Miten sinulla mahtaisi yövuoro sujua, jos jo heti....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
työvuoron alussa olisi ukkosen ilma ja sen myötä sähköt menisivät pois moneksi tunniksi? Olisiko lystiä vai vähemmän lystiä olla pimeässä työpaikalla? Tai siis valona olisi vain jonkin-sortin taskulamppu? Saisitko taskulampun valossa tehtyä yövuoroon liittyvät työt?

Torstai-illaksi myöhempäänkin on luvattu ukkosta. Että se jo nyt minua hiukan "ahdistaa". Kun täällä päin niin kovin herkästi menee sähköt pois, kun on ukkosta. Joten ei olisi hääviä joutua olemaan ainakin osan yötä pimeässä työpaikalla, tosin onneksi työpaikalta löytyy kirkas taskulamppu. Mutta silti.... Miten mahtaa yöhön liittyvät työt sujua? Myönnän myös suoraan, minusta olisi jokseenkin hieman pelottavaa ylipäätään viettää yövuoro työpaikalla, jos siellä ei olisi valoja, vaan joutuisi olemaan pimeässä suurimman osan yöstä. Tekisi mieli vain olla ja istua jossakin, vaan kun ei voi, tietyt pakolliset kuviot on hoidettava koko yön ajan - pelotti tai ei. Sen myös tiedän, että pimeässä aika matelee entistäkin hitaammin ja luulen, että yövuorosta tulee "pitkä kuin nälkävuosi". On taatusti helpottavaa, kun aamu neljältä alkaa olla jo valoisaa.

En tee yövuoroja, olen päiväkodissa töissä. Mutta esim. opiskeluaikana olin yhden yön vanhustentalolla. Ja kyllä se olisi kuin suoraan kauhuleffasta jos siellä tarttis alkaa taskulampun turvin olemaan. Hyrrr. pelkään pimeää ja ukkosta! Varmaan se olisi pakko tehdä, mutta pelkäisin pirusti.

nyt muistinkin miksi valitsin päivätyön...

vieras, no nyt aloin kirjoituksesi perusteella vielä enemmän jännittäämään to-pe-välistä yötä. Sepä se, olisi todella karseaa hipsiä sen lyhtyvalon kanssa huoneesta toiseen ja toivoa, ettei jotenkin alitajuisesti näkisi mitään "hipsijöitä" nurkissa.

työvuoron alussa olisi ukkosen ilma ja sen myötä sähköt menisivät pois moneksi tunniksi? Olisiko lystiä vai vähemmän lystiä olla pimeässä työpaikalla? Tai siis valona olisi vain jonkin-sortin taskulamppu? Saisitko taskulampun valossa tehtyä yövuoroon liittyvät työt?

Torstai-illaksi myöhempäänkin on luvattu ukkosta. Että se jo nyt minua hiukan "ahdistaa". Kun täällä päin niin kovin herkästi menee sähköt pois, kun on ukkosta. Joten ei olisi hääviä joutua olemaan ainakin osan yötä pimeässä työpaikalla, tosin onneksi työpaikalta löytyy kirkas taskulamppu. Mutta silti.... Miten mahtaa yöhön liittyvät työt sujua? Myönnän myös suoraan, minusta olisi jokseenkin hieman pelottavaa ylipäätään viettää yövuoro työpaikalla, jos siellä ei olisi valoja, vaan joutuisi olemaan pimeässä suurimman osan yöstä. Tekisi mieli vain olla ja istua jossakin, vaan kun ei voi, tietyt pakolliset kuviot on hoidettava koko yön ajan - pelotti tai ei. Sen myös tiedän, että pimeässä aika matelee entistäkin hitaammin ja luulen, että yövuorosta tulee "pitkä kuin nälkävuosi". On taatusti helpottavaa, kun aamu neljältä alkaa olla jo valoisaa.

Riippuis tosi paljon siitä, että mikä on työnkuva?

nooo, olen töissä hoitokodissa, missä on tehtävä säännöllisesti yöllä kierrokset, että talon väki voi hyvin. ja nuo kierrokset siis erityisesti ahdistavat, jos talo on täysin pimeänä ja minun pitäisi hipsiä ympäriinsä taskulampun valossa. hyrrrr - jo nyt pelkkä ajatuskin saa pelon valloilleen. en voi sille mitään, että vielä näin aikuisenakin, pelkään pimeää ja paljon. pimeä ei ole ystäväni :((

Itse taas en pelkää pimeää vaan olis ihana ajatus vaikka mennä keskiyöllä jonnekkin vanhaan linnaan, ja tutkia sitä taskulampulla..
Tosin metsään ja hautausmaalle en halua yöllä...

Rohkeutta peliin vaan! Itse hoitajana muutamassa yövuorossa taskarin kanssa toikkaroineena =) Eniten kyl pelotti ne palo-ovet jotka pamathi täysillä neljässä suunnassa kiinni kun sähköt meni, aina hyppäsin.. Mut hei, älä suotta pelkää, sama talo se on kuin päivälläkin, jos ulko-ovet vaan pysyy kiinni, olet siellä ihan turvassa. <3

Ja eiköhän ihaa jokaisessa hoitolaitoksessa ole varageneraattori, jolla saa valot ainakin hätäuloskäynteihin? Meillä ainaskin. Ja pidä ihmeessä verhot auki, niin minäkin aina teen.

Ei onnistuisi. Varageneraattori alkais toimia heti, toivottavasti.. Mut hommat olisi seis, kunnes valoa olisi. Anestesia puolta kävis enempi sääliksi :) Instrumentoivana/passarina enempi vain toivois, et kaikki toimisi heti ja kunnolla.

Joskus aikoinaan olen ollut turvakodissa yökkönä jossain päin maailmaa, kun syksy-yönä vähän myrskysi ja sähköt oli poikki useita tunteja. Siinä oli vaan ikävää se, että hälytysjärjestelmä kaatui myös, eikä kiinteät puhelimet toimineet. Se vähän ikävästi kaihersi, kun kuitenkin tiesi että vastuulla on isohko määrä asiakkaita. Muutenkin kyllä nykyisessä työpaikassani on yöllä hintsusti valoja päällä, pikku "tuikkuja" siellä täällä eli ei taittaisi taskulampun valossa käppäily olla juuri sen kummoisempaa.

No problem! Olen yliopistollisessa sairaalassa töissä, ja siellä varageneraattorit puksuttaisivat välttämättömimpään laitteisiin virtaa. Taskulamppujen varassa ei siis tarvitsisi olla.

En ole koskaan miettinyt, mutta olettaisin että on jonkinlainen varavoima jonka turvin ainakin välttämättömät sähkölaitteet pelaavat (esim sähkölukolla olevat ovet?).
Täytyypä tosiaan selvittää kun tulee seuraava yövuoro.

Jatkan vielä tätä, juu ja äsken katsoin sääennustetta. Nyt on vielä lisäksi to-pe-yöksikin luvattu ukkosta eli helvetti on valmis. Pimeäkin on ihan hirveä juttu minulle, mutta että jos yölläkin vielä alkaa sen päälle jyrisemään ja salamoimaan - niin ei ollenkaan hyvä juttu.

Viime yönkin vain murehdin tuota mahdollista pimeää yötä ja tuli myös lista asioita mieleen, että miten ne mahdan saada pimeässä toimimaan? Ja että ei ole lystiä tiettyjä pakollisia toimintoja tehdä pimeässä, kun muutenkin pelkään pimeää ylikaiken. Mutta pakko mikä pakko.

Ei onnistuis. Meidän työpaikalla ei saa olla iltaseitsemän ja aamun puoli kahdeksan välillä ;-). Muutenkin sujuis työt aika huonosti ilman sähköä, kun kaikki tehdään tietokoneella. Varmaan kiertäisin käytävää taskulampun kanssa ja tappaisin aikaa.

Yhteistyössä