Miten sitä sanoisi kauniisti naapurille ettei saunoisi enään klo 22.00 jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä

Vieras
En missään nimessä haluaisi suututtaa naapuria ja ihan muuten mukavilta vaikuttaa,
moikataan kun nähdäään,
ei nyt kuulumisia vaihdella mutta kuitenkin muutoin kohteliaita.
Ovat vasta muuttaneet taloon (asuneet noin reilun kuukauden)
ja nyt ovat alkaneet käymään saunassa aina klo 22.00 jälkeen.
Muuten minua ei se saunominen häiritse mutta heidän sauna on suoraan meidän makuuhuoneen seinän takana ja se saunanoven paukutus,
siihen nytkin heräsin :(
Suihku heillä kait sitten toisella seinällä kun suihkun ääni ei meille kuulu mutta se saunan oven paukutus :(
Jotenkin on niin töks jos menen ja sanon että kun käytte hiljaisuusajan ylittyessä saunassa voitteko laittaa ovenne hiljempaa kiinni mahdollisesti tarkistaa oven kielekkeen asennon mikä vikana kun ovea pitää paukuttaa
kun me haluisimme suoraan sen seinän takana nukkua.

Sänkyä emme voi tuosta seinältä muuallekaan muuttaa,
sillä 2 seinällä on vaatekaappeja + tuo huoneen ovi ja yhdellä seinällä on makuuhuoneen ikkuna ja no en todellakaan laita ikkunan alle sänkyä :D
Joten tuo on siis ainut ehjä seinä joka on nyt sitten kaikesta päätellen naapurin saunaa vasten.

No nätisti sanot, että oven paukutus häiritsee. Saunomista et voi kieltää.

Onko siellä lapsia perheessä? Jos on ainoa aika kun vanhemmat pääsevät keskenään saunomaan rauhassa.

En viitsisi tuollaisesta sanoa... Kun hirveän paljon pahempaa mökää olen entisiltä naapureilta joutunut sietämään :( Itse käytin korvatulppia, kun möly äityi mahdottomaksi. Ja klo 22 nyt ei vielä kovin myöhäinen aika ole.

[QUOTE="V ieras";29534747]No nätisti sanot, että oven paukutus häiritsee. Saunomista et voi kieltää.

Onko siellä lapsia perheessä? Jos on ainoa aika kun vanhemmat pääsevät keskenään saunomaan rauhassa.[/QUOTE]

Ei ole lapsiperhe.
Siis itse olen ollut siinä uskossa että suihkussa on ok käydä mutta saunomista nyt ei sentään hiljaisuus ajan aikana tarvisi tehdä ja sietää.
Meillä alkaa hiljaisuus klo 22.00

Anteeksi, ap, mutta aika nipottajan mielikuvan minun mielestäni itsestäsi annat, jos tuohon aikaan saunomisesta menet sanomaan. Aikanaan olin vuorotöissä, ja ihan varmasti saunoin vielä tuohon aikaan. Meidän taloyhtiössä hiljaisuusaika oli suositus, ei mikään ehdoton hissutteluaika.

Tuskin ne koko yötä saunovat kuitenkaan?

• Tykkää
Reactions: Julmis
[QUOTE="V ieras";29534767]Saunominen kai rinnastetaan suihkussa käymiseen.
Paha sitä on kieltää. Korvatulpit vaan korviin.[/QUOTE]

Oikeesti?
No mutta sittenhän minäkin käyn hulluna hakkaamaan täällä oviani.
Jos he edes yrittäisi laittaa hiljempaa sen oven mutta ei.
En sitten tiedä onko lie omakotitalosta muuttaneet kun niin surutta se ovi paukkuu.

Miksi se saunan oven kieleke pitääkin olla niin perkeleen pinkeä, että ovi pitää voimalla paiskata kiinni tai avata. Miten sitä voi säätää, vai voiko? Joskus meilläkin menee himpun verran yli kymmeneen ja olen ajatellut että kuuluukohan pauke naapuriin. Taidan poistaa sen kielekkeen ja laittaa vanhanaikaisesti nahkaa oven väliin.

Anteeksi, ap, mutta aika nipottajan mielikuvan minun mielestäni itsestäsi annat, jos tuohon aikaan saunomisesta menet sanomaan. Aikanaan olin vuorotöissä, ja ihan varmasti saunoin vielä tuohon aikaan. Meidän taloyhtiössä hiljaisuusaika oli suositus, ei mikään ehdoton hissutteluaika.

Tuskin ne koko yötä saunovat kuitenkaan?

Haista sinä home kuule nimenomaan hiljaisuusaika on tarkoitettu hiljaisuusajaksi, jolloin ei enää äänenpitoa kuulu. Kaikenlainen häiritseminen yöaikaan on todella epäkohteliasta, itsekästä ja junttia käytöstä josta ehdottomasti voi sanoa naapurille. Jos ei tepsi niin yhteys isännöitsijään.

Miksi se saunan oven kieleke pitääkin olla niin perkeleen pinkeä, että ovi pitää voimalla paiskata kiinni tai avata. Miten sitä voi säätää, vai voiko? Joskus meilläkin menee himpun verran yli kymmeneen ja olen ajatellut että kuuluukohan pauke naapuriin. Taidan poistaa sen kielekkeen ja laittaa vanhanaikaisesti nahkaa oven väliin.

Kyllä meillä ainakin voi säätää ja olenkin sen säätänyt niin ettei siitä koidu äänihaittaa seinä naapureilleni :)

Haista sinä home kuule nimenomaan hiljaisuusaika on tarkoitettu hiljaisuusajaksi, jolloin ei enää äänenpitoa kuulu. Kaikenlainen häiritseminen yöaikaan on todella epäkohteliasta, itsekästä ja junttia käytöstä josta ehdottomasti voi sanoa naapurille. Jos ei tepsi niin yhteys isännöitsijään.

Kiitos haistattelusta :hug: Mikähän se oikein onkaan junttimaista? :) Meillä on varmaan erilainen aikakäsitys, kun en todellakaan osaa klo 22 vielä yönä pitää...

Tuskin he tahalteen sitä ovea hakkaa.

Koskeekohan tuo hiljaisuusaika myös aamupostinjakajia.. Melko häiritsevää heidänkin käytöksensä.

[QUOTE="V ieras";29534807]Tuskin he tahalteen sitä ovea hakkaa.

Koskeekohan tuo hiljaisuusaika myös aamupostinjakajia.. Melko häiritsevää heidänkin käytöksensä.[/QUOTE]

Niinpä tuskin joten siitä kannattaa sanoa. Klo 22 eteenpäin on ainakin meidän talonyhtiössä hiljaisuusaika.

[QUOTE="V ieras";29534807]Tuskin he tahalteen sitä ovea hakkaa.

Koskeekohan tuo hiljaisuusaika myös aamupostinjakajia.. Melko häiritsevää heidänkin käytöksensä.[/QUOTE]

Silloin on jo aamu joten älä valita pienistä jos naapurisi laittaa stereot kaakkoon 05.00

Kannattaa ystävällisesti sanoa asiasta, he ei varmastikaan ole tajunneet että pauke kuuluu muihin asuntoihin. Me säädettiin oman saunan ovea kun naapuri sanoi asiasta ja auttoi itseä tuo enemmän kun ei tarvitse enää kiskoa ovea kaikin voimin.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Sanoisin varmasti sopivassa tilanteessa naapureille että ovatko tietoisia että saunan oven paukuttaminen kuuluu meille selvästi (makuuhuoneeseen) ja olisiko mitenkään mahdollista ainakin iltaisin yrittää laittaa sitä kiinni hiljempaa. Jos naapuri ei tuohon viestiin mitenkää reakoi... ja varmasti muutenkin... yrittäisin keksi itse keinoja miten melua/äänet häiritseen mahdollisimman vähän.

Mjoo, normaalista elämisestä tulevat äänet ei ole minkäänlaista lakia vastaan.

Se kun alat paukuttelemaan huvikseen ovia taas on.

Se jos asuu talossa missä on pahviseinät, on tietenkin harmittavaa, mutta ei naapurin vika.

Voihan sitä kauniisti kysyä, että saisiko niitä ovia vähän hiljaisemmin kiinni ja yrittää painottaa että ei ole tarkoitus naputtaa vaan teillä nukutaan jo kympin aikaan.

Kannattaa ystävällisesti sanoa asiasta, he ei varmastikaan ole tajunneet että pauke kuuluu muihin asuntoihin. Me säädettiin oman saunan ovea kun naapuri sanoi asiasta ja auttoi itseä tuo enemmän kun ei tarvitse enää kiskoa ovea kaikin voimin.

:) Tarkoitus tosiaan sanoa ihan hyvässä hengessä sillä tosiaan kun pitäsi itse pystyä nukkumaan tuossa seinäntakana, tosiaan mikään muu ei heiltä kuulu joten hiukan ihmettelen etteikö heitä itseäänkin häiritse kun ovea pitää kaksikäsin paiskoa.
Meille ei kuulu suihkuääni eikä se kiukaan ääni eli vain se oven jyskytys.
Muttakatsotaan joskohuomenissa heti näkisin tuossa ja voisin siitä vihjata, saunassa saavat minunpuolesta muutoin olla vaikka koko yön kunhan sen oven kielekkeen korjaisi ettei tule itselle tunne että ovat kohta seinistä läpi :D
Ja eiseinämme ei luulisi olevan niin paperia sillämeille ei kuulu edes puhe vaikka sänky seinässä kiinni onkin ;)

Kerrostalossako te asutte?

Saunan ovet on yleensä sellasia, että niistä kuuluu se ääni avatessa ja sulkiessa. Tuskin mitenkään erityisen kovaa tai tahallaan paiskovat. Itsekin joskus kotona ihmettelin mistä sellainen pauke tulee, kun muut saunoivat eri aikaan.

Suihkussa saa käydä vaikka keskellä yötä. Saunominen on varmaan siinä rajoilla onko sallittua vai ei. Mielestäni on kuitenkin pikkumaista mennä tuosta huomauttamaan. Etenkin jos juuri pian klo 22 aikoihin saunovat, eivätkä ees joka ilta.

Yhteistyössä