Miten seurata elämäntaparemontin tuomaa muutosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tonnikeiju"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tonnikeiju"

Vieras
Olen nyt viimeisen parin viikon aikana muuttanut elämäni suunnan ja toivon vihdoin pääseväni normaaliiin painoon. Liittyy muutokseen tietysti muutakin kuin paino, mutta tällä hetkellä ulkoinen muutos motivoi minua enemmän kuin esim. terveydelliset seikat. En haluaisi ottaa vaakaa esille koska en todella halua nähdä sitä lukemaa. Pelkään että masentuisin siitä liikaa, ylimääräistä on kuitenkin 30- 40kg. Mutta miten seurata muutosta? Näkyykö muutos mittanauhalla yhtä nopeasti kuin vaa'alla? Vai kuuvaanko itseäni? Haluan jotain dokumenttia tässä muutoksessa. Jotain mikä motivoisi jaksamaan niitä heikkoja hetkiä.

[QUOTE="tonnikeiju";26594075]Olen nyt viimeisen parin viikon aikana muuttanut elämäni suunnan ja toivon vihdoin pääseväni normaaliiin painoon. Liittyy muutokseen tietysti muutakin kuin paino, mutta tällä hetkellä ulkoinen muutos motivoi minua enemmän kuin esim. terveydelliset seikat. En haluaisi ottaa vaakaa esille koska en todella halua nähdä sitä lukemaa. Pelkään että masentuisin siitä liikaa, ylimääräistä on kuitenkin 30- 40kg. Mutta miten seurata muutosta? Näkyykö muutos mittanauhalla yhtä nopeasti kuin vaa'alla? Vai kuuvaanko itseäni? Haluan jotain dokumenttia tässä muutoksessa. Jotain mikä motivoisi jaksamaan niitä heikkoja hetkiä.[/QUOTE]

Itselleni paras motivointi oli juuri tuo vaa'an lukema. Tosin välillä paino ei tippunut lainkaan tai jopa nousi, mutta siitä sain lisämotivaatiota.
Punnitsen itseni joka aamu. Pidän mm. viikkopudotus ja kuukausipudotus kirjaa. Sekin motivoi.

Itselläni on vieläkin vaikea ymmärtää oman koon muutosta. Edes vaatteista ei sitä voi aina edes ymmärtää, vaikka paino on tippunut aika paljonkin.

Käy vaa'alla vaikka se kipeää tekeekin. Tiedät mistä aloitat.
Sen jälkeen voit piilotaa sen puntarin ja keskittyä siihen mitä näkyy peilistä ja mitä mittanauha sanoo ja läheiset.

Itse aloitin kuntoremontin tammikuun lopussa, jos vaakaan on uskominen ei edistystä ole pahemmin tapahtunut, vain -3kg. Mittanauha sanoo aivan jotain muuta, vyötäröltä on hävinyt 6cm.
Vaatekoko on pienentynyt ja mieskin sanoo että näytän hoikemmalta.

Itse huomaan asian siinä miten lihakset on kasvanut ja pystyy bodypumpissa tehdä liikkeitä suuremmilla painoilla kuin mihin kuvittelin pystyväni esim helmikuun lopussa. Niin, ja eikä enää puuskuta niinpaljoa kun nousee rappusia ylös.

Vielä painon suhteen olisi pudotettavaa, oikein mahtavaa olisi jos tippuisi 15kg mutta 10kg olisi ihan hyvä.

Yhteistyössä