Miten saisin itseni luottamaan mieheeni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonzku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jonzku

Vieras
Jep. Kuulun siihen kamalaan naisryhmään, joka ei päästäisi miestään edes naapurin saunailtaan koska luottoa ei löydy! Meillä menee hyvin suhteessa. Olemme seurustelleet vasta vuoden, mutta olemme rakastuneita ja teemme yhdessä asioita, jopa baarireissut teemme usein yhdessä. Ennen serustelusuhteemme alkua olimme ystäviä, joten meillä on hauskaa yhdessä. Toisinaan olemme myös omissa kaveripiireissämme, joka ei taas aiheuta minussa mustasukkaisuutta.

MUTTA olen nyt sairastanut useamman viikon ja joutunut jäämään sängyn pohjalle. Mieheni on kuitenkin jatkanut baarirellestystään samaan malliin vaikka olisin toivonut että hän olisi jäänyt kanssani kotiin. Toiveistani huolimatta hän lähti. Onko lapsellista kiukutella aiheesta?

Luattamus on alusta asti ollut hankalaa, eikä sitä edes auttanut että kun hän kännipäissään unohti facebookkinsa auki, sieltä löytyi keskustelu jonkun ihanan blondin kanssa jonka hän kutsui kanssaan mökille samaisena viikonloppuna jolloin tiesi että minä olen siskoni synttäreillä muissa maisemissa :(

Hän väittää henkeen ja vereen ettei petä. Kirjottelu tälle blondille oli kuulemma vain jotain jolla tehdä minut mustasukkaisesksi (meillä oli ollut samana ilta lapsellinen kina) Myönsi kuitenkin ennenkin hänen kanssaan kirjotelleensa. Mitä tästä pitäisi ajatella?

Rakastan häntä valtavasti, enkä haluaisi erota. Mutta voiko luottamusta jotenki rakentaa vielä kokoo?

Ei, jos mies ei sitä halua rakentaa.

Väittää että haluaa. Mutta ei esimerkiksi suotu kertomaan mistä on naisen kanssa jutellut, eikä oikeen vastaa muihinkaan ksymyksiin selkeästi. Itse taas jollakin tasolla haluaisin tietää, että saisin sielulleni rauhan, vaikka tieto saattaa lisätäkkin tuskaa. Kertomattomuus taas saa epäilemään.

Eniten siis taidan tässä pelätä että onko hän luottamukseni arvoinen VAI olenko itse ylireakoiva ämmä :D

Viimeksi muokattu:
Miehestäs en tiedä, mutta minä en ainakaan viattomasta syystä kutsuisi ihanaa blondia saunomaan, tai brunettea, tai tumma ja tulista, punapäästä puhumattakaan.

Väittää että haluaa. Mutta ei esimerkiksi suotu kertomaan mistä on naisen kanssa jutellut, eikä oikeen vastaa muihinkaan ksymyksiin selkeästi. Itse taas jollakin tasolla haluaisin tietää, että saisin sielulleni rauhan, vaikka tieto saattaa lisätäkkin tuskaa. Kertomattomuus taas saa epäilemään.

Eniten siis taidan tässä pelätä että onko hän luottamukseni arvoinen VAI olenko itse ylireakoiva ämmä :D
No ette ainakaan ylireagoi, koska mies on antanut aiheen epäilylle.

Se luottamuksen palauttamin vaatii mieheltä tekoja, ei pelkkä lupaus riitä.
Ei ne teotkaan luottamusta heti palauta, vaan vähitellen.

Luottamus palautuu parhaiten, kun olette paljon yhdessä ja teette kaikkea yhdessä, sekä käytte yhdessä viihteelläkin.
Vähitellen kumpikin saa omaa-aikaakin, jos niin yhdessä sovitte.
Silloinkin niistä omista menoista pitää pystyä puhumaan kumppanille mahdollisimman tarkasti.
Noin voi luottamus palautua ja siitä voi tulla täydellinen.
Mutta millekkään todelliselle epäilylle ei ole varaa, koska luottamuksen palauttaminen on aina vaikeampaa, jos se välillä rakoilee.

Viimeksi muokattu:
Sinuna en luottaisi, jos kerran on jäänyt kiinni tuollaisesta. En sitäkään ymmärrä jos olet sairas, että miehen pitää lähteä kapakoihin, se ei ole kohteliasta sinua kohtaan.

Kannattaako rakastaa tuollaista? Eikö sen rakkaudenkin saa hiipumaan ajattelemalla että mies on ääliö kun kirjoittelee vieraalle naiselle noin. Uskotko hänen sanomisiaan kun väitti että yritti sinua mustasukkaiseksi viestillään? Aika hyvin keksitty mieheltä, todellisuudessa on kuitenkin petollinen.

Etkö voisi ottaa yhteyttä siihen naiseen ja kysyä onko useinkin miehesi kanssa? Itse kyllä etsisin uuden uskollisen miehen vaikka kuinka rakastaisin. Tai voithan kysyä mieheltä alkaisiko kanssasi avoimeen suhteeseen, voisitte luvan kanssa käydä kilpaa vieraissa, mitäh siihen tuumaisi.

Vaikka yleensä olen sitä mieltä, että parisuhteessa pitää ihmisillä olla omakin elämä, niin kuitenkin se, että lähtee ulos kun toinen on sairas, on varoittava merkki siitä, ettei kaikki palikat nyt ole samaan suuntaan.

Kiitos tuhannesti vastauksistanne. Kyllähän sen totuuden itsekkin tietää, joskus aina vaan vaatii toisen tai kolmannenkin mielipiteen.

Kieltämättä mielessä on käynyt kysyä tältä naiselta mikä on homman nimi...ehkä niin teenkin.

Luottamuksen palauttamisesta tekee vieläkin vaikeampaa se, että mieheni on töissä toisella paikkakunnalla 4päivää viikosta. Siksi tuo paljon yhdessä oleminen on vaikeaa, pitäisi vielä pystyä luottamaan ettei tämä keskustelu naisen kanssa jatku.

Raskastahan tämä on molemmille. Kieltämättä pistää miettimään oliko tämä tässä. Vaikkei itse pettämistä olisikaan tapahtunut, en voi toista ruveta vahtimaan 24/7...

Luottamisen taito opitaan silloin, kun nähdään, että maailmassa on luottamusen arvoisia ihmisiä. Ellei tällaisia koskaan ole tavannut, saattaa olla mahdotonta koskaan olla kyvykäs täysin luottamaan, vaikka luotettavia ihmisiä oikeasti ON olemassa.

Ap:n tapauksessa luottamisen puutteen taustalla on kuitenkin selviä vihjeitä siitä, että kumppaniin ei ehkä kuitenkaan kannattaisi sokeasti luottaa. Ovatko merkit vakavasti otettavia vai ei, lienee se olennainen kysymys juuri nyt.

Tarve juosta baareissa ei koskaan ole ollut parisuhteelle hyväksi, varsinkaan jos sinne haluaa mennä yksin ilman kumppaniaan. Tietenkään kukaan ei voi vaatia, että kumppani lopettaisi elämästä omaa elämäänsä, vaikka itse olisi sairaana, siitäkin huolimatta, että se olisi hyvä tilaisuus kumppanille näyttää todellisen kiintymyksensä ja välittämisensä.

En kuitenkaan itse panostaisi suhteeseen, jossa baarit ovat noin tärkeitä kumppanilleni.

Mustasukkaisuus on vakava parisuhdeongelma; sillä ei ole mitään rakkauden kanssa tekemistä, vaan se on pelkkää hallitsemisen ja kontrollin tarvetta. Jos mies muka yllyttää mustasukkaisuuteen pitämällä yhteyttä toiseen naiseen, tämä osoittaa parhaimmillaankin vain hänen lapsellisuuttaan. Todellisuudessa se kuulostaa ennemminkin huonolta selitykseltä. Harva myöntää pettävänsä, ennen kuin jää verekseltään kiinni. Onhan silti mahdollista, että tämä FB-nainen oikeasti olisi miehelle vain pelkkä ystävä. Tuskin hänkään totuutta mielellään kertoo, vaikka suoraan häneltä kysyisi.

Mustasukkaisuuden kokeminen on aina merkki siitä, että ei osaa kokea itseään rakastamisen arvoiseksi, että muut menevät kuitenkin aina edelle. Pettämisen julkituleminen on asia erikseen, silloin ei enää ole kyse mustasukkaisuudesta. Mustasukkaisuutta on nimenomaan jatkuva epäileminen.

Ap:n suhde ei kuitenkaan vaikuta avoimelta ja siten luottamusta rakentavaksi. Jos mies kutsuu toisia naisia mökille kumppaninsa selän takana, on kyseessä selvä vilppi. Totuuden kertomatta jättäminen on myös valehtelua.

En minä ainakaan haluaisi olla suhteessa, jossa kumppani kohtelisi minua näin itsekkään välinpitämättömästi, ylimielisesti ja vilpillisesti.

yritä edes luottaa, kun olet rakastunut , muussa tapauksessa ei suhde onnistu .
Jep. Kuulun siihen kamalaan naisryhmään, joka ei päästäisi miestään edes naapurin saunailtaan koska luottoa ei löydy! Meillä menee hyvin suhteessa. Olemme seurustelleet vasta vuoden, mutta olemme rakastuneita ja teemme yhdessä asioita, jopa baarireissut teemme usein yhdessä. Ennen serustelusuhteemme alkua olimme ystäviä, joten meillä on hauskaa yhdessä. Toisinaan olemme myös omissa kaveripiireissämme, joka ei taas aiheuta minussa mustasukkaisuutta.

MUTTA olen nyt sairastanut useamman viikon ja joutunut jäämään sängyn pohjalle. Mieheni on kuitenkin jatkanut baarirellestystään samaan malliin vaikka olisin toivonut että hän olisi jäänyt kanssani kotiin. Toiveistani huolimatta hän lähti. Onko lapsellista kiukutella aiheesta?

Luattamus on alusta asti ollut hankalaa, eikä sitä edes auttanut että kun hän kännipäissään unohti facebookkinsa auki, sieltä löytyi keskustelu jonkun ihanan blondin kanssa jonka hän kutsui kanssaan mökille samaisena viikonloppuna jolloin tiesi että minä olen siskoni synttäreillä muissa maisemissa :(

Hän väittää henkeen ja vereen ettei petä. Kirjottelu tälle blondille oli kuulemma vain jotain jolla tehdä minut mustasukkaisesksi (meillä oli ollut samana ilta lapsellinen kina) Myönsi kuitenkin ennenkin hänen kanssaan kirjotelleensa. Mitä tästä pitäisi ajatella?

Rakastan häntä valtavasti, enkä haluaisi erota. Mutta voiko luottamusta jotenki rakentaa vielä kokoo?

Viimeksi muokattu:

Vieläkö syystät itseäsi, jos mies keskutelee fb blondin kanssa ja kutsuu saunomaan mökille. Ihan syystä epäilet, ja jos mies on mennäkseen se menee, eihän jää edes luoksesi kun olet sairaana vaan painuu baariin. Anna vain mennä, älä ainakaan takerru vaikka kuinka rakastaisit. Siitä ei ainakaan suhde paremmaksi tule. Kyllä routa porsaan kotiin tuo jos on tuodakseen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä