Miten sanois nätisti äitikaverille, ettei mua kiinnosta nähdä koko ajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäsosiaalinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäsosiaalinen äiti

Vieras
Mua on alkanu ihan ahdistaa mun uusi äitituttavuus. Lähes päivittäin laittaa viestiä tai soittelee. Hän on ihan mukava ihminen, mutta en ole niin sosiaalinen että halua jatkuvasti nähdä. Meillä on samanikäiset vauvat (6kk).

Pelkään jos sanon, että haluaisin hänen pitävän vähemmän yhteyttä, niin hän loukkaantuu eikä enää halua olla ollenkaan tekemisissä.

Lisäksi hän haluaisi lainata jotain cd-levyjä ja muita tavaroitani ja tämäkin ahdistaa. En ole tottunut, että joku tuppaa koko ajan seuraan.

Vastaa tyyliin "tällä viikolla on tosi kiire, mutta ens viikolla voitais ehkä nähdä " tms. Tavaroiden lainaamisesta sanoisin vaan, että "mulla on sellainen periaate etten lainaa tavaroita kenellekään, koska aikoinaan niitä jäi paljon palauttamatta".

Jos haluat kokeilla lempeämpää tapaa, sano vaikka seuraavan puhelun sopivassa vaiheessa, että juu kiva nähdä, tuletko ylihuomenna leikkipuistoon ( tms ) meillä onkin nyt siihen asti muuta menoa. Tai että menet ensi viikolla heille kahville.

Tavaroiden lainaamisesta voit sanoa ettei sinulla ole ollut tapana, jokainen on hommannut omansa. Tai siihen suuntaan :)

t toinen epäsosiaalinen

Kiitos kovasti näistä vinkeistä. Täytyy sit varmaan vaan valehdella kiirettä..

Ja tuo tavaroiden lainaaminen on mulle ihan uutta, itse en ole koskaan mitään keltään lainannu eikä se kuulu muittenkaan tuttavien tapoihin. Toki jos joku oikein hyvä ystävä niin sitten lainaan, mutta kun nyt on kyse tällaisesta uudesta tuttavuudesta, niin vähän epäilyttää. Ja pelkään että jos nyt lainaan jotain, niin kohta pyytää taas jotain uutta tavaraa lainaan.. ahdistavaa..

Mä olen kans epäsosiaalinen. mulla on aina hyviä "tekokiireitä" mietittynä varastoon jos joku pyytää mua johonkin mikä ei voisi vähempää kiinnostaa. Minusta valkoiset valheet on lempein keino torjua seura jota ei kaipaa. Lisäksi mulla on aina puhelin äänettömällä tai piippauksella, ja kaikki tietää sen. Siksi mun ei ikinä tarvi vastata puhelimeen jos en tahdo, koska kukaan ei oleta että olen aina tavoitettavissa.

Olettepa te tosiaan epäsosiaalisia. Itse en varmaan olisi ollut järjissäni ilman muita pienten lasten äitejä, joiden kanssa vauva-aikana kahvitella ja jutella...Melkein joka päivä oli jonkun kanssa vaunu- tai kahvitreffit, jumppa tai joku muu ohjelma.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Olettepa te tosiaan epäsosiaalisia. Itse en varmaan olisi ollut järjissäni ilman muita pienten lasten äitejä, joiden kanssa vauva-aikana kahvitella ja jutella...Melkein joka päivä oli jonkun kanssa vaunu- tai kahvitreffit, jumppa tai joku muu ohjelma.

Juu, itse olen kauhulla ajatellut tätä tulevaa vauva-aikaa, kun kaikilla kavereilla on jo niin isot muksut (ja suurin osa on päivisin töissä). Onnekseni kuulin yhden ystäväni odottavan nyt myös vauvaa. Musta tulee sille varmaan kauhee riesa.
No ei vaan, nähdään muutenkin pari-kolme kertaa viikossa.

Mä taas olen sosiaalinen, mutta en voi sietää sitä, että joku tietty tyyppi soittelee, tekstaa ja haluaa koko ajan tavata.
Kun on muutakin tekemistä ja muitakin kavereita joiden kanssa olla =)

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

Juu, itse olen kauhulla ajatellut tätä tulevaa vauva-aikaa, kun kaikilla kavereilla on jo niin isot muksut (ja suurin osa on päivisin töissä). Onnekseni kuulin yhden ystäväni odottavan nyt myös vauvaa. Musta tulee sille varmaan kauhee riesa.
No ei vaan, nähdään muutenkin pari-kolme kertaa viikossa.

Kyllä minäkin seurasta tykkään, mut en liian usein. Ja sekin on huomioitava, että toisten ihmisten seurassa täytyy olla sosiaalisempi kuin toisten.

Ihmiset arvostavat ihan varmasti REHELLISYYTTÄ. Miksi ihmeessä tekään ette ole rehellisiä toisillenne :headwall: Haluatteko te, että teille valehdellaan päin naamaa ja tehdään toisaalla toista?

Kerro asiat tälle ystävälle kauniisti, mutta rehellisesti.