Miten sitä sanoisi kauniisti naapurille ettei saunoisi enään klo 22.00 jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä ymmärrän AP:tä. Voin hyvin kuvitella millainen pauke siitä ovesta kuuluu. Sano siitä ovesta heille, älä saunomisesta mitään puhu. Jos ne on ihan normaaleja niin ei ne suutu jos ystävällisesti sanot.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Kerrostalossako te asutte?

Saunan ovet on yleensä sellasia, että niistä kuuluu se ääni avatessa ja sulkiessa. Tuskin mitenkään erityisen kovaa tai tahallaan paiskovat. Itsekin joskus kotona ihmettelin mistä sellainen pauke tulee, kun muut saunoivat eri aikaan.

Suihkussa saa käydä vaikka keskellä yötä. Saunominen on varmaan siinä rajoilla onko sallittua vai ei. Mielestäni on kuitenkin pikkumaista mennä tuosta huomauttamaan. Etenkin jos juuri pian klo 22 aikoihin saunovat, eivätkä ees joka ilta.

Kerrostalossapa hyvinkin :)
Kun sen selkeästi kuulee, herää siihen kun kolme neljäkin kertaa pahimmillaan hakkaa sitä ovea kunnes se menee kiinne :( joten kyllä se pauke on aika kova.
Kyllä minä siitä nyt huomenissa sillai nätisti huomautan sillä ei se ole kiva jokatoinenkaan yö siihen herätä,
he oli menneet jo jokinaikaa siten saunaan kunnes nousin tuolta sängystä tätä kirjoittamaan.

Mulla oli kans todella kovaääninen saunanovi. En ollut edes tajunnut, että sitä voisi säätää, kunnes tämä mieheni sitten muutti luokseni ja sääti sen :) Voithan ap sanoa nätisti, että olet iltaisin heräillyt heidän ovensa ääneen ja miettinyt, voisikohan sitä säätää.

Hanki korvatulpat tai muuta omakotitaloon mutta älä ainakaan mene moisesta valittamaan.
Jos asuisin kerrostalossa ja naapuri tulisi rutkuttamaan saunanoven äänestä niin voisi olla varma että se ovi paukkuisi entistä useammin ja kovempaa.
Ärsyttää kaltaisesi nipottajat, tottakai ihan oikeasta häiriköinnistä ja metelöinnistä saa ja pitää sanoa mutta jos ei tuollaista NORMAALIA elämää kestä niin kannattaisi harkita sitä omakotitaloa ihan tosissaan.

Hanki korvatulpat tai muuta omakotitaloon mutta älä ainakaan mene moisesta valittamaan.
Jos asuisin kerrostalossa ja naapuri tulisi rutkuttamaan saunanoven äänestä niin voisi olla varma että se ovi paukkuisi entistä useammin ja kovempaa.
Ärsyttää kaltaisesi nipottajat, tottakai ihan oikeasta häiriköinnistä ja metelöinnistä saa ja pitää sanoa mutta jos ei tuollaista NORMAALIA elämää kestä niin kannattaisi harkita sitä omakotitaloa ihan tosissaan.

Ehkä sun kannattais harkita sitä omakotitaloa. Jos ihmiset asuu yhdessä läjässä päällekkäin, niin täytyyhän sitä toiset ottaa huomioon. Kumpi olis pienempi teko: säätää sitä ovea vai että naapuri joutuu nukkumaan korvatulppien kanssa.... mieti nyt vähän.

Normaalia on laittaa ovi kiinni normaalisti ei hakata
normaalia on käydä yöllä suihkussa mutta ei olla siellä tuntitolkulla
jolloin se voidaan luokitella häirinnäksi

Varo, t

Ehkä sun kannattais harkita sitä omakotitaloa. Jos ihmiset asuu yhdessä läjässä päällekkäin, niin täytyyhän sitä toiset ottaa huomioon. Kumpi olis pienempi teko: säätää sitä ovea vai että naapuri joutuu nukkumaan korvatulppien kanssa.... mieti nyt vähän.

Mä asunkin omakotitalossa ja tulin just saunasta. Ihanaa ettei kenenkään nipon tarvinnut siitä nähdä vaivaa.

Siitä saunanovesta kuuluu se ääni kun se avataan ja toisen kerran kun se suljetaan.

Minä kun käyn saunassa, niin menen ensin suihkuun ja samalla haen saunasta kiulun ja täytän sen (2 paukautusta), suihkun jälkeen menen saunaan (2 paukautusta) mies menee nyt suihkuun ja tulee sen jälkeen saunaan (2 paukautusta)

saunomme ja yleensä minä lähden aiemmin pois saunasta (2 paukautusta), mies tulee sen jälkeen suihkuun (2 paukautusta)

10 oven paukautusta yhdelle saunakerralle, muuta ei me ainakaan oikein voida muuttaa, kuin se että otan kiulun vasta kun olen käynyt suihkussa ja jätän oven auki siksi aikaa, että täytän kiulun :D näääh, ei kamalasti järkeä

Jälleen kerran olen NIIIIN onnellinen kun saan asua omakotitalossa, saunoa just silloin kun tykkää, vaikka kolmelta yöllä, ei oo kukaan nipottamassa eikä tarvi kuunnella toisten ovien paukutuksia :)
Aika ankeeta olis jos ei sais saunoa klo 22 jälkeen kun joku illantorkku juntti on jo klo 19 nukkumassa :laugh:

Voisithan kysyä heiltä joskus jos voisit mennä saunomaan heidän kanssaan. Siinä jossain vaiheessa näyttäisit miten kovaa ovi paukahtaa ja sanoisit että ääni joskus häiritsee.

No kyllä naapurin pitäisi osata ottaa huomioon että klo 22 on suurimmalle osalle ihmisistä nukkumisaikaa, jolloin pitää olla hiljaista. Kyllä voit sanoa siitä ovesta, että heräät siihen. Muotoilet sen asian jotenkin kauniisti, ja aloitat lauseen vaikka näin: Olen pahoillani, mutta meidän makkarimme on teidän saunan seinää vasten jne.. kyllä varmasti tervejärkinen ihminen ymmärtää viestisi oikein, kun sanot niin kuin aikuinen aikuisen kanssa keskustelee. eihän siinä mitään hävettävää ole. eiväthän he voi tietää, että teillä on makkari heidän kylppäriä vasten.

Voihan tuosta nätisti sanoa naapurille, tuskin tajuavat sen kuuluvan sun kämppääsi niin voimakkaasti. Moni asia selviää talonyhtiössä asiallisesti keskustelemalla. Ja jos ei niin sitten siirrytään asioimaan talonyhtiön hallituksen tai isännöitsijän välityksellä. Hiljaisuusaikana ei saa kuulua ovien paiskomista, jatkuva kolina ja ryminä ei kuulu normaaliin elämiseen. Meillä tällainen ovienpaiskoja oli lähellä saada häädön ( ei meidän toimesta, meille se ei kuulunut), 2 varoitusta ja uhkaus asunnon haltuunotosta sitten rauhoitti touhun normaaliksi.

AP, reippaasti vaan juttelemaan naapurin kanssa. Jos ovat muuten fiksua porukkaa niin varmasti ymmärtävät kun kerrot herääväsi joka kerta siihen paukutukseen. Suurin osa naapureista on ihan mukavaa ja järkevää väkeä :)

Jälleen kerran olen NIIIIN onnellinen kun saan asua omakotitalossa, saunoa just silloin kun tykkää, vaikka kolmelta yöllä, ei oo kukaan nipottamassa eikä tarvi kuunnella toisten ovien paukutuksia :)
Aika ankeeta olis jos ei sais saunoa klo 22 jälkeen kun joku illantorkku juntti on jo klo 19 nukkumassa :laugh:

Ketjun aloitin klo 22.49 ja tämä naapuri oli ollut jo silloin saunassa hetkisen ja ravannut suihkuun?
kait sen kolme kertaa tai mistä minä tiedän mitä orgioita pitää mutta niin monesti erikseen se ovi sieltä aukesi ja paukuttamalla meni kiinne.
Ja kyllä kun järjestyssäännöissä lukee hiljaisuus klo 22.00 niin todellakaan en halua ovenpaukutukseen herätä,
ja joidenkin on katsos mentävä töihin klo 4.00 niin ei paljon viitsi valvoa sinne 00.00
Ja kyllä meinaan tänään siitä heille kauniisti sanoa,
kuten kerroin ei minua haittaa itse saunominen vaikka saunoisivat koko yön mutta tuo ovenpauke kun selkeästi kuulen ettei se ovi mene kunnolla kiinne vaan joutuu oikein voimalla lämäsemään eli se kieleke ongelmahan siinä on,
tai sitten ovat vaan tottuneet paiskomaan ovia.

Kyllä mä ymmärrän ap:ta ihan loistavasti jos vielä 23.20 pitää valvoa siksi että naapurista kuuluu mökää. Veetuttaisi kuin pientä oravaa.
Tässä ketjussa tuntuu olevan paljonkin ihmisiä, joiden naapuriksi en koskaan toivo joutuvani kun ollaan sitä mieltä että nipottaa jos naapureiden takia joutuu valvomaan hiljaisuuden alkamisen jälkeen. Huh.

Voithan sanoa vaikka, "Onkohan teillä sama ongelma kun meillä oli saunan oven kanssa alussa, oli niin jäykkä että sai useempaan kertaan paiskata kiinni." Sitten annat huoltoyhtiön numeron tai kerrot miten säädetään herkemmäksi (yleensä ruuvi siinä kielekkeen yläpuolella mistä väännetään jompaankumpaan suuntaan)

Yhteistyössä