Miten selville mieheni mahdollisesta pettämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Silti epäilevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Silti epäilevä

Vieras
Olemme olleet naimisissa yli 10 vuotta. Lapsi on jo teini-ikäinen. Epäilen, että mieheni pettää minua työkaverinsa kanssa. Ennen hän ei ole näin tehnyt.Hän on nyt saanut uuden työtoverin. Miten voin saada selville, pettääkö hän minua, koska hän itse sanoo, että asiassa ei ole perää. Hän pitää naista miellyttävänä ja kauniinakin, mutta ei ole sen enempää kiinnostunut naisesta. En jotenkin vain usko häntä. En halua loukata häntä kysymällä lisää, voihan olla, että olen väärässä. Miten Te muut olette saaneet selville tällaisen asian? Pitääkö palkata yksityisetsivä asiaan vai mitä neuvotte? En pysty saamaan asiaa mielestäni, vaikka mieheni todella sanoo, että asiassa ei ole perää. Naiseltakaan en voi asiaa kysyä, en tietenkään. Mitä neuvotte Te muut?

Toisen ihmisen valehtelemista ei kyllä saa selville muuta kuin vakoilemalla jollain metodilla. Toinen vaihtoehto olisi ajatuksen luku, mutta ei ole minulta ainakaan onnistunut tähän mennessä.
voihan sitä yrittää kaikenmaailman ristikuulusteluja sekä naamanvärin tulkitsemista tietyn kysymyksen tullessa, mutta pitää olla tosi pätevä että saa sillätavalla mitään varmuutta.
Eli valitettavasti: rehellisin konstein lukuria ei saa kiinni, jollei joku ilmianna miestä. Mutta sitä saa varmaan odottaa.

Kyllä etsivän palkkaaminen olisi varmin konsti, joa vaan on ylimääräistä rahaa näinkin mieltäkalvavan asian selvittämiseen. Kännyköitäkin monet selailevat esim. puolison nukkuessa. Se on kaiketi suorastaan rikos lainkin edessä,mutta moni pettäjä on puhelimensa kautta "narahtanut".
Näin kävi minunkin puolisolleni aikoinaan...harmittaa niin paljon, kun en uskonut omiin vaistoihini ja pettäminen sai jatkua lähestulkoon silmien alla pitemmän aikaa. Jos yritin tuoda esille epäilyksiäni, mies nimitteli hoitoa tarvitsevaksi hulluksi tai luulotautiseksi! Olisin varmasti palkannut yksityisetsivän jos olisi vain ollut taloudelliset resurssit siihen.
Elämäni suurin shokki tämän ystäväni ja mieheni suhteen paljastuminen sitten oli, koska siihen ei mitenkään osannut uskoa vahvoista epäilyksistä huolimatta.
Nyt se on ohi, mutta pitkän työstämisen omassa mielessä on vaatinut, koska asiasta ei ole puolison kanssa enemmälti voinut keskustella.
Se hyvä puoli koko jupakassa oli, että minusta on kasvanut vahvempi ihminen ja nollapisteestä rakennettu itsetunto on palannut parempana kuin ennen tapausta.
En halunnut erota pienten lastemme takin, vaan olemme yrittäneet jastkaa perheenä.
Onnistuttukin on hyvin, mutta luottamus omaan puolisoon on mennyt varmaan iäksi.
Älä siis jää miettimään itseksesi...puhu esim. ystävillesi, psykologille tai seurakuntasisarelle.
Muuten saatat jopa sairastua ainaisesta pähkäilystä, sillä miehet eivät yleensä jaksa jauhaa samoista asioista kovin kauaa.
Tsemppiä Sinulle!

Hei, kirjoittelin tuonne toisen otsikon alle pettämisen merkeistä. Lueppa sieltä, sulla on vähän samantyyppinen alkuasetelma ku mulla ja sitten pettäminen vaan selvis lopulta!!!!Ja ne merkit pitää paikkansa, kaikki poikkeuksellinen käytös ja ne tuolla luetellut päälle ni siinäpä se taitaa olla...Toivottavasti ei ole vielä kerennyt sitä tekeen, mutta miehet on sikoja......tilaisuus tekee varkaan.....

Alkuperäinen kirjoittaja Silti epäilevä:
Olemme olleet naimisissa yli 10 vuotta. Lapsi on jo teini-ikäinen. Epäilen, että mieheni pettää minua työkaverinsa kanssa. Ennen hän ei ole näin tehnyt.Hän on nyt saanut uuden työtoverin. Miten voin saada selville, pettääkö hän minua, koska hän itse sanoo, että asiassa ei ole perää. Hän pitää naista miellyttävänä ja kauniinakin, mutta ei ole sen enempää kiinnostunut naisesta. En jotenkin vain usko häntä. En halua loukata häntä kysymällä lisää, voihan olla, että olen väärässä. Miten Te muut olette saaneet selville tällaisen asian? Pitääkö palkata yksityisetsivä asiaan vai mitä neuvotte? En pysty saamaan asiaa mielestäni, vaikka mieheni todella sanoo, että asiassa ei ole perää. Naiseltakaan en voi asiaa kysyä, en tietenkään. Mitä neuvotte Te muut?

Jos ihminen elää kaksoiselämää, (oli peiteltävä asia sitten pettäminen, alkoholismi tai huumeet)johtaa väistämättä jatkuviin selittelyihin. Tapahtuu kaikenlaista äkillistä joka vaatii menemään sinne tai tänne, ei päästä aikataulun mukaan kotiin kun tulee kaikenlaista viivytystä yms. Tapahtuuhan tätä tietysti tavallisillekin ihmisille joskus mutta jos tämä onkin äkkiä lisääntynyt niin epäilykset heräävät. Harva pystyy keksimään jatkuvasti todella uskottavia selityksia poissaololle kotoa tai työpaikalta joten erilaiset kyhätyt selitykset astuvat väkisinkin jossain vaiheessa kuvaan. Jos näitä selityksiä alkaa tulla, kysele mahdollisimman tarkasti kaikista asiaan liittyvistä yksityiskohdista (esitä vaikka kiinnostunutta) ja katso tuleeko esiin jonkinlaista sekoamista sanoissa tai vaivautuneisuutta. Ole muutenkin vilpittömän kiinnostunut miehesi menemisistä niin töissä kuin vapaa-aikana ja kuuntele tarkasti ovatko selitykset kaikin puolin vedenpitäviä. Harva on niin hyvä valehtelija että ei jäisi jollain aikavälillä kiinni jos todella pettää.

Et voi tehdä oikeastaan yhtään mitään muuta, kuin luottaa, josa haluat suhteenne jatkuvan ja toimivan. Miksi epäilet miestäsi? Onko hän joskus jäänyt kiinni petoksesta tai valehtelusta? Onko hänen käytöksensä epäilyttävää? Vai onko epäilykset vain oman mielikuvituksesi ja epävarmuutesi tuotoksia? Itse olen hyvin mustasukkainen ja ajoittain myös pelkään mieheni löytävän jonkun toisen, mutta olen päättänyt, etten tee asialle yhtään mitään. Voimme olla miehillemme hyviä naisia ja tehdä parhaamme näissä suhteissamme, mutta jos miehemme joskus ihastuvat toiseen tai haluavat meitä pettää, me emme voi sille yhtään mitään. Toista ei voi omistaa. Tärkeintä on nähdä oman parisuhteensa tila, sen rakkaus tai rakkaudettomuus ja tehdä päätöksensä sen pohjalta. Jos suhteenne on hyvä ja välillänne vallitsee lämpö, rakkaus ja intohimo, miehesi tuskin pettää sinua. Jos suhteenne on muuten ongelmissa tai kuivahtanut, sinun päällimmäinen murheesi pitäisi olla teidän välinen yhteys, ei ulkopuoliset naiset. Pidä hyvää huolta itsestäsi, miehestäsi ja parisuhteestanne, älä suotta murehdi asioista, joihin sinulla ei ole päätösvaltaa, kuten esimerkiksi miehesi tunteet. Hän rakastaa sinua niin kauan, kuin rakastaa ja jos hän joskus rakastuu johonkin toiseen, sille hän, etkä varsinkaan sinä, mahda yhtään mitään. Mustasukkaisuudella saatat vain ajaa miehesi kauemmaksi. Opettele luottamaan ja rakasta miestäsi parhaasi mukaan. Loppu jää "herran haltuun".

Miksi ihmeessä sinun pitäisi saada selville pettääkö mies sinua vai ei ? Jos kyse on miehen työkaverista ja miehesi sattuisi olemaan häneen vähän ihastunut niis so what ? - kyllä se ohi menee. Itseäsi vaan kiusaat tuollaisilla epäilyillä, unohda koko juttu ja hoida suhdettasi kuten edellinenkin kirjoittaja kehoitti.

Olen ollut työelämäni melkein kokonaan miehen/miesten työpari ja näihin mustasukkaisiinkin tapauksiin olen törmännyt. Olen ollut kovin viehättävä ulkomuodoltani ja luonteenikin lienee mukava, koska työkaverini ovat pitäneet työskentelystä kanssani. Juteltukin vuosien varrella on monenmoista elämän asioista, mutta romatiikka on kyllä jäänyt kokonaan näistä suhteista ulkopuolelle.

Siksi juuri tykkäsinkin miespuolisista työkavereista, että heidän kanssaan ei juoruttu, puhuttu pahoja selän takana ja keskinäinen käytös oli kunnioittavaa ja arvostavaa. Miewhet puhuivat vaimoistaan ja lapsistaan aina lämpimästi ja kunnioittavasti, siitä pidin erityisesti.

Jos siis miehesi pitää uudesta työkaveristaan, se voi johtua ihan siitä, että hän on kiva työkaveri. Sen takia ei pidä olla mustasukkainen. Työpäivät ovat tehokkaita ja mukavia kivan työkaverin kanssa, kovakaan tahti ei väsytä, kun kanssakäyminen on aitoa, rehellistä ja suoraa. Pahanakin päivänä tulee ymmärretyksi ja kaveri tsemppaa, jotta huomenna parempi päivä.

Toki sattui kerran sellainen pari, jotta hän ihastua räpsähti hetkeksi. Tein kuitenkin itse selväksi, että ei sekoiteta näitä kuvioita, siitä voi tulla hemmetin hankalaa: kuormasta ei syödä. Työmaailmassa näkee joskus silmänvälkettä joidenkin ihmisten välillä, mutta kyllä ne hiipuvat varsin nopeasti ohi. Työ on työtä.

Paras tapa puolisona on suhtautua korkeintaan siten, että on itse hyväntuulinen, lämmin ja positiivinen sekä hyväntahtoisen utelias uuden työkaverin suhteen. Ainakaan ei pidä tuoda julki mustasukkaisuuttaan ja panetella tai epäillä tätä uutta työkaveria. Se on typerintä, mitä voi tehdä.

Riippuu niin paljon ihmisestä, meneekö ihastus ohi vai johtaako pitemmälle. Kirjassa revitty sydän on hyviä neuvoja siitä, mitä ei pitäisi tehdä kun on "itsensä etsimis-vaiheessa" l. parisuhteessa menee päin p:tä ja alitajuisesti etsii muutosta.

Ilmeisesti olet välttynyt pettämiseltä, kun noin sinisilmäisesti uskot ihastuksen menevän ohi.

Ja alkuperäiselle kirjoittajalle vielä... Jos vaistosi sanoo, ettei kaikki ole kunnossa, usko siihen ja etsi faktat vaikka tutkimalla miehesi puhelin. Niin minäkin tein ja valitettavasti mies jäi kiinni pettämisestä....

Miksi ihmeessä pitäisi penkoa mitään ja selvittää höyrypäisiä epäilyjään, jotka todennäköisesti ovat vain ja ainoastaan omaa epävarmuutta. Ja jos sitten kuitenkin niin on tapahtuakseen, että puoliso rakastuu toiseen, niin eihän sille mitään voi, et sinä omista miehesi rakkautta. Miehesi rakkaus on vain ja ainoastaan miehesi omaisuutta ja hän tekee ihan itse valintansa sen suhteen, kenelle sen rakkauden suo. Toistaiseksi hän on halunnut suoda sen sinulle, iloitse siitä ja nauti elämästäsi päivä kerrallaan, äläkä tuhlaa energiaasi epäilyyn. Jos miehesi toisen naisen tahtoo, kyllä hän ennemmin tai myöhemmin tulee sinulle asiasta kertomaan ja pistää suhteenne poikki. Tai jos hän ei sitä tee, mutta siitä huolimatta jakaa rakkauttaan muualle, kyllä sinä sen sitten huomaat, kun sinua ei enää rakasteta ja suhteenne on onneton. Silloin voit vain itse lopettaa suhteen.

Minullakin kävi tuossa vähän aikaa sitten mielessä, että katsoisinko miehen kännykän, ihan vaan varmuuden vuoksi.... Mutta sitten totesin, että antaa olla. Hän on minun kanssaan niin kauan, kuin hän itse tahtoo ja jos hän paremman löytää, hän kyllä antaa minulle lähtöpassit. Joten niin kauan, kun meillä on yhdessä mukavata, en jaksa päätäni vaivata. Älä vaivaa sinäkään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistunut:
Minun on vaikea kuvitella, että joku, joka haluaa oikeasti pettää puolisoaan, olisi niin tyhmä, että jättäisi siitä merkkejä kännykkänsä.

No näinpä. Itsekin tein edellisessä liitossani kaikenlaista väärää, mutten koskaan jättänyt kännyäni "tyrkylle" niin että siellä olisi ollut mitään todistusaineistoa. Pidin kännyn lukittuna ja jos se sattui olla auki, ei siellä todellakaan ollut säilytettynä mitään "Panettaa"! viestejä. Amatöörin hommaa jäädä kiinni tuollain, mutta kai tuo eräs keino on.

Itse jäin lopulta kiinni niiin että mopedi karkasi hanskasta totaalisesti, sanoin miehelleni meneväni kaverini Tiinan kanssa 2 pv risteilylle, oikeasti menin salarakkaani kanssa, mutta kärähdin siitä koska mieheni sattui näkemään kaupungilla Tiinan sinä iltana kun itse olin muka hänen kanssaan laivalla. Olin varma että Tiina on työssä sen viikonlopun, mutta olikin tullut muutos ja hän olikin - baarissa kotikaupungissamme. Tiina ei tiennyt mitään valheistani, eikä mun entinen mieskään mitään hänelle puhunut, siinä oli fiksu kun ei sekoittanut muita ihmisiä soppaan.

Ikinä en samaa paskaa tee kenellekään.

Aika pian siinä kamat jaettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Voimaton:
Luota omiin tuntemuksiin, ajatuksiin. Monesti osuu aika lähelle, ainakin minä osuin.

Mutta niin kauan kun sulla ei ole millä todistaa, sulla ei ole lyödä valtteja pöytään vaan märehdit asiaa itseksesi.

Tarvitaanko siinä mitään "valtteja", joita "lyödä pöytään", jos kuitenkin itse tietää, että toinen pettää, tai vähintäänkin on lakannut panostamasta suhteeseensa?

Kyllähän sitä voi petetty nainen vain lähteä suhteesta pois, ei hänen tarvitse miehelle mitään todisteita antaa tämän uskottomuudesta. Riittää, kun sanoo, että minulle riittää tämä pelleily, se on moro!

"Hän on minun kanssaan niin kauan, kuin hän itse tahtoo ja jos hän paremman löytää, hän kyllä antaa minulle lähtöpassit. "

No en minä ainakaan tahdo olla "varavaimo". Jos on pettämistä toisen kanssa, menköön sitten sen neidin kanssa rakentamaan uutta elämää. Miksi minun pitäisi tuhlaa aikaani moiseen moukkaan. (Jos epäily ja vahvat merkit pettämisestä..)

Uskon ettet tarkoittanut ihan tuollain mutta halusin puhua suuni puhtaaksi ! :)

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa-:
ap on aloittanut viestiketjun 1,5 vuotta sitten. Eiköhän ratkaisu ole jo tullut, joten turha tätä on enää vatvoa.

Ilonpilaaja! Me Ellit emme koskaan katso alkuperäisen viestin päivämäärää. Meillä itsellämmekin on "parasta ennen"- pvm mennyt ohi jo kauan sitten. "Viimeinen käyttöpäiväkin" monilla.

Eihän aiheen ajankohtaisuus ole niin merkittävä asia. Kunhan pääsee näkemään Oman Kirjoituksensa ihan Netissä!

Yhteistyössä