Kun mies haluaa muuttaa yhteen ja minä en, ongelma!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen seurustellut miesystäväni kanssa pian 9 kk, ja mies haluaisi jo kovasti pistää hynttyyt yhteen kanssani. Minä en kuitenkaan tahdo muuttaa hänen kanssaan koskaan yhtee vaikka rakastankin häntä todella, koska yhdessä asuminen saman katon alla hänen kanssaan ei mielestäni suju yhtään. Minä kuitenkin rakastan miestä tosissani ja haluan olla loppuelämäni hänen kanssaan, mutta kuitenkin siten että asumme eri osoitteissa. Mielestäni homma toimisi sillä tavalla ihan hyvin ja loppuelämän suhde onnistua.
Miten saisin miehenkin uskomaan, että suhteemme voisi toimia ihan hyvin ilman, että muutamme koskaan yhteen? Hän nimittäin miettii nyt tosissaan eroamista. En todellakaan halua menettää miestä!

Eli joko eroatte tai muutatte yhteen.

Jotenkin tuo yhdessäasuminen nähdään niin normina, että siitä poikkeaminen on vaikeaa. Toki monet haluavat elää yhdessä, mutta useimmat niistäkin, jotka mielummin asuisivat erillään, kokevat kyllä painetta muuttaa yhteen.

Mitä tulee ap:n tilanteeseen, niin olette kuitenkin kohtuullisen tuore pari. Et tiedä, mikä fiilis itselläsi on vuodn päästä ja samoin, haluaako mies vielä vuoden päästä muuttaa yhteen. Sopikaa, että mietitte yhteenmuuttoa vähän myöhemmin, ja nyt vain keskitytte nauttimaan.

9 kk on niin lyhyt aika seurustella, että en muuttaisi yhteen vielä siinä vaiheessa. Varsinkin jos itsestä tuntuu että se arki ei sujuisi vielä tässä vaiheessa hyvin. Ei siinä ole kyse rakkaudesta tai sen puutteesta, vaan terveestä järjestä. Reilussa puolessa vuodessa ollaan vasta tutustuttu toiseen, ollan ihan siinä suhteen alussa. Siinä pitääkin vielä molemmilla olla tilaa hengittää ja vielä elää sitä omaa itsenäistä elämäänsäkin. Se ei ole uhka parisuhteelle, vaan kahden aikuisen ihmisen kykyä tehdä omannäköisiään päätöksiä.

Jotenkin tuo yhdessäasuminen nähdään niin normina, että siitä poikkeaminen on vaikeaa. Toki monet haluavat elää yhdessä, mutta useimmat niistäkin, jotka mielummin asuisivat erillään, kokevat kyllä painetta muuttaa yhteen.

Minusta toi on pikemminkin ikä/elämäntilannekysymys.

+50 pariskunta joilla kummallakin on lapset tehty ja jo lentäneetkin pesästä ja kummallakaan ei ole kummempaa pesänrakennusviettiä eikä biologinen kellokaan enää tikitä...
ja jos molemmilla on omat kämpät niin mikäs kiire siinä on muuttaa yhteen? Mahdollisuus pieneen hajurakoon silloin tällöin on pikemminkin hyvä juttu.

Jos taas on kyse nuoremmista ja toisella on hinku vielä lapsiin ja pesänrakennukseen niin ne erilliset osoitteet taas eivät oikein ole sitä pesänrakennusta

Eli tommoisen +50 pariskunnan tapauksessa kandee nimenomaan kysyä, että miks ihmeessä pitäis muuttaa yhteen?

Minusta toi on pikemminkin ikä/elämäntilannekysymys.

+50 pariskunta joilla kummallakin on lapset tehty ja jo lentäneetkin pesästä ja kummallakaan ei ole kummempaa pesänrakennusviettiä eikä biologinen kellokaan enää tikitä...
ja jos molemmilla on omat kämpät niin mikäs kiire siinä on muuttaa yhteen? Mahdollisuus pieneen hajurakoon silloin tällöin on pikemminkin hyvä juttu.

Jos taas on kyse nuoremmista ja toisella on hinku vielä lapsiin ja pesänrakennukseen niin ne erilliset osoitteet taas eivät oikein ole sitä pesänrakennusta

Eli tommoisen +50 pariskunnan tapauksessa kandee nimenomaan kysyä, että miks ihmeessä pitäis muuttaa yhteen?
Joo, näin on.
Aloittajan vietistä päättelin, että kyse nuoremmasta parista. Yleensä keski-iän ohittaneet osaavat jo itse päättää asumisensa ja tekemisensä.

Yhteistyössä