Miten saisin sileän ja heleän ihon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rupikonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se naama voi aamu ja iltarasvauksen ja puhditusten jälkeen näyttää hyvältä. Mutta se on vain lumetta, kun se vaikuttava aine imeytyy sinne ihohuokoseen. Sama juttu kun meikillä saadaan se tasanen iho. Mun isoäiti pesi aina kasvonsa vedellä, ja antoi sen itsellään kuivua, eli se vesi kyllä ravitsi myös kasvot.

s-marketissa on hyvä se halpis, x-tra sarja, joku hoitovoide .... maksaa alle 2-,

ja hyvää !

=)

Alkuperäinen kirjoittaja tilta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Minä pesen kasvot vain vedellä, en meikkaa. Heti jos käytän rasvoja, niin iho menee pahaksi.

mut kuivuuhan se iho. ja nuo rasvat tukkii kyllä ihohuokoset oon huomannut. mut mitä siihen naamaansa sit laittais, ku krinnaa ja rypistää.

mut semmone juttu et mitä kallimpi niin sitä nyppysempi iho. mun äiti osti mulle joskus sellasen revlonpurkin, ja voi tauti kun naamaa poltti ja kutisi.

Minä pesen kasvot vain vedellä, en meikkaa. Heti jos käytän rasvoja, niin iho menee pahaksi.

mut kuivuuhan se iho. ja nuo rasvat tukkii kyllä ihohuokoset oon huomannut. mut mitä siihen naamaansa sit laittais, ku krinnaa ja rypistää.

mut semmone juttu et mitä kallimpi niin sitä nyppysempi iho. mun äiti osti mulle joskus sellasen revlonpurkin, ja voi tauti kun naamaa poltti ja kutisi.

Ei kuivu yhtään, pari tuntia pesun jälkeen taas rasvaisena kiiltää.

Niinhän sanotaan että mikä tekee hyvää sisäisesti, on hyvää ulkoisesti. Eli juuri vedenjuonti ja hyvä ruokavalio.

Alkuperäinen kirjoittaja kaksonen:
s-marketissa on hyvä se halpis, x-tra sarja, joku hoitovoide .... maksaa alle 2-,

ja hyvää !

=)

juu toimii myös meikeissä. ne halvat on monasti parempia. eli ihonhoitotuotteissa jyrsis tosi pahasti jos kallis osottautuis huonoksi. et onneksi en itse ostanut tuota revlonia. ja piti kirjoittamani et monta kertaa se halvin purkki ilman mitään konstailuja on paree,

mulle tulee töissä päivittäin tommosia kysymyksiä kun ihmiset ei käytä hoitotuotteita. totta on että sisältäpäin lähtee mut nykyään on niin paljon enemmän saasteita sun muuta kuin 50 vuotta sit ja se iho pitää suojata!!! jos voide ärsyttää, vie se takas kauppaan ja vaihda oikeaan (toimii siis kosmetiikkaliikkeissä, marketeista en tiedä, sieltä en ihonhoitotuotteita osta). tukkeutumista on turha narista jos tuotteet on täysin väärät!!!!

Johan tämä asia opetettiin 8-luokan biologiantunnilla: Kalliit rasvat on turhia, ei ne minnekään oikeasti imeydy. Saahan sitä ostaa kallista mielenvirkistykseksi. Tosiasiassa mahdollisimman vähäraaka-aineiset on parhaita. Eli ostaessanne rasvaa, kurkatkaa sisällysluetteloa. Mitä lyhyempi lista, sen parempi rasva on iholle.

Tottakai se iho tuntuu kuivalta ja kiristävältä, jos on ikänsä naamarasvoja käyttäny ("tappanu" ihon oman luonnollisen kosteutuksen rasvoilla) ja yhtäkkiä jättää rasvat laittamatta. Kenties sen ihon vois totuttaa keinorasvattomaksi taas? Herättää oman "kosteutusjärjestelmän"..?

En mä keksi muutakaan teoriaa, kun minä olen huulirasvariippuvainen ja muitaki rasvoja käytän, ja mies ei käytä ku parranajon jälkeen semmosta voidetta, eikä tunnu kaipaavankaan mitään. Enkä minä tarvi rasvaa muuten nahalle ollenkaan (vain kasvot, huulet, kädet joskus, jalat joskus).

Minulla on tosi hyvä iho, eikä tämä ole tarkoitettu nyt kehuskeluksi eli ei finnejä eikä muitakaan näppyjä, kuulas ja tasainen, pari tosi pikkusta naururyppyä silmäkulmissa.

En tupakoi, ulkoilen säännöllisesti ja pesen ihon kostealla sienellä aina kun tuntuu vähän tukkoiselta ja joka kerta kun olen hikoillut. En käytä mitään pesuianeita iholle.Hyvin harvoin mitään rasvojakaan siis voiteita...

juon paljon vettä, syön paljon kalaa ja vihanneksia sekä hedelmiä ja lihaa syön aina naturellina ilman marinaadeja ja yleensä nautaa tai kanaa joissa ei kauhiasti ole rasvaa. Maitotuotteita syön vain juustoin aja joskus harvoin jugurttia luomuna ja naturellina.

Tärkeetä:

Älä koskettele ihoa!!!!!Mitä vähemmän sen parempi!

keväisin syön karoteenia enemmän, ennen talvea d-vitamiinia sisältäviä tuotteita. Ikää on yli 30v mutta iho on kuin pikkulapsen:)

Jos iho on täynnä epäpuhtauksia niin suosittelen höyryttämistä ja putsaamista sillä brutaalilla tavalla eli nyppimällä sen jälkeen pumpuliin antiseptistä j aputsaa koko naama kaula mukaan lukien. Jotain niveaa päälle... tämän voi tehdä kerran ja sitten odottaa viikon niin jo on siisti!

Tiedän, kaikkien ohjeiden vastaista mutta toimii!!!!

mä kävin siinä hjeronymushoidossa ihan sen takia kun mulla oli otsa ihan epätasainen ja ihon alus täynnä näppyjä joita ei itse saanu pois. näppyjä oli ainakin 20-30 ja kun kosmetologin ovesta kävelin ulos, ei yhtään! kaikki suli pois eli suosittelen ko. hoitoa.

Mä jätin kaikki ylimääräiset tökötit ja ihonhoitotuotteet pois. Kasvot pesen kosteusvoiteella ja vedellä. Jos kaipaa vielä lisäkosteteutta, niin laitan manteliöljyä.
Kosmetologilla en käy.
Ei ole iho ollut koskaan näin hyvinvoiva ja kaunis!!

25+ naisilla on hyvin tavallista sairastaa tietämättään ns suunympärysihottumaa, joka tulee voiteissa ja meikeissä yms olevista lisäaineista ja hajusteista. Kannattaa käyttää vain perusvoiteita mistä hajusteet, parabeenit yms puuttuvat.

Yhteistyössä