K
km
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Omillaan toimeentuleva nainen:Mulla on itellä aina lyhyemmissä seurustelusuhteissa ja muutenkin ollu sellanen periaate, että haluan tulla omillani toimeen enkä ottaa mitään almuja vastaan mieheltä ja olla sitten sille kiitollisuuden velassa. Tällä hetkellä tienaan paremmin kun mun mies, ja ymmärrän sitä tosi hyvin, kun sillä on joskus morkkis, kun se haluis kans maksaa vähintään kaikki omat kulunsa.
Mutta nyt kun me ollaan perhe, niin mun mielestä ehdottomasti raha-asiat on yhteiset. Noi omillaan toimeentulemisen periaatteet on sopivia sillon, kun ei vielä olla varmoja, tuleeko hommasta mitään ja kestääkö suhde jne, mutta sitten kun ollaan tehty päätös, että me halutaan yhdessä muodostaa perhe, niin kyllä kaiken pitäis olla yhteistä.
Selitäpä ap sille miehellesi esimerkiksi se, että jos joskus meinaatte hankkia lapsia, niin silloin jomman kumman vanhemmista on oltava ensin äitiysvapaalla ja sen jälkeen vanhempainvapaalla. Yleinen käytäntö on, että samaan aikaan toinen käy töissä. Kuitenkin molemmat tekee sitä hommaa, mitä tekeekin, sen PERHEEN YHTEISEN HYVINVOINNIN HYVÄKSI. Ei silloin voi alkaa laskea, kumpi on tuonut enemmän rahaa kotitalouteen. Luonnollisesti perheessä se, jolla on rahaa, maksaa enemmän kuin se, jolla ei ole rahaa.
Ja sen vielä sanon, että jos et saa miestäsi järkiinsä raha-asioiden kanssa, niin ei kannata sitoutua siihen. Joko jatkatte vain kämppiksinä tai etsit uuden miehen, joka ymmärtää mistä parisuhteessa ja perheessä on kysymys.
Tää viimeisin lause oli erittäin hyvin sanottu!!!