Miten sanoa miehelle, ettei me sovita yhtään yhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nirppanokka (valitettavasti)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nirppanokka (valitettavasti)

Vieras
Olen kesästä asti tapaillut 1-2x/vko erästä miestä. Hän on ihan mukava, mutta en usko, että meistä voisi tulla enempää kuin ystäviä. Miten saisin hänet ymmärtämään tämän?

Tähän asti olen ajatellutkin meitä vain ystävinä, mutta muutaman viime tapaamisen jälkeen mies on halunnut suudella. Ensin ajattelinkin, että ehkä voisi katsoa, voisiko täm kehittyä ihastumisen ja rakastumisen asteelle, mutta jotenkin ei vaan siltä tunnu.

En ymmärrä, eikö mies ole huomannut, miten erilaisia olemme? Hän haluaa asua vanhassa, itse remontoimassaan talossa - minä haluaisin rakentaa uuden talon. Hänellä on vihreät elämänarvot, minä en jaksa niin ympäristöasioita ajatella. Hän haluaa kuljeskella metsissä, minä kaupungin kaduilla. Hän haluaisi lomalla Lapin erämökkiin, minä suurkaupungin museoihin. Hän haluaa koiran, minä en. Hänestä viiniharrastus on snobbailua, minä en ymmärrä, miten lintuharrastus ei olisi ihan yhtä hyvin snobbailua.

Lisäksi minua vähän kummastuttaa miehen puheet siitä, että hän haluaisi kouluttautua uudelleen matalapalkatulle alalle, jossa ei pysyvästä työpaikasta ole varmuutta. Tai ryhtyä valokuvaajaksi (hän pitää kuvaamisesta, mutta kunpa joku sanoisi, että hänen kuvansa eivät ole ammattilaistasoa). Ja kuitenkin hänellä on hyvä koulutus ja työpaikka.

Mie son lähes 40-vuotias, muttei omien sanojensa mukaan ole koskaan seurustellut. Nyt oln konkreettisesti havainnut, että hän ei ilmeisesti ole koskaan myöskään aiemmin suudellut. Hänen suutelunsa on sellaista hapuilua, että tulee vaivaantunut olo, ihan kuin olisi teini taas. Mietin vaan, millaistakohan räpellystä ensimmäinen rakastelukerta hänen kanssaan sitten mahtaisi olla...

En ymmärrä, eikö miestä meidän erilaisuutemme häiritse. Ja miten ottaisin asian puheeksi, etten loukkaisi ja menettäisi häntä ystävänä.

Ja jotenkin hävettää. Ihan mukava ja ok mies muuten, ei vaan minusta oikein sovita yhteen. Haluaisin löytää samanhenkisen miehen kuin itse olen. Kypsintä oli, kun mies alkoi läksyttää minua veden käytöstä (omassa kodissani) ja meikeistäni. Minusta (lähes) vieraan ihmisen ei kuulu puuttua tuollaisiin asioihin.

Olemme tutustuneet yhden ystävän kautta. En ymmärrä, miten hän kuvitteli, että sovimme yhteen. Nyt olen kuullut, että hän on useille muillekin tuttavapiirin naisille yrittänyt kaupata tätä miestä, joka on kuulemma jo pitkään kaipaillut tyttöystävää. Pelkään, että mies pettyy kamalasti, kun en haluakaan romanttista suhdetta...

No ei sun auta muuta ku sanoa suoraan. Eiköhän se mies oo kuitenkin jossain määrin ainaki ihastunu, koska haluaa suudella jne.
Kauniisti, mutta selkeästi sanoisin "ei kiitos".

sanot suoraan, et olet mahtava tyyppi, mut et koe et teillä on yhteistä tulevaisuutta!! Jos menetät hänet ystävänä ei sille voi mitään!! Hän saa sopivamman jostain muualta.. ja jos susta tuntuu ettet se ole sä, ni ei kannata lähteä leikkiin tunteilla! Se satuttaa eniten..
.. myös erilaisista voi tulla hyvät ja tasapainoiset kumppanit, mutta siihen vaaditaan kovat tunteet!

Jep, suoraan on sanottava, mutta tottakai sen voi esittää hienovaraisesti. "Olet hieno ihminen, mutta luulen, ettei kemiamme kohtaa täysin ja haluamme elämältä vähän liian erilaisia asioita voidaksemme olla pari". Äläkä sorru ehdottamaan ystävinä pysymistä, jos et oikeasti sellaista halua tai aio -jotkut yrittävät vielä ystävinäkin sinnikkäästi syventää ystävyyttä ja tapailujen ym. pitäisi jatkua, "ystävyyden nimissä"...

Ootte kesästä asti tapailleet ettekä sänkyyn asti vielä menneet??Ymmärsinkö oikein??
Outoa..

Mutta selitä asia miehelle ja tärkein se kai on rakastaako eikä se erilaisuus.Joskus erilaisuus on tosi hyvä asia.
Puhu oikeilla nimillä,eli sano ettet rakasta häntä vaan pidät ystävänä.
Ettet tunne häntä kohtaan mitään intohimoisia tunteita vaan veljellisiä.

Älä ala sanomaan tuota erilaisuusjuttua,monet ihmiset ovat erilaisia ja silti sopivat yhteen.
Rakkaus on tärkein.

Joo, kesästä asti ollaan tapailtu ja minuakin ihmetyttää, että ei miestä ole seksi kiinnostanut. Jos olisi esim. tilanne, että hän voisi jäädä minun luokseni yöksi, hän joutuu lähes paniikkiin ja lähtee lopulta aina kotiin. Minulle hän ei ole koskaan edes vihjannut, että voisin jäädä hänen luokseen yöksi. Ja siksi olenkin tähän asti ajatellut, että kai hän haluaa olla vaan ystäviä. Mutta sitten tuli nämä suuteluyritykset.

Siitä olenkin päätellyt, että taitaa kyseessä olla lähes 40-v. ja neitsyt... Ja se on kyllä yksi iso juttu tässä suhteessa, mikä mättää. Haluan, että mies on itsevarma! Voisin itsekin tehdä aloitteen, mutta kun en ole oikein varma, välitänkö miehestä siinä mielessä, niin en ole halunnut tehdä. JA suoraan sanottuna, hän ei tosiaankaan herätä minussa minkäänlaisia seksuaalisia intohimoja. Vain veljellisiä, niinkuin joku tässä ketjussa hyvin sanoi.

älä enää rohkaise mitenkään, parempi nostaa kissa pöydälle ja sanoa, mitä sinä tunnet. niinkuin joku jo ketjussa sanoikin, niin älä ehdota kaveruutta. voi tulla riippa.

Olen kesästä asti tapaillut 1-2x/vko erästä miestä. Hän on ihan mukava, mutta en usko, että meistä voisi tulla enempää kuin ystäviä. Miten saisin hänet ymmärtämään tämän?

Tähän asti olen ajatellutkin meitä vain ystävinä, mutta muutaman viime tapaamisen jälkeen mies on halunnut suudella. Ensin ajattelinkin, että ehkä voisi katsoa, voisiko täm kehittyä ihastumisen ja rakastumisen asteelle, mutta jotenkin ei vaan siltä tunnu.

En ymmärrä, eikö mies ole huomannut, miten erilaisia olemme? Hän haluaa asua vanhassa, itse remontoimassaan talossa - minä haluaisin rakentaa uuden talon. Hänellä on vihreät elämänarvot, minä en jaksa niin ympäristöasioita ajatella. Hän haluaa kuljeskella metsissä, minä kaupungin kaduilla. Hän haluaisi lomalla Lapin erämökkiin, minä suurkaupungin museoihin. Hän haluaa koiran, minä en. Hänestä viiniharrastus on snobbailua, minä en ymmärrä, miten lintuharrastus ei olisi ihan yhtä hyvin snobbailua.

Lisäksi minua vähän kummastuttaa miehen puheet siitä, että hän haluaisi kouluttautua uudelleen matalapalkatulle alalle, jossa ei pysyvästä työpaikasta ole varmuutta. Tai ryhtyä valokuvaajaksi (hän pitää kuvaamisesta, mutta kunpa joku sanoisi, että hänen kuvansa eivät ole ammattilaistasoa). Ja kuitenkin hänellä on hyvä koulutus ja työpaikka.

Mie son lähes 40-vuotias, muttei omien sanojensa mukaan ole koskaan seurustellut. Nyt oln konkreettisesti havainnut, että hän ei ilmeisesti ole koskaan myöskään aiemmin suudellut. Hänen suutelunsa on sellaista hapuilua, että tulee vaivaantunut olo, ihan kuin olisi teini taas. Mietin vaan, millaistakohan räpellystä ensimmäinen rakastelukerta hänen kanssaan sitten mahtaisi olla...

En ymmärrä, eikö miestä meidän erilaisuutemme häiritse. Ja miten ottaisin asian puheeksi, etten loukkaisi ja menettäisi häntä ystävänä.

Ja jotenkin hävettää. Ihan mukava ja ok mies muuten, ei vaan minusta oikein sovita yhteen. Haluaisin löytää samanhenkisen miehen kuin itse olen. Kypsintä oli, kun mies alkoi läksyttää minua veden käytöstä (omassa kodissani) ja meikeistäni. Minusta (lähes) vieraan ihmisen ei kuulu puuttua tuollaisiin asioihin.

Olemme tutustuneet yhden ystävän kautta. En ymmärrä, miten hän kuvitteli, että sovimme yhteen. Nyt olen kuullut, että hän on useille muillekin tuttavapiirin naisille yrittänyt kaupata tätä miestä, joka on kuulemma jo pitkään kaipaillut tyttöystävää. Pelkään, että mies pettyy kamalasti, kun en haluakaan romanttista suhdetta...

Miten kävi, heivasitko bongarin pihalle? Kauanko kestit häntä?

Yhteistyössä