H
heli
Vieras
Meillä on miehen kanssa omat tilit ja omat rahat, ja kaikki jaetaan tasan puoliksi, sentilleen. Minä opiskelen vielä, valmistun vuoden kuluttua ja miehellä on vakiduuni, joten tienaa enemmän kuin mä. Mies sitten laskee esim. jokaisen kaupasta mulle ostamansa ruokatarvikkeen hinnan, jakaa maitotölkin hinnan puoliksi jne. ja merkkaa listaan paljonko olen hänelle velkaa! Mielestäni tämä on tosi nöyryyttävää! Tokihan tämä on ns. "reilua", ettei toinen joudu elättämään toista kun kaikki lasketaan tarkkaan puoliksi...
mutta luultavasti tämänkin voisi hoitaa jotenkin järkevämmin.
Mutta eihän tämä näin voi pidemmän päälle jatkua! Mielestäni olisi fiksua noin pääpiirteissään laskeskella että miten rahat saadaan jaettua, mutta jokaisen sentin laskeminen on hullua... Tiedän että mies joutuisi maksamaan nyt hieman enemmään, mutta toisaalta kun saisin itsekin opinnot loppuun ja vakityön, niin voisin sitten itse maksella taas enemmän.
Miten selittäisin tämän miehelleni niin että hän ymmärtäisi että tämä on ihan hullun puuhaa? Vai olenko vain väärässä? Onko jossain muissa talouksissa tällainen joka sentin laskeminen käytössä? Lapsia meillä ei vielä ole.
mutta luultavasti tämänkin voisi hoitaa jotenkin järkevämmin.
Mutta eihän tämä näin voi pidemmän päälle jatkua! Mielestäni olisi fiksua noin pääpiirteissään laskeskella että miten rahat saadaan jaettua, mutta jokaisen sentin laskeminen on hullua... Tiedän että mies joutuisi maksamaan nyt hieman enemmään, mutta toisaalta kun saisin itsekin opinnot loppuun ja vakityön, niin voisin sitten itse maksella taas enemmän.
Miten selittäisin tämän miehelleni niin että hän ymmärtäisi että tämä on ihan hullun puuhaa? Vai olenko vain väärässä? Onko jossain muissa talouksissa tällainen joka sentin laskeminen käytössä? Lapsia meillä ei vielä ole.