Miten suuri ongelma miehessä on mielestäsi se,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Ei oo mies tainnu koskaan pyörittää itse omaa talouttaan. Aina on vissiin joku ollut passaamassa. Suosittelen kaikille ihmisille yksinasumista ennen kenenkään kanssa yhteenmuuttoa. Tällöin opitaan itse siivoamaan, tekemään ruokaa, maksamaan laskut ja käymään kaupassa ihan oma-aloitteisesti. Uskomatonta porukkaaa kyl tän maailman päällä asustaa. Todella itsekästä.

Onneksi ei mene niinkään, että se, ettei ole koskaan yksin asunu, tarkottais suoraan sitä, ettei osaa taloudesta sit huolehtia. En oo minä, eikä mun mies asunu yksin koskaan, ja siltiki osataan nuo asiat. :D Mut paljonhan se riippuu, että millaisessa kodissa on kasvanu.

Onko ap se kuka yleensä käy kaupassa? Olen vähän sitäkin mieltä, että jos nainen hoitaa yleensä ruokaostokset, niin miehelle ei tule sitä "taitoa" katsoa, että mitä pitäisi niin yleisesti siitä ruokakaupasta tuoda..... Itse kotiäitinä hoidin aina ruokaostokset ja kun mies välillä harvoin kävi kaupassa, niin hän toi juuris sitä, mitä hän sattui tarvitsemaan :) Nyt kun hän on lasten kanssa kotona ja hoitaa yleensä ruokaostokset, niin hän on jo aika taitava tarkastelemaan kaapit ja arvioimaan, mitä tarvitaan :)
Ja pakko myöntää, että jos itse tarvisin maalia ja kävisin sitä rautakaupasta ostamassa, niin ei mullekaan tulisi varmaan mieleen osta samalla niitä miehen tarvitsemia ruuveja... Siis niikun kärjistetysti!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
että se on kuin joku 15 vee melkein nelikymppisenä. Esimerkki tältä päivää: meidän jääkaappi on ihan tyhjä. Ja samoin kaikki muutkin kaapit. Mies käy kaupassa makeannälän kourissa, ostaa levyn suklaata, maitopurkin ja appelsiinimehua. Oikeasti tekis välillä mieli sanoa että VITTU voisit joskus ajatella vähän meidän muidenkin napaa. Menenhän mä kauppaan huomenna, joo. Mutta kun ei ole tomaatteja, ei juustoa, vain pari palaa ruisleipää, ei puurohiutaleita, ei mitään. Karu aamupala tiedossa ja tämä mr. ääliö elää kuin poikamies.

Kuulostaa melko tutulta mutta meillä ei ole nyt ihan noin että vaan itselleen. Mieheni ostaa kaupassa käydessään aina hirveän satsin jauhelihaa, kalaa, makaronia, voita, juustoa ja sitten kun kysyy missäs ne vihreät on kuuluu vastaus: eiks me just viikonloppuna syöty salaattia. Ehkä mä oon liian vaativa.

Yhteistyössä