Miten olette kahden lapsen kanssa pärjäneet?
Millainen päivärytmi?
Mennäänkö vauvan vai esikoisen ehdoilla?
Mitä harrastatte?
Käytkö kahden kanssa sujuvasti kaupassa?
Jääkö kakkonen paitsi kaikista vauvauinneista yms?
Jääkö itsellesi aikaa päikkäreihin? jne
-esikoinen parin viikon päästä 3v ja kakkkonen 8,5 viikkoa

muutama eka viikko oli ihan kauheita kun esikoista sai vahtia kokoajan ettei keksi mitään tyhmää ja alkoi myös muuten käyttäytyä huonosti. nyt alkaa mennä jo ihan ookoo, tietysti mustasukkaisuutta esiintyy aina välillä.
-tarkkaa päivä rytmiä ei ole. ei ole koskaan ollutkaan. olen itse ravintolassa töissä ja miehelläkään ei ole säännöllistä työaikaa, niin ei hirmu tarkkoja aikoja voi oikein määrätä. heräämiset syömiset ja nukkumaan menot tapahtuvat esikoisen kanssa suht samaan aikaan, ei kyllä aina nekään

kakkosella ei oikein ole muita aikatauluja kuin se monelta illalla laitetaan sänkyyn. alkuun kyllä olin tarkka syöttövälien kanssa että ei syönyt vatsakipuunsa vaan nälkään. esikoisella oli nimittäin juuri ylisyötöstä johtuvat vatsavaivat joiden takia koko alku vauva-aika on lähes unholassa väsymyksen takia.
-esikoisen muskarin ja kerhon aikatauluilla mennään ja sitten käymme vielä kaikki kolme kerran viikossa perhetuvalla. mutta vauvan imetyksetkin sanelevat "ehtoja".
-kahden kanssa olen itsekseni käynyt kaupat, kirpputorit, neuvolat ja kyläilyt. ritareppu on oiva ratkaisu kun tuo esikoinen on senvarran vilkkaampaa laatua ettei siitä mitään tulisi jos sen "laiskisi irti" jossain kirpputorilla

ei menisi kuin hermot. joudun olemaan aika paljon kolmestaan lasten kanssa miehen työn takia ja olen positiivisesti yllättynyt miten helposti kaikki on mennyt jopa silloinkin kun esikoisella oli korvatulehdus ja olin itsekkin vähän kipeänä. mies ei voinyt pitää isyyslomaa kuin viikon. ja vähintään neljä yötä viikossa olen lasten kanssa itsekseni siitä asti ollut. nukumme siis usein tyttöjen kanssa samassa huoneessa eikä herkkäuninen esikoinen edes herää kun vauva herää syömään. hän ei kyllä herääkkään kuin kerran yöllä ja toisen kerran sitten aikaisin aamusta jonka jälkeen köllöttellään vielä sängyssä
- vauvauinti olisi tarkoilus aloittaa joulukuun lopulla koko perheen voimin. saa nähdä miten sujuu kun tuo kakkonen ei oiein pidä alastiolosta ja koko pesujenkin jälkeen tulee itku. esikoinen rakasti ja rakastaa edelleen vettä ja uimista.
- päikkäreihin ei jää aikaa koska esikoinen ei nuku enää päiväunia kuin joskus tosi harvoin ja silloinkaan en voi nukkua kun kakkonen on pihalla unilaan. kakkosen kun laittaa ulos nukkumaan niin nukkuu siellä kolme-neljä tuntia. itselleni omaa-aikaa saan silloin kun mies on kotona niin hän touhuaa esikoisen kanssa ja kakkonen kun on niin sanottu "helppovauva" ainakin vielä niin hän vähän niin kuin menee siinä "sivussa".
olen yrittänyt välttää kaikkia niitä "virheitä" joita esikoisen kanssa tein eli: "ylisyöttämistä", nukuttamista, kanniskelua ja vaunujen hyssyttelyä ja stressaamista. eli hyvin on mennyt ehkä jopa paremmin kuin esikoisen ollessa yksin. kovasti olen miettinyt että jos joskus olisi kolmes niin miten sitten kaikki kääntyisi...
kaikki toki riippuu siitä millaisia lapset ovat. olisin itse aivan suoreen sanottuna lirissä jos kakkosella olisi esim koliikki ja esikoinen on hyvin paljon huomiota vaativa.
koskaanhan ei voi tietää miten asiat menee mutta senhän näkee sitten ja yleensä asioilla on tapana järjestyä