Miten sitä voikin mennä niin pahuksen pieleen yhden kakun tekeminen???*kuvia lisätty*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Hemmetti |O |O . Pakko tulla tänne kiukuttelemaan :D. Mun piti tehdä gluteeniton ja laktoositon kakku. Suunnittelin että teen suklaisen kakkupohjan, mustaherukkamoussen täytteeksi ja päälle semmoinen hieno kiiltävä suklaakuorrute, jonka löysin Kinuskikissan sivuilta.

Noh, ekana unohdin kakkupohjasta kaakaon. Mousse sentään sujui hyvin, mutta siitä suklaakuorrutteesta tuli fiasko.

Seuraavana päivänä, eli tänään, koitin korjailla kakkua ja tein marjoista suklaakuorrutteen päälle kuorrute numero kakkosen. Siihen sitten kiillettä päälle. Viimeiseksi piti kermalla pelastaa kakun reunat, mutta pursotettuani vähän kukkia kakun päälle, huomasin että piru vie mulla olikin käytössä Hyla-tuorejuustoa laktoosittoman kerman joukossa. En sitten uskaltanut pursottaa kermaa enempää kun nuo kukkaset voi vielä rapsuttaa pois.

Sitten keksin tehdä tomusokerista, kaakaosta ja vedestä kuorrutetta ja pursottaa sillä koristeita. Tein leivinpaperista tötterin ja tungin kuorrutteen sinne. No, se pussi jotenkin aukesi ja koristeista tuli TOSI leveitä. Ja jostain pirusta valui vielä jotain nestettä pitkin kakun pintaa.

Ja siis tuo kakku on menossa kohta erään 60-vuotissynttäreille ja se näyttää siltä että sen olis tehnyt mun 2-vuotias kuopus |O |O :headwall: :headwall: :headwall:

niin pieleen. Tsemppiä! :) Jospa tässä pätisi sanonta "moni kakku päältä kaunis, sisältä silkkoa täynnä"! Jos ei, niin vielä enemmän tsemppiä! :) :)

Seuraavalla kerralla onnistuu taatusti!

Alkuperäinen kirjoittaja muori:
niin pieleen. Tsemppiä! :) Jospa tässä pätisi sanonta "moni kakku päältä kaunis, sisältä silkkoa täynnä"! Jos ei, niin vielä enemmän tsemppiä! :) :)

Että sanonta pätisikin toisinpäin! Vissiin ois yölevon aika eikä ainakaan passaa ruveta leipomaan... :D

Alkuperäinen kirjoittaja muori:

No kun mä tein oikeastaan kaksi kakkua, toinen perinteinen kermakakku ja toinen tuo gluteeniton. Perinteinen on yllättävän hyvin onnistunut, eikä toivottavasti silkkoa sisältä. Mutta ehkä tuo gluteeniton on sitten ulkonäköään parempi :snotty: .

Kiitos tsempeistä :)

Sä muuten kerkeet nopsaan tekaista gluteenittomana kääretortun, jonka täytteeksi voit kekata mitä vaan- ja aina on hyvää. Ennen tarjoilua päälle veitsellä muotoillen dyynit kasvisrasvakermasta. Mutta kyllä varmasti tekee kauppansa tuo ykköskakkukin. Ei se niin kamala voi olla??

Alkuperäinen kirjoittaja Minna :
Sä muuten kerkeet nopsaan tekaista gluteenittomana kääretortun, jonka täytteeksi voit kekata mitä vaan- ja aina on hyvää. Ennen tarjoilua päälle veitsellä muotoillen dyynit kasvisrasvakermasta. Mutta kyllä varmasti tekee kauppansa tuo ykköskakkukin. Ei se niin kamala voi olla??

No mä kävin äsken viemässä kakut juhlakalulle. Ja matkalla ne mun kaakaokoristeet levisi epämääräiseksi mössöksi kakun päälle.

Eipä tässä auta muuta ku toivoa että heillä on huumorintajuisia vieraita :D.

Alkuperäinen kirjoittaja laita:

Mä en siitä levinneestä surkuhupaisuudesta ottanut enää juhlapaikalla kuvaa. Mutta siis aivan karseahan se on. Voin laittaa kuvan siitä millaisena se lähti meiltä, mutta se tosiaan on vain osa totuutta |O

Onneks se tärkein kakku onnistui kohtalaisesti, tai siis ainakin riittävän hyvin. Mä olen tosi huono käsistäni, joten mun kakut on siksi hyviä, mutta surkuhupaisan huonosti koristeltuja.

Mä luulen ettei mulla oo koskaan onnistunut tämän paremmin kakku:

Alkuperäinen kirjoittaja laita:
No ei paha! en saisi tuollaistakaan aikaiseksi!! :)

No tollasena sen olis kait jotenkin kehdannut viedä, vaikkakaan ei todellakaan mikään taidonnäyte ole. Tuosta kuvasta ei esim. näkynyt kakun karseita reunoja.

Mutta kyllä hävetti ottaa autosta ulos se levinnyt möhkäle ja antaa päivänsankarille :ashamed: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Saanko esitellä, murheenkryyni:

Ja siis tosiaan ruskea"60" levisi sitten niin pahasti, ettei siitä saa enää selvää

ihana, vähän kun mörkö olis kuvassa :)

:D

Toivottavasti kakku oli vieraidenkin mielestä mörkömäisen ihana :snotty:

Huh! Kävin tenttaamassa yhtä juhlavieraista (rehellistä sellaista) ja oli kuulemma tuo gluteeniton ollut hyvää, vaikka ei silmiä hivellytkään :D. Kermakakkua oltiin myös kehuttu, joten loppu hyvin, kaikki hyvin =)

Olen minä kauniinpiakin kakkuja nähnyt, mutta sen saa helposti anteeksi jos se on hyvää! Mieluummin vähemmän viehättävännäköinen kakku ja hyvän makuinen kuin kaunis kakku joka maistuu pask... ei millekään.

Yhteistyössä