I
ihmeissään
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HMMM:Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:Alkuperäinen kirjoittaja HMMM:Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:Alkuperäinen kirjoittaja HMMM:saavatko appivanhemmat muuten automaattisesti olettaa, että sinä siivoat siellä ja peset ikkunat ym, kun itse odotat automaattisesti hoitavan kaksi pientä lasta?
Siis mitä helkuttia!
En todellakaan automaattisesti oleta sitä, koska he ovat hoitajina vihoviimeinen vaihtoehto (paitsi appiukko on tosi mukava)!
Mitä ite tekisit jos sulla ois elämäsi tilaisuus jossain asiassa, josta olet aina unelmoinut, mut anoppisi takia se ei olekaan mahdollsita.
Täh?
Miten niin anopin takia mahdollista? Oletkohan ihan tervejärkinen?
Minä olen aina joutunut elää niin että me vanhemmat kannamme vastuun lastenhoidosta ihan itse.
Olen ihan tervejärkinen. Kiitos kysymästä. Kyllä kannan vastuuni lastenhoidosta. Tarkoitin sitä, että jos sulla ois samanlainen tilanne ja ei olisi muuta vaihtoehtoa hoitajalle kuin appivanhemmat, joista toinen pistää hanttiin. Mutta ilmeisesti et sitä ymmärtänyt, oletkohan ihan tervejärkinen?
Mielestäni on ihan ok pyytää omia tai appivanhemia hoitoavuksi. Sitä en ymmärrä että alkaa meuhkata ja haukkua ja syytellä, että anoppi ei lapsesta pidä, jos anoppi ei jostain syystä jaksa tai halua hoitaa juuri silloin kun pyydät. Pyytämisessä ei ole mitään vikaa, mutta se, että et halua kuulla kieltävää vastausta, vaan painostat ja pakotat ja alat meuhkata ja syytellä, on väärin.
Aikuinen ihminen kunnoioittaa muiden ihmisten päätöksiä ja valintoja, eikä yritä pakottaa tai painostaa toisia käyttäytymään kuten itse haluaa. Se on väärin.
Itse en enää jaksaisi hoitaa kahta noin pientä lasta. Yksi lapsi menisi, kummankin ikäinen, mutta en jaksaisi kahta. Ehkä anoppisi on jo väsynyt ja on hoitanut lapsia tarpeeksi. appiukkosi taas ei ehkä ole omia lapsiaan aikanaan hoitanut, ja hänessä vielä virtaa.
Joka tapauksessa en ymmärrä että alat syytellä anoppia. Jos tilaisuus olisi tärkeä, miehesi voisi jäädä töistä palkattomalle vapaapäivälle tai omat vanhempasi voisivat järjestää vapaan. En ymmärrä että alat syytellä yhtäkkiä anoppia, kun on olemassa MLL ym. hoitajat myös.
Kuulostat todella hemmotellulta ja itsekkäältä.
Just just. Sori että aiheutin sulle päänvaivaa tästä asiasta, mutta selvennökseksi se, että en ole meuhannut, itse aloitit noista itsestäänselvyyksistä.
Toiseksi kerran kysyttiin anopilta asiaa, ei olla pakotettu, eikä vaatimalla vaadittu.
Kolmanneksi, appiukko on kyllä hoitanut omat lapsensa aikanaan, kun taas anopista ei voisi samaa sanoa.
Kai jokainen voi mielipiteensä ilmaista toista kohtaan, en ole kuullut sen olevan kiellettyä. Kuten sinäkin ilmaisit minut hemmotelluksi ja itsekkääksi. Ehkä et osaa kuvitella minkälaisen työmahdollisuuden olen saanut, vaikka pidän tämän hetkisestä työstä kovin paljon, niin ylempi toimihenkilö vetää kuitenkin puoleensa. Hemmoteltua musta ei saa tekemälläkään, sillä olen kovan elämän elänyt ja itsekkääksi minut vissiin tekee se, että työni on minulle tärkeää.