Miten suhtautuisit jos sukulainen ilmoittaisi että tänä jouluna teidän lapset ei saa lahjoja heiltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei-Niin-rikas-mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me ollaan sovittu aikojen sitten ettei osteta sukulaisten kesken joululahjoja esim. siskon ja veljen lapsille, sisaruksille jne.. Riittää kun jokainen muistaa omat lapsensa ja kummilapsensa.

Noin meilläkin aina!

No mikäs suhtautuminen tämä on, että "kun noi ilmoittaa että eivät osta meille tänä jouluna mitään, niin hitto, eihän mekään niille osteta!"
Ihan kuin olisi joku kilpailu menossa.??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mikäs suhtautuminen tämä on, että "kun noi ilmoittaa että eivät osta meille tänä jouluna mitään, niin hitto, eihän mekään niille osteta!"
Ihan kuin olisi joku kilpailu menossa.??

No, eikös se ole ihan loogista?

Muutenkin on fiksumpaa se että, se joka ilmoittaa, ettei osta lahjoja, niin sanoa asia sitenpäin, ettei heille kannata ostaa mitään lahjaa. Typeräähän siinä on itse olettaa saavansa lahjoja, jos ei itse halua toisille ostaa.

Vaikka lahjanantohan se suurin ilo pitäisi olla :saint:

Minusta asia kannattaisi katsoa sen mukaan kuinka vanhoja lapset on. Jos lapset on jotain 10v, eikä saakaan yhtäkkiä lahjaa, niin LAPSEN pettymys voi olla suuri. Jos taasen lapsi joku 2-4v, niin lapsi ei sitä paljon huomaa, vaikka joku jättäisi lahjan ostamatta.

On mulle ilmoittanutkin sisko kerran noin. En mitenkään loukkaantunut. Ja kaikille kavereille ja sukulaisille olen sanonut, että kallista ei tartte ostaa, lapset ilahtuu vaikka ne sais ne parin euron värikynät Tiimarista (opiskelijakaveri osti) tai sukat. Mieluummin sellaisia kuin jotain kalliita ja täysin turhia itsekseen leikkiviä helvetinkoneita.

Itseasiassa mä olisin jumalattoman onnellinen kun mun sisarukset ja mummit yms. ymmärtäisivät että tuota tavarasaastetta tulee jouluna ihan riittävästi.

Tuskin kukaan loukkaantuisi ja jos loukkaantuu, niin sitten ei sellaisen ihmisen kanssa kannata tekemisissä olla. Varsinkaan omien sukulaisten kohdalta mä en ymmärtäisi tuollaista käytöstä.
Joku itseään täynnä ns. kaveri vielä loukkaantumisineen voisi vielä mennä ymmärrykseen.

Viime jouluna meidän neiti 3,5 v kysyi ihmeissään muutamasta lahjasta " miksi pukki toi tuollaisia kun en ole niitä pyytänyt".

Kuka siis opettaa lapset liikaan tavarapaljouteen?

Yhteistyössä