Miten selviätte joulusta kun on vähän rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Joulumuori"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tulen tänne liputtamaan kirpputorien puolesta :) Me on ostettu jo monen monta joululahjaa lapsille kirppikseltä. Kirjat maksaa 1-3 euroa kpl, pelejä olen ostanut noin 3-3,50€ hinnalla.

Onko jokin 5v:n vauva-aikainen lelu jossain varastossa? Paketoi se vauvalle. 5v:lle riippuen siitä onko tyttö vai poika, panostat sen mieluisen edullisen lahjan verran. Esim. Barbi alesta kaikilla härpäkkeillä 9€ (MINIMANISSA), jos poika, lego vilkkuva auto, siis dublo. sekin oli 11€
Älä heitä kahvipakettien kuoria roskiin, arkartele niistä kuusen koristeita ja muuta kivaa.

Jouluruuaksi riisipuuroa, luumusoppaa, laatikot halpoja ja vaikka picnik paisti kinkuksi. Joulutortut tulee halvaksi herkuksi ja vaikka pipareiden leivonta.

Hei, muistan, että minun poikani 5v:nä tykkäsi paljon miekoista. Miekka siis pojalle 2,90-10 € riippuen miekasta =)
Te aikuiset ette osta lahjoja toisillenne, vaan opetatte lapset siihen, että Joulu on lasten, siksi Jouluna juuri lapset saa lahjoja. Toimii meillä =)

Aina on tullut jouluksi rahaa, kun tarkoituksella pidetään veroprosenttia sen verran isona, että aina tulee takaisin hyvin. Sitten on varaa ostaa niitä toivelahjoja, ruokaa ja muutakin.

[QUOTE="vieras";22363859]Aina on tullut jouluksi rahaa, kun tarkoituksella pidetään veroprosenttia sen verran isona, että aina tulee takaisin hyvin. Sitten on varaa ostaa niitä toivelahjoja, ruokaa ja muutakin.[/QUOTE]

Meillä samalla periaatteella,vuoden aikana se hiukan isompi veroprosentti ei tunnu kamalasti mutta joulukuussa se takaisin tuleva summa on jouluksi juuri sopiva,eli säästetään tällä tavalla jouluksi ne rahat.Tänäkin vuonna tulee 1200e meille yhteensä.Saan tänä vuonna itse isot palautukset koska olen ollut kelan sairaspäivärahalla ja maksanut siitä veroa ihan saman summan kuin työssä käydessäni.

Meidän viime joulu oli miehen työn vuoksi hiukan erilainen. Ei ollut joulupukkia eikä juuri lahjojakaan. Mutta oli ihanaa, kun lapsi riisipuuroa syödessään totesi, että onpa jouluinen tunnelma ;) Ihan muista jutuista se tunnelma tuee kuin rahasta. Meillä on enemmänkin haasteena se, että asetan itselleni liikaa tavoitteita. Pitäisi leipoa, askarrella, käydä laulamassa joululauluja, käydä kirkossa, tehdä jotain uusia ruokia. Joulukuussa ei kuitenkaan jaksa kaikkea ja yleensä joku nuhakin iskee. Siksi parhaat joulut on olleet niitä, joita ei edes kotona vietetä, jolloin tunnelma syntyy pienistä jutuista eikä äitikään stressaa :D

Yhteistyössä