Miten SINÄ toimisit, jos 5-6-v lapsesi kiusaisi muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kiusaaminen tapahtuu hoidossa. Asiasta on puhuttu. Ainoa mitä mietin on se, olisinko vielä itse yhteydessä kiusatun lapsen vanhempiin asiasta vai annanko asian olla? Hoitajat ovat toki yhteydessä joka suuntaan ja asioista on keskusteltu heidän kauttaan ja lasten kanssa jne. Asia on jo tavallaan takana päin.

Olettaisitko sinä jos lastasi olisi kiusattu, että kiusaajan vanhemmat olisivat yhteydessä sinuun?

jos oma lapseni olisi kiusaaja niin ottaisin yhteyttä kiusatun vanhempiin..
ihan vain siitäkin syystä ettei niille vanhemmille jää sellainen olo etten mä välitä tai ota tosissaan

Kiitos (ristiriitaisista) kommenteista. Asia on tosiaan jo takana. Ehkä otan asian puheeksi sitten kun seuraavan kerran olemme muuten yhteydessä, että olipa harmi kun näin kävi... Lapset kun ovat kuitenkin kavereita, vaikka me aikuiset emme kovin hyvin tunne. Tulee tässä vielä synttärikutsuja ym.

[QUOTE="vieras";22339178 begin_of_the_skype_highlighting**************22339178******end_of_the_skype_highlighting]Kiusaaminen tapahtuu hoidossa. Asiasta on puhuttu. Ainoa mitä mietin on se, olisinko vielä itse yhteydessä kiusatun lapsen vanhempiin asiasta vai annanko asian olla? Hoitajat ovat toki yhteydessä joka suuntaan ja asioista on keskusteltu heidän kauttaan ja lasten kanssa jne. Asia on jo tavallaan takana päin.

Olettaisitko sinä jos lastasi olisi kiusattu, että kiusaajan vanhemmat olisivat yhteydessä sinuun?[/QUOTE]

Minun 5-vuotiaani oli kiusannut kaveriansa kerran, tämä tapahtui meidän pihalla ja kuulin kun kaveri lähti itkien kotiinsa. Puhuimme poikani kanssa asiasta ja sanoin että hän menettää nyt juuri sinä päivänä saamansa dinosaurus-värityskirjan kaverilleen. Lähdimme sitten kaverin oven taa ja poikani pyysi anteeksi ja antoi kirjan kaverilleen.
Sanoin pojalleni että nyt seuraamme hänen käytöstään pari viikkoa ja jos se on hyvää eikä hän enää kiusaa, hän saa semmoisen samanlaisen värityskirjan takaisin. Ja hän sai, eikä ole sen jälkeen kiusannut. Tosin hänen kaverinsa yritti syyttää poikaani että hän muka kiusasi toista poikaa pihalla vaikka tämä kaveri itse kiusasi (oli potkaissut selkään) mutta onneksi muut pojat sanoivat ettei poikani ollut tehnyt mitään. Muutenkin olen sitä mieltä ettei kannata uskoa liikaa lasten omia kertomuksia, oli kertojana sitten oma tai vieras lapsi. Sitten kun on itse kuuloetäisyydellä niin osaa hieman itsekin kommentoida asioihin. Toivotaan että päiväkodissa hoitajatkin ovat olleet kuuloetäisyydellä ettei kaikki ole vain lasten kertomusten varassa.

Yhteistyössä