Joka aamu kasa kysymyksiä että mitä päälle siinä ja siinä lämpötilassa. Miten paljon teitä uusavuttomia oikein on |O
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Jaa-a... Joskus se vaan on hankalaa. itse olen monesti joutunut vaihtamaan vaatetusta (lisäilemään ja vähentelemään) tai sulkemaan/availemaan lämpöpussia ulkoilun aikana kun lämpötila muuttuu riippuen nnyt ollaanko aurinkoisessa tuulettomassa paikassa vai varjoisassa ja tuulisessa.
Mutten muista täällä sitä kyselleeni koska tuntuu että toisten on vaikeampia tietää oikeaa vatetusta kun eivät ole paikan päällä eivätkä tunne lapsiani. Mielummin vaan sitten varmuudeksi vähän lämpimämpää mukaan jos tarviikin lisäillä.
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:Siis se on todella vaikeaa!
Itsellä lapset 1v9kk ja 4kk ja en todellakaan tiedä mitä heille pukisi päälle kun ei oikeastaan ole vielä kesä mutta mittari huitelee pian hellelukemissa.
Oltiin koko viime viikko kovassa kuumeessa ja senkin suhteen pitäisi olla tarkkana kun vielä menee antibiootitkin.
Viime vuonna tähän aikaan esikoinen oli vielä vaunuissa ja nyt siis ekaa kertaa vaatetan leikki-ikäistä joka vielä on päiväkodissa aamut niin etten pysty itse olla lisäämässä tai vähentämässä vaatetta...
Oon aivan hukassa :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Oon miettiny ittekkin samaa. Kyllä pitää maalaisjärkee olla sen verran että osaa muksulle pukee päälle "oikeat" vaatteet. Jaa, mitähän tolle 5 veelle pukisi päälle tonne ulos..hmm...toppatakki ja villamyssy varmaan sopivat.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Oon miettiny ittekkin samaa. Kyllä pitää maalaisjärkee olla sen verran että osaa muksulle pukee päälle "oikeat" vaatteet. Jaa, mitähän tolle 5 veelle pukisi päälle tonne ulos..hmm...toppatakki ja villamyssy varmaan sopivat.
no mä ite en oo koskaan tollasia kysyny mutta kai se eri asia on viiden vuoden kokemuksella, kun pukea tänä vuonna syntynyttä esikoista, nyt ensimmäiseen alkavaan kesään. kyllä mulla ainakin ymmärrys näille tuoreille äideille riittää. ja me kun lähettiin eilen ulos niin kyll' meillä kaikenlaista vaatetta, kaks eri lakkiakin, oli mukana ja saatiinkin välillä vaatteita vaihtaa, kun välillä oli helle ja pian taas satoi. ei se aina niin helppoa ole
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Joo, ja ainakin sen verran pitäisi sytyttää että vaatetusta voi sitten muuttaa jos lämpötila kovasti heittelee. Ei se ylimääräinen takki jossain rattaiden alla mukana kauheesti paina tai vie tilaa. Ja jos se on jo päällä ja tulee hiki, niin sen voi varmaan ottaa sitten pois - ei se mitään ydinfysiikka ole se pukeminen.
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Oon miettiny ittekkin samaa. Kyllä pitää maalaisjärkee olla sen verran että osaa muksulle pukee päälle "oikeat" vaatteet. Jaa, mitähän tolle 5 veelle pukisi päälle tonne ulos..hmm...toppatakki ja villamyssy varmaan sopivat.
no mä ite en oo koskaan tollasia kysyny mutta kai se eri asia on viiden vuoden kokemuksella, kun pukea tänä vuonna syntynyttä esikoista, nyt ensimmäiseen alkavaan kesään. kyllä mulla ainakin ymmärrys näille tuoreille äideille riittää. ja me kun lähettiin eilen ulos niin kyll' meillä kaikenlaista vaatetta, kaks eri lakkiakin, oli mukana ja saatiinkin välillä vaatteita vaihtaa, kun välillä oli helle ja pian taas satoi. ei se aina niin helppoa ole
Heh, on tuo 5 vuotias ollu vastasyntynyt joskus hänkinNo, mulla ei oo koskaan kyllä ollut vaikeuksia pukee häntä.
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Jaa-a... Joskus se vaan on hankalaa. itse olen monesti joutunut vaihtamaan vaatetusta (lisäilemään ja vähentelemään) tai sulkemaan/availemaan lämpöpussia ulkoilun aikana kun lämpötila muuttuu riippuen nnyt ollaanko aurinkoisessa tuulettomassa paikassa vai varjoisassa ja tuulisessa.
Mutten muista täällä sitä kyselleeni koska tuntuu että toisten on vaikeampia tietää oikeaa vatetusta kun eivät ole paikan päällä eivätkä tunne lapsiani. Mielummin vaan sitten varmuudeksi vähän lämpimämpää mukaan jos tarviikin lisäillä.
Pointtia tossa mutta siis et tuu tänne kyselee että avaanko ton pussin nyt vai huomenna vasta.
Alkuperäinen kirjoittaja niin mutta:Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Joo, ja ainakin sen verran pitäisi sytyttää että vaatetusta voi sitten muuttaa jos lämpötila kovasti heittelee. Ei se ylimääräinen takki jossain rattaiden alla mukana kauheesti paina tai vie tilaa. Ja jos se on jo päällä ja tulee hiki, niin sen voi varmaan ottaa sitten pois - ei se mitään ydinfysiikka ole se pukeminen.
Niin, mutta meillä esim tytsy nukahtaa päiväunille sinne vaunuihin, joten jos alan sitten sitä ylimääräistä takkia kiskoa pois niin herää.. ja kyllä - se on iso asia! Meillä huonosti nukutut päikkärit pilaa koko päivänSiksi olis hyvä valita sopivat vaattett jo valmiiksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Samaa mäkin olen miettinyt. Kuten sitäkin että miten nämä tyypit osaavat itsensä pukea?
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Jaa-a... Joskus se vaan on hankalaa. itse olen monesti joutunut vaihtamaan vaatetusta (lisäilemään ja vähentelemään) tai sulkemaan/availemaan lämpöpussia ulkoilun aikana kun lämpötila muuttuu riippuen nnyt ollaanko aurinkoisessa tuulettomassa paikassa vai varjoisassa ja tuulisessa.
Pointtia tossa mutta siis et tuu tänne kyselee että avaanko ton pussin nyt vai huomenna vasta.
Juu.Meillä tosissaan kuopus on kuumaverisempi ja liikkuvaisempi kuin paikallaan pysyväisempi ja helpommin paleleva esikoinen. Eli itse jo lähtökohtaisesti, suurinpiirtein säällä kuin säällä laitan esikoiselle vähän enemmän päälle kuin koupukselle. Ja ventovieraiden palstalaistenhan on näitä vaikea tietää. Ja toki riippuu siitäkin kuinka aurinkoisessa, varjoisassa, tuulisessa jne paikass aon tarkoitus ulkoilla ja kuinka paljon lapset mahdollisesti juoksentelevat ja kiipeilevät ulkoilun aikana. Koluavatko kosteassa metsikössä vai kävelevätkö kuivalla tiellä.
Mutta ehkä näiden kyselyiden pointti löytyy siitä kun täällä näkee noita kauhisteluja kuinka jonkun tutun lapsi oli taas puettu ihan liian lämpimästi tai kevyesti säähän nähden. Kenties jotenkin epärma äiti sitten haluaa muiden näkemyksiä etukäteen siitä onko esim toppapuku liikaa tai välikausipuku liian vähän jollain tietyllä ilmalla?