Miten selviän 3 veen kanssa. Hermot palaa itellä liian helposti.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Argh tiedän että aina on jotain uhma kausia jne....siis lapsemme osaa myös olla kiltti ja hellyyttävä....mutta on jo kapinallinen...

kylässä saa olla kokoajan laittamassa jäähylle ja komentamassa älä tee sitä älä tee tätä. argh ei tee mieli lähteä ton kanssa mihinkään.

Okei vaikuttaa ehkä oltiin viikko mummolassa ja mummon ei eiei ollut mitään pojalle sen ei tarvinnut totella mummon eitä.....vasta kun mä ärähdin niin johan poika kuunteli ja totteli...mutta mummo ei vaatinut.....

ymmärtääköhän kukaan.

kyllä minä ymmärrän, kahden pojanviikarin äitinä. näistä nuorempi meillä on vieläkin sellainen, että uskota ei ennenkuin ääni on korotettu taivaisiin....ja on jo 10v! mutta, silloin pienempänä, auttoi parhaiten tähän poikaan se, kun houkutteli johonkin muuhun, eli jos oli vaikka ilkeyttä tekemässä, ei ollut huomaavinaan sitä, vaan houkutteli esim lelulla tai jollain tekemään muuta. vanhempi poika taas oli sellainen, että piti kädestä pitäen käydä kieltämässä, eli hakemassa tästä pois (oli kyllä kiltti eli harvoin tätä sattui) ja aina vaan sanoa ei ei ei ei....onnea ja jaksamista sinulle yritykseen! :heart:

mutta valitettavasti mun pitää ärähtää pirun kovaa ennenkun lopettaa tuhmailun, oli se mitä tahansa. eilen pyyhki kiisselit keittiön valkoseen verhoon, en kyllä ees jaksanu olla vihanen, mutta tällasta kaikkee mukavaa

Joskus kun teinitrio oli hulivili-vaiheessa huomasin itse huutavani ihan vähä väliä. Sitten aloin kuiskailla kehotukseni ja kieltoni, ja se oli yllättävän tehokasta, ainakin vähän aikaa.

Pitäisi varmaan taas ottaa tuon 2 v 6 kk kanssa sama ohje itsellenikin, hän nimittäin ennättää ja huomaa touhuta monenmoista mitä yhtään vähemmän noheva ja hoksaava ei edes huomaisi hämmentää. Tuo "kiisselit verhoon" kuullostaa just hänen toimiltaan....

voih ei meillä onneksi ole kiisselit verhossa,,,, vaan uhmaa että leikkii just keittiön lattialla sillä kova äänisimmällä lelulla...ja vielä itse ääni tehostaa sitä...sitten auto saattaa vähän törmäillä seiniin ja ajaa pöydän päällä...ja jos kiellän ei usko.....ja kehotan menee olkkariin leikkimään johon myös näköyhteys keittiöstä ei voi leikkiä siellä....ymmärrän kyllä ettei vielä oikein viihdy omassa huoneessa...mutta meteli on vaan niin kovaa....

Okei lapsista tulee ääntä...mutat tää aiti on vana vähän väsynyt.
Tulöee fiilis että olenko huono äiti....

Mutta iso KIITOS teille jotka ymmärräätte ja en olekkaan yksin 3 veen uhman kanssa. Helpotti edes vähän.

joo ja jos muuten komennan joskus, ei rupee peppi itkemään vaan kiljuu korvia vihlovasti. se on sen tapa kommunikoida sit takaspäin. mutta onneks sit kuitenkin halataan pian =)

Meillä taapero laittaa kädet korville tai alkaa tehdä jotain hassua ja yrittää saada minut nauramaan, ja vintiö sentään, hän onnistuukin usein. Uusin kommentti muunnoksineen on tämä "hyvä ajatus äiti, ei ennää jauhoja lattialle, oman auton ottaa ja leikkii sillä".

Yhteistyössä