekstaillaan jonkun verran ja molemmat siis haulaisi tavata vielä. Tällaisia tapauksia mun kohdalla on riittänyt, joissa sitten mies on koko ajan tiennyt, ettei edes ole nyt etsimässä mitään elämänkumppania, vaan pikku romanssia vaan piristämään talvea.

Näiltäkin miehiltä olen kysynyt aluksi mitä etsivät ja jokainen on etsinyt elämänkumppania. Silti jälkeenpäin monet merkit ovat olleet sellaisia, joista olisi pitänyt tajuta jo heti, että eivät he mitään elämänkumppania hae.

Tottakai asiat etenee omalla painolla, ollaan, tutustutaan jne. Mutta pointti on se, että jos toinen tietää heti aluksi, ettei oikeasti halua oikeaa suhdetta, tai haluaa, mutta ei kanssani, niin haluaisin sen tietää..

Koen itseni aina hyväksikäytetyksi näiden juttujen jälkeen :(

Vaikeita tilanteita. Mitä olet aikaisemmin sitten kysynyt ja esittänyt asiasi? Miehetkin toki osaavat puhua lipeviä ja tietävät helposti, mitä sinä haluaisit heidän sanovat.

Vähän hyväuskoiselta ja naiivilta kuulostat. Ei parisuhdejutut mene vain sinun "sääntöjesi"mukaan.
Toisella voi olla aivan erilainen ajatus tapailemisesta.
Vähän kuulostaa siltä, että saatat olla sellainen joka on "liian tosissaan",ja pelotat sillä miehiä pois...
Mene ja tiedä...

Heh heh... kyllähän ukot sanoo vaikka mitä että pillua sais... ja suomalaiset miehet sentäs ovat rehellisimmästä päästä... että hiukan oot kyllä naiivi... heh heh

Otan kantaa vain tuohon kotiin kutsumiseen. Aika monet ihmiset eivät pidä kotiin kutsumista mitenkään merkittävänä tekona. Koti saattaa olla kutsumispaikkana lähinnä vain käytännöllinen: ei tule ylimääräisiä kuluja, kun esimerkiksi tarjoilut voi kokata itse.

[QUOTE="Kerttu";28207961]Mä olen ilmeisesti todella hyväuskoinen ja hitusen lapsellinenkin. Mä jotenkin pidän esimerkiksi kotiin kutsumista aika henk.koht juttuna. Jos mies kutsuu minut kotiinsa, ajattelen tapailun olevan silloin jo astetta vakavammalla pohjalla.
Tottakai mä tiedän, että ennen seurustelun aloittamista täytyykin tapailla ja tutustua. Harva sitä ensitreffeillä osaa sanoa, onko toinen potentiaalinen elämänkumppani.

Kyllä mä silti osaan yksien treffien jäleen sanoa näenkö toisessa potentiaalia mahdolliseksi elämänkumppaniksi. Ei se tarkoita sitä, että asioita pitäisi kiveen hakata. Toisista osaan sanoa heti, että ei tule mitään.

Seksin harrastamista pidän sellaisena, että silloin ollaan jo ihastuttu toisiinsa ja mukana on muitakin tunteita, kuin panetusta.

Mä en nyt yksinkertaisesti jaksa mitään seksisuhteita, avoimia suhteita, ystävyyssuhteita, joihin kuuluu seksi tms.

Mä siis kaipaisinkin nyt vinkkejä, miten mä saisin oikeasti selville sen, millä mielellä mies tapailee minua?

Ollaan siis käyty syömässä, leffassa ja törmätty sattumalta kaupassa yms. Tekstaillaan jonkun verran ja molemmat siis haulaisi tavata vielä. Tällaisia tapauksia mun kohdalla on riittänyt, joissa sitten mies on koko ajan tiennyt, ettei edes ole nyt etsimässä mitään elämänkumppania, vaan pikku romanssia vaan piristämään talvea.

Näiltäkin miehiltä olen kysynyt aluksi mitä etsivät ja jokainen on etsinyt elämänkumppania. Silti jälkeenpäin monet merkit ovat olleet sellaisia, joista olisi pitänyt tajuta jo heti, että eivät he mitään elämänkumppania hae.

Tottakai asiat etenee omalla painolla, ollaan, tutustutaan jne. Mutta pointti on se, että jos toinen tietää heti aluksi, ettei oikeasti halua oikeaa suhdetta, tai haluaa, mutta ei kanssani, niin haluaisin sen tietää..

Koen itseni aina hyväksikäytetyksi näiden juttujen jälkeen :([/QUOTE]

"Mutta pointti on se, että jos toinen tietää heti aluksi, ettei oikeasti halua oikeaa suhdetta, tai haluaa, mutta ei kanssani, niin haluaisin sen tietää..."

HEHE, eihän kukaan sellaista sulle suoraan sano! Monikin mies voi olla valmis suhteeseen kanssasi, KUNNES löytää paremman varteenotettavamman vaihtoehdon. Se sun täytyy vaan tajuta rivien välistä, eihän kukaan nyt tule sanomaan sulle että joo haluan olla kanssasi mutta en tosissaan, vähän pelehtiä vain...;)

Osa ihmisistä varmasti tietävät heti, etteivät nyt esimerkiksi vaikkapa elämäntilanteensa vuoksi halua mitään vakavampaa ja he haluavat toisesta vain pientä jännitystä ja pienen romanssin. Haluaisin karsia tällaiset ihmiset heti pois. En halua itse mitään romanssia, vaan suhteen. Yhtä todennäköistähän se on, että se olen minä joka sanoo lopulta ei, kuin että se mies sanoisi ei. Ymmärrän, ettei kovin äkkiä voi tietää haluaako toisesta elämänkumppanin.

Jos tapailen toista säännöllisesti, niin haluan, että siinä on ihan oikeita tunteita mukana puolin ja toisin ja taustalla on se, että tämä toinen nyt voisi EHKÄ olla potentiaalinen seurustelukumppani.

Puhuin miehen kanssa, että tulisi ensi viikonloppuna mun luokse. Haluaisin sitä ennen vaan ehkä selvittää sen, miksi hän tulee luokseni. Eli siis tietäääkö hän jo etukäteen, että ei nyt ehkä mitään sen syvempää suhdetta halua, vai tuleeko hän siksi, että voisi kenties ihan oikeasti nähdä minussa potentiaalisen seurustelukumppanin.

[QUOTE="Kerttu";28208090]Osa ihmisistä varmasti tietävät heti, etteivät nyt esimerkiksi vaikkapa elämäntilanteensa vuoksi halua mitään vakavampaa ja he haluavat toisesta vain pientä jännitystä ja pienen romanssin. Haluaisin karsia tällaiset ihmiset heti pois. En halua itse mitään romanssia, vaan suhteen. Yhtä todennäköistähän se on, että se olen minä joka sanoo lopulta ei, kuin että se mies sanoisi ei. Ymmärrän, ettei kovin äkkiä voi tietää haluaako toisesta elämänkumppanin.

Jos tapailen toista säännöllisesti, niin haluan, että siinä on ihan oikeita tunteita mukana puolin ja toisin ja taustalla on se, että tämä toinen nyt voisi EHKÄ olla potentiaalinen seurustelukumppani.

Puhuin miehen kanssa, että tulisi ensi viikonloppuna mun luokse. Haluaisin sitä ennen vaan ehkä selvittää sen, miksi hän tulee luokseni. Eli siis tietäääkö hän jo etukäteen, että ei nyt ehkä mitään sen syvempää suhdetta halua, vai tuleeko hän siksi, että voisi kenties ihan oikeasti nähdä minussa potentiaalisen seurustelukumppanin.[/QUOTE]

Voi hemmetti että kuulostat hankalalta tyypiltä!
Minä minä minä haluan..

Jos et halua romanssia, vaan pelkästään parisuhteen, niin miten ihmeessä ajattelit että se parisuhde pääsee alkamaan?

[QUOTE="Kerttu";28208090]
Puhuin miehen kanssa, että tulisi ensi viikonloppuna mun luokse. Haluaisin sitä ennen vaan ehkä selvittää sen, miksi hän tulee luokseni. Eli siis tietäääkö hän jo etukäteen, että ei nyt ehkä mitään sen syvempää suhdetta halua, vai tuleeko hän siksi, että voisi kenties ihan oikeasti nähdä minussa potentiaalisen seurustelukumppanin.[/QUOTE]

Väittäisin, että tuolla meiningillä karkoitat sen miehen...

[QUOTE="vieras";28208110]Voi hemmetti että kuulostat hankalalta tyypiltä!
Minä minä minä haluan..

Jos et halua romanssia, vaan pelkästään parisuhteen, niin miten ihmeessä ajattelit että se parisuhde pääsee alkamaan?[/QUOTE]

Tottakai sitä täytyy tapailla, ennen kuin voi tietää onko toisesta puolisoksi. Voihan se olla, että mä itse kyllästyn mieheen muutaman tapailukerran jälkeen.

Pointtini oli se, että haluaisin tietää heti, jos mies VALMIIKSI TIETÄÄ, ettei MISSÄÄN NIMESSÄ edes halua mitään parisuhdetta, vaan ihan friends with benefits.

Ei miehen tarvitse tietää haluaako hän MINUT, vaan haluaisni tietää
a) hauaisiko mies elämänkuppanin (olkoot se sitten mitä tai joku muu)
b) tietääkö mies jo heti, ettei edes halua mitään vakavampaa ainakaan minun kanssani

[QUOTE="kerttu";28208146]Tottakai sitä täytyy tapailla, ennen kuin voi tietää onko toisesta puolisoksi. Voihan se olla, että mä itse kyllästyn mieheen muutaman tapailukerran jälkeen.

Pointtini oli se, että haluaisin tietää heti, jos mies VALMIIKSI TIETÄÄ, ettei MISSÄÄN NIMESSÄ edes halua mitään parisuhdetta, vaan ihan friends with benefits.

b) tietääkö mies jo heti, ettei edes halua mitään vakavampaa ainakaan minun kanssani[/QUOTE]

RELAX! Olet IHAN liian tosikko, tolla meiningillä karkoitat miehen kuin miehen.
Oikeessa elämässä ei kaikki mene kuin Strömsössä.

[QUOTE="kerttu";28208146]Tottakai sitä täytyy tapailla, ennen kuin voi tietää onko toisesta puolisoksi. Voihan se olla, että mä itse kyllästyn mieheen muutaman tapailukerran jälkeen.

b) tietääkö mies jo heti, ettei edes halua mitään vakavampaa ainakaan minun kanssani[/QUOTE]

No yksinkertaisesti
a) kysyt siltä mieheltä etsiikö hän elämänkumppania vai pelkkää tapailua?
b) nolaat itsesi ja kysyt haluaako mies sinulta vain seksiä

Yleensä puhumalla tilanteet aukeavat sinulle itsellesikin, osaat kai keskustella? Mutta kai tajuat ettei tällaisia asioita voi puhua halki, kun tilanne on vasta alkumetreillään? Onko sulla matala itsetunto, kun pelkäät noin kauheesti tuota omaa listaamaasi b-vaihtoehtoa? Ja kai sulla jonkunlainen intuitiokin löytyy, onhan noita kusipäisiä miehiä varmasti liikkeellä , mutta eiköhän ne aikomukset paljastu aika helposti? Tuntuu siltä että sä haluat liian paljon liian varhain, ja en oikein usko että mikään rakkaus alkaa roihuamaan sellaisella painostuksella, miehet kyllä vaistoavat tuon asenteesi.

Yleensä kun aito rakkaus astuu kuvioon, molemmat kyllä tunnistavat sen, eikä tuollaisia vainoharhaisia ajatuksia tarvitse ruokkia... Uskon myös, että rakastuminen tapahtuu kuin itsestään, eikä tuollaisella "haluan tänä viikonloppuna tietää oletko tosissaan kanssani vai et"-asenteella.

No kyllä multa ainakin voisi kysyä ihan suoraan. Voi joskus tulla väärinkäsityksiä ja mieskin saattaa olettaa, ettei nainen halua mitään muuta, kuin sen romanssin.
Voithan sä kysyä mieheltä, että haluaako tämä joskus esim. naimisiin. Kysyt niin, että et tarkoita sitä, haluaako hän naimisiin sinun kanssa, vaan haluaako ylipäätään. Se kertoo ainakin paljon, jos sanoo, ettei halua.

Asiat, eli miehen tunteet eivä etene mihinkään. Tiedämme kyllä heti ekalla tai toisella tapaamisella mitä naisesta haluamme. Sitä ei kuitenkaan voi paljastaa naiselle koska saanti loppuu siihen. Tiedän että nainen on erilainen, ja naisen rakkaus saattaa syttyä hitaasti.

[QUOTE="joku";28208060]Otan kantaa vain tuohon kotiin kutsumiseen. Aika monet ihmiset eivät pidä kotiin kutsumista mitenkään merkittävänä tekona. Koti saattaa olla kutsumispaikkana lähinnä vain käytännöllinen: ei tule ylimääräisiä kuluja, kun esimerkiksi tarjoilut voi kokata itse.[/QUOTE]

Niin ja onhan seksisuhteissakin koti yleisin paikka jossa harrastetaan seksiä.

Mun vinkkini on se, että aloitat kertomalla noin yleensä, mitä sinä haluat. Eli kerrot sen, mitä tännekin: että haluat löytää elämänkumppanin, että minkään ei tarvitse olla kiveenhakattua, mutta että sinä deittailet sillä tarkoituksella, että löytäisit ajan mittaan jotain merkityksellistä ja kestävää. Vaikka täällä sanotaan, että muka olet kauhean itsekäs, kun mietit mitä haluat, mutta siitähän aikuinen ihminen aloittaa. Eli kerrot sen mitä sinä haluat. SITTEN kerrot miehelle, että haluat hänen olevan rehellinen. Että et tule suuttumaan (etkä sitten suutukkaan, vaikka vastaus olisi jotain muuta kuin mitä olet toivonut), haluat vain tietää missä mennään. Kysyt, että onko hän samalla ajatuksella liikkeellä. Ja muista painottaa sitä (ja pitää kiinni siitä), että koska te olette vasta tapailleet vähän aikaa, sanoi hän sitten sitä tai tätä, se on ihan ok. Selitä, ettet vain kaipaa mitään pelejä.

Miksi mieheltä ei kysytä ensin? Eikö tuosta tule jo kiusausta valehdella jos määrittelee omat halunsa hirveän tarkkaan?

Tai sitten toisinpäin. Valehtelijan kanssa asia menee niin, että jos ei kerro mitä itse haluaa, valehtelija kertoo jotain mitä olettaa sinun haluavan kuulla. Tai sitten jos tietää jo, mitä kysyjä haluaa, valehtelija suhteuttaa puheensa sitten siihen. :/

Mutta mun näkemykseni on, että jos aikuisesta ihmisestä haluaa totuuden ulos, on paras aloittaa puhumalla itse totta. Ja jos kerran tietää, mitä toivoo, sillä voi aloittaa. Ihan siksi, että sillä tavoin ottaa vastuun omista haluistaan ja toiveistaan: kertomalla ne arpomatta, että mitä tuo toinen nyt sattuu haluamaan ja toivomaan.

Omien halujen "hirveän tarkkaan" määrittelyyn lukeutuu pikkaisen enemmän, kuin toive siitä, että toinenkin deittailisi "tositarkoituksella". Jos ei halua säätää ja roikkua satunnaissuhteissa, sehän on ihan ok. Ei ap minun nähdäkseni missään kirjoittanut, että hän odottaisi miehen ilmaantuvan seuraavaan tapaamiseen sormus mukanaan ja tarkka aikataulu siitä, milloin mennään naimisiin ja tehdään lapset ja minne mennään kultahääpäivää viettämään. Tai että hän odottaisi suhteen tähän nimenomaiseen mieheen syvenevän miksikään sen kummemmaksi. Mutta jos toinen haluaa säätää ja pelailla, ja toinen kaipaa rakkautta, eikö tuollaiset asiat ole ihan hyvä puhua ENNEN kuin kukaan polttaa näppejään?

Yhteistyössä