Miten tämä nyt käytännössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korkeemman käres
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korkeemman käres

Vieras
Tilanne on nyt se, että vauva saa tulla mutta saa olla tulemattakin. Alanko nyt sitten kuitenkin välttelemään kaikkea mahdollista vauvalle haitallista varmuuden vuoksi? Ostan perhepakkauksen testejä? Vai mitä? Ja kun se testikään ei heti plussaa niin mitäs hyötyä siitä loppujen lopuksi on?

Ja pitäisikö ostaa testi ensiviikolla ainakin, kun parin viikon päästä olisi bileet. Nyt on menkat mutta ennenkuin alkoivat niin tunnelma oli vähintäänkin outo. Sattui nimittäin rintoihin niin paljon ettei ole aiemmin kyllä ikinä ollut vastaavaa. Siis rintojen oma painokin sattui kun otti rintaliivit pois. Voinko olla menkoista huolimatta raskaana, tai olinko ja nyt meni kesken? Vuoto on kirkasta ja runsasta.

Alkuperäinen kirjoittaja korkeemman käres;10844090:
Tilanne on nyt se, että vauva saa tulla mutta saa olla tulemattakin. Alanko nyt sitten kuitenkin välttelemään kaikkea mahdollista vauvalle haitallista varmuuden vuoksi? Ostan perhepakkauksen testejä? Vai mitä? Ja kun se testikään ei heti plussaa niin mitäs hyötyä siitä loppujen lopuksi on?

Ja pitäisikö ostaa testi ensiviikolla ainakin, kun parin viikon päästä olisi bileet. Nyt on menkat mutta ennenkuin alkoivat niin tunnelma oli vähintäänkin outo. Sattui nimittäin rintoihin niin paljon ettei ole aiemmin kyllä ikinä ollut vastaavaa. Siis rintojen oma painokin sattui kun otti rintaliivit pois. Voinko olla menkoista huolimatta raskaana, tai olinko ja nyt meni kesken? Vuoto on kirkasta ja runsasta.

Harmi ettei kukaan ole kommentoinut.

Eli teillä on "tulee jos on tullakseen" tyyliin vauvanyritystä?

Omasta mielestäni sinun ei tarvitse vältellä sikiölle haitallisia, esim. vältettäviä ruokia tms. Sikiöllä (alkiolla) on oma verenkierto jokusen viikon hedelmöityksestä. Vasta kun menkat jää pois ja teet testin, jos se on positiivinen kannattaa aloittaa raskaana olevan arki :).
Mutta toki voit jo vähän sen mukaan elellä jos olisi raskaana, eipä siitä varmasti haittaakaan ole.

Ihan huoletta voit siis elää normaalisti siihen asti kuitenkin, että sen testin teet.

Se on ihan itsestäsi kiinni haluatko etukäteen ostaa kasan testejä vai ostatko aina kun aiheellista yhden testin. Kuinka vaan :).

Itse en ole varastoon ostanut testejä ja kun olin raskaana, en testannut monella eri testillä, testihän ei näytä väärää plussaa (no tuulimunaa ei tietty lasketa tms.).

Kyllähän joillain tulee menkat vaikka olisikin raskaana, ehkä hieman erilaisina tosin, siitä en tiedä tarkemmin.

Kun yritimme vauvaa, minulla oli tosi monena kuukautena raskausoireita, mutta en ollut raskaana. Samat oireet oli kuitenkin kun olin raskaana, silloin olin ihan varma etten ole raskaana mutta koska menkat myöhässä niin tein testin ja positiivinen oli.

Keskenmenoista käsittääkseni suurin osa tapahtuu naisen ikinä tietämättä ollensakaan raskaana, eli niin aikaisessa vaiheessa, että tulee "normimenkkoina".

Jos olisin sinä, tekisin testin vasta päivää paria ennen juhlia (ne tosin varmastikin jo olleet).

Yhteistyössä