Miten sinä valmistat hampurilaiset kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Burger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jauhelihapihvitaikinaan pekonia ja sipulia, chiliä, paljon mausteita. Sämpylät lämmitetään leivänpaahtimsesa. Väliin jäävuorisalaattia, cheddarjuustoa/fetaa, tomaatti, (chili)majoneesi. Joskus pastettu kananmuna.

väsään pihvit voi olla halloumiakin siihenn jauhelihaan nakkaan mausteet ja muut hässäkät sit lisään lorauksen kuohukermaa antaa pihville nam efektin se kerma. suolakurkkui juustoa salaattia tomaattia. kun sämpylän laittaa uuniin kandee laittaa oliivi öljyä siihen päälle. sitten on myös noita herfort pihvei valmiina niit välil. sit kanan munaa kans väliin.

Pihvit tehdään hyvin, oman maun mukaan, maustetusta jauhelihasta tietysti. Tai sitten väliin heitetään itsetehdyt kalapihvit, paljon parempia kotona tehtyinä ovat. Nams!
Sämpylät ostetaan usein valmiina ja lämmitetään joko uunissa tai pannulla, varmasti tulee rapsakkaa silloin.
Väliin lisukkeina pekonia, suolakurkkua, tomaattisiivuja, sipulirenkaita (tai sipulihakkelusta), paprikaa, oliiveja, jäävuorisalaattia, cheddaria, kurkku- ja valkosipulimajoneesia :P Sinappista salaattikastikettakin sopii väliin heittää, jos sitä löytyy.
Joskus innostun ja teen itse majoneesin mutta jääkaapissa on silti varuilta yleensä kahta, kolmea eri majoneesia. Perus kruunumajoa löytyy aina. Kukaan ei silti ole ylipainoinen meillä, päinvastoin. :)

Pihvit milloin mistäkin (esim. (broilerin)jauhelihasta, pavuista, lohesta) ja paistan myös sämpylöitä hetkisen pannulla, jotta pinta menee rapeaksi.
Tämän jälkeen sämpylän väliin pihvi, salaatinlehtiä, pihvitomaattia, juustoa, dressingiä ja koko paketti leivinpaperin sisään ja hetkeksi 200 asteiseen uuniin.

Uunikäsittelyn ansiosta hampurilaisesta tulee kuin grillillä tehtyjä, sillä koko täytehössäkkä sulaa ihanasti uunissa ja tosiaan sämpylöiden sisäpinnat rapeiksi pannulla ennen uunia.

Välillä tehään pihvit itse naudanjauhelihasta, mausteita vaan sekaan ja paistetaan pannulla. Välillä ostaan valmiit hampurilaiset. Mies tykkää lämmittää mikrossa ja pehmeästä sämpylästä. Mie taas tykkään lämmittää uunissa ja rapeasta pinnasta.

Täytteeksi pihvin kanssa laitetaan juustoa,tomaattia, salaattia ja hampurilaiskastiketta, ketsuppia ja sinappia.

Joskus ollaan laitettu itsetehdyn tavallisen sämpylän väliin kalapuikkoja pihvin sijasta.

Seuraavan kerran ku tehään revittyä sikaa,pitäisi kokeilla hampurilaisen väliin.

Välillä tehään pihvit itse naudanjauhelihasta, mausteita vaan sekaan ja paistetaan pannulla. Välillä ostaan valmiit hampurilaiset. Mies tykkää lämmittää mikrossa ja pehmeästä sämpylästä. Mie taas tykkään lämmittää uunissa ja rapeasta pinnasta.

Täytteeksi pihvin kanssa laitetaan juustoa,tomaattia, salaattia ja hampurilaiskastiketta, ketsuppia ja sinappia.

Joskus ollaan laitettu itsetehdyn tavallisen sämpylän väliin kalapuikkoja pihvin sijasta.

Seuraavan kerran ku tehään revittyä sikaa,pitäisi kokeilla hampurilaisen väliin.

Ja noi itse paneroidut seitifileet on myös hyviä burgerin välissä.

Revitty toimii hyvin myös. Jos ei ole kokeillut niin kannattaa kokeilla. Mä suosittelen revittyä kanaa :)

Usein tehään revittyä sikaa,mutta hampurilaiseen ei ole laitettu, lämpimiin leipiin kyllä,sopi hyvin.
Kana kuulostaa kyllä hyvältä. :p
Missä lämpötilassa ja kuinka kauan?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi

Yhteistyössä