Miten sanoa ystävälle että en jaksa puhua sen kanssa joka päivä monta tuntia puhelimessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen sanonut nätisti ja vähän pahemminkin... Soittaa siis joka päivä n. 3- 4 kertaa ja puhuu aina tunnin kerrallaan. Nyt oon monta kertaa sanonut että en vaan pysty puhumaan koko ajan vaikka kuinka haluaisin. Olin eilen suihkussa niin oli siinä välissä soittanut kaksi kertaa ja laittanut viisi viestiä :o Ja hänen asiansa eivät ole mitään kovin tärkeitä, haluaa soitella samalla kun käy tupakilla..

Oon nyt välillä kylmästi jättänyt vastaamatta hänelle. Viimeksi pari päivää sitten sanoin että voisiko soittaa harvemmin. Hän sanoi vaan "joo tottakai," mutta sama jatkuu silti.
Soittaa monesti myös kahden maissa yöllä kun mun pitää herätä aamulla kuudelta ja hän tietää sen! Jos en vastaa niin soittaa yleensä muutaman kerran ja sitten laittaa pari viestiä... Argh. Kun oon nyt kaikella mahdollisilla tavoilla sanonut että en kerkeä puhumaan jatkuvasti! Jätänkö vaan jatkossakin vastaamatta?

Yöllä laittaisin puhelimen äänettömälle. Päivällä vastaisin puhelimeen kerran silloin kun olisi siihen sopiva hetki. Jos ei tajua harventaa, niin sitten ei tajua. Mutta en tod. viettäisi tuntikausia puhelimessa. Enkä myöskään vastaisin niihin viesteihin, joissa kysellään, että mikset vastaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Jätä vastaamatta ja laita yöksi puhelin äänettömälle tai kiinni.

Juu sori jäi mainitsematta että välillä on puhelin äänettömällä, nyt on kuitenkin sellainen vaihe elämässä, että on pakko pitää puhelimessa äänet päällä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu sori jäi mainitsematta että välillä on puhelin äänettömällä, nyt on kuitenkin sellainen vaihe elämässä, että on pakko pitää puhelimessa äänet päällä...

Saako sun puhelimeen niin, että tällä ystävällä on eri soittoääni kuin muilla? Eli et yöllä ehkä heräisi hänen soittoihinsa?

Saako sun puhelimeen niin, että tällä ystävällä on eri soittoääni kuin muilla? Eli et yöllä ehkä heräisi hänen soittoihinsa?

Taitaa muuten onnistua tuo! Voi kiitos paljon vinkistä!! :) :hug:

Varmaan kaikissa puhelimessa saa nykyään eri soittoääniä. Hyvä idea laittaa tuolle kaverille ääneksi äänetön. :)

Niin ja vielä se, että kyllä voi ihan suoraan ja napakasti sanoa, että keskellä yötä ei tarvitse soitella! Siis ihan päivällä joskus siitä sanoisin ja tarpeeksi monesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Maisuli:
Niin ja vielä se, että kyllä voi ihan suoraan ja napakasti sanoa, että keskellä yötä ei tarvitse soitella! Siis ihan päivällä joskus siitä sanoisin ja tarpeeksi monesti.

Oon oikeasti yrittänyt, mutta hänelle ei vaan mee asia perille! Sanoo aina saman, että haluaa kokeilla olenko hereillä! :o "Kun on niin tylsä istua tupakilla" Kerran oli noin viikon verran soittamatta kun kunnolla ärähdin.
Ei sentään soita onneksi joka yö, mutta pari-kolme kertaa viikossa.

Mä olen sanonut ystävälle joka on puhelin riippuvainen että yöllä ei saa soittaa koska mulla ei ole haluja puhua yöllä ja lapset ja ennen kaikkea koirat herää. Vain hirmuisessa hädässä on lupa soittaa. Ja silloin tietty pitääkin soittaa.

Muutenkin mä vaan lopetan puhelin, sanon että nyt mun pitää mennä, palataan asiaan ja moi jos tilanne on sellainen etten jaksa istua luurissa.

Jätä vastaamatta, ja silloin kun puhut sen kanssa, niin sano että sun pitää nyt lopettaa, siinä vaiheessa kun puhelu venyy etkä enää jaksa/ehdi jatkaa. Eiköhän se siitä pikkuhiljaa ala tajuta.

Näitä jatkuvasti soittelevia ja viestitteleviä kavereita vaivaa ilmeisesti jokin mielenterveydellinen sairaus. Samat ihmiset on monesti laatimassa jatkuvasti jotain yhteistä tekemistä.

Olen parikin kertaa elämässäni tällaisiin ihmisiin törmännyt ja ikävä kyllä tuohon ahdisteluun ei auta mikään muu, kun laittaa välit poikki kokonaan. Ei ne ymmärrä puhetta, vaan sama paska jatkuu niin kauan, kuin annat sen jatkua.

Tietenkään sitä ei haluaisi olla töykeä ja onhan se mukavaa kun on kavereita. Mutta tällainen maanvaiva mikä ei puhetta usko, niin monoa perseelle vaan. Tuollaisesta kaverista ei kuitenkaan mitään hyvää seuraa, vaan sellaisen kanssa väsyy ja menettää hermonsa.

Ei se ole oma syy, jos toinen ei usko selkeitä rajoja, mitä asetat sille yhteyden pidopidolle. Ei se liioin ymmärrä, että toisella on muutakin tekemistä, etkä jouda hänen kanssaan olemaan aina juttusilla, tai jotain tekemässä.

Yleensähän tuollaiset ihmiset on todella yksinäisiä ja välttämättä heillä ei ole ketään kaveria. Näitä ei kuitenkaan kannata alkaa säälimään ja sen takia olla kaveri. Näissä tyypeissä on niin pahaa vikaa, että ihan syystä ovat yksin.

Yhteistyössä