Miten sinä tekisit?

tasamaan tallaaja

Aktiivinen jäsen
09.06.2005
2 066
0
36
Meillä esikolla jotain säpinää yhden tytön kanssa. Tuossa juuri sovittiin, että saapi jäädä vielä perjantaina yöksi kämpilleen, kun tyttö tulossa sinne. Vähitellen ollaan tässä annettu nuorille itselleen päätösvaltaa asioihin ja höllennetty otetta. Niin kuitenkin, että me sanomme sen viimeisen sanan. Haluan, että opettelevat elämänsä hallitsemista, niin, että me olemme taustalla turvana.
Toisaalta vähän kyllä mietityttää mitä tuli luvattua. Jotenkin kuitenkin tuntuu, etten voi liikaa hallita poikaa näissäkään asioissa. Asumme keskellä korpea, joten meidän kyytien varassa on . Miehellä loppuu esitys yhdeksän pintaan, joten kymmenen aikoihin joutuisi tulemaan jo kotiin.
Sitten on toinen juttu, moniko äiti on seksiasioista puhunut poikien kanssa? Meillä on aika avoimesti puhuttu näistä asioista ja vastailtu vaikka mihin kysymksiin. Nyt kuitenkin aloin opastaa poikaa :D , mutta tuo ei oikein tainnut tykätä siitä :whistle: .

Viestistäsi ei käynyt ilmi pojan ikä. Mutta kyllähän nuorille on vähitellen annettava löysiä ja luotettava heidän omiin päätöksiinsä.

Ja kyllä mä meidän esikoisen kanssa olen iän mukaisesti seksiasioista puhunut. Poju on nyt 12v.

Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Niin, joo poika siis 16 (puoli)vuotias nyt. Opiskeluiden vuoksi asustelee viikot tuolla kaupungissa.

Eiköhän pärjäile siellä sen pe-la yönkin. On varmaan vastuuntuntoinen poika kuitenkin, kun on yksinasumisesta jo kokemustakin. Ihan eri asia olisi, jos poika olisi ensimmäistä kertaa jäämässä yöksi kotiin ja te vaikka lähdössä viikonloppumatkalle.

Varsinaisesti se yötä oleminen mua ei mietityttäkään, kun siellä tosiaan on viikot ja kerran tai pari ollut lauantaihin.
Tuo yökyläily seura mua jäi mietityttämään :whistle: . Mutta niinkuin Henriettakin sanoi, moni on tuossa iässä asunut jo omillaan. Meidänkin sälli ihan järkityyppi, mutta välillä niitä töllöyksiäkin tekee.. Toisaalta minusta minulla ei ole enää oikeutta määrätä kenen vieressä poikani yöt viettää :D ..

Ehkä tämä on jotain napanuorankatkasukriisia :D ...

no mut tolleen on just hyvä et vanhemmat on kuitenki siellä "taustalla" tukena ja apuna, ja jos voi reilusti puhuukki asioista niin vois kuvitella et voi parit tyhmyydet jäädä tekemättä kun niistä asiallisesti on keskusteltu..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä laittaisin puudelin junnun kämpille. Siinä ei pahemmin sängyssä kuherrella kun toi 50 kilonen hönö änkee väliin :D

tuo meidän piski on niin pieni (kääpiöpinseri), joten ei taida olla siitä apua. Pitäiskö iskeä tuo pikkuveli hoitoon :whistle:

Yhteistyössä