miten tämä voi millään lailla olla oikein? (eräistä henkilöistä )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nibbler
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nibbler

Aktiivinen jäsen
21.03.2007
17 292
1
36
ja ei, mä en halua aiheesta tapella, mä haluan vaan ymmärtää miksi tällainen on oikein?

esimerkki 1. tämän oon kertonut täällä ennenkin, mutta pitää nyt vielä toistaa koska selitystä tähän en oo saanut.
ystäväni pisti silloisen tyttöystävänsä raskaaksi ( niin kun ne ei saa käyttää kortsuja ). tämän naisen vanhemmat kielsi tätä naista tapaamasta ystävääni ikinä koskaan. no hänen omaa vikaansa oli kun totteli. mutta nämä vanhemmat ovat tiedettävästi sanoneet
"jumala kyllä hoitaa että sä putoot rappusista ja saat keskenmenon älä huoli, rukoillaan jumalaa täydestä sydämestämme että se kuolee"
varmaan ihan mukavia ihmisiä.....

esimerkki 2.
eräs vanhempi herra ajeli hissukseen traktorilla erään huoltsikan pihassa lumitöitä tehden. alta 5 vuotias poika juoksenteli traktorin ympärillä jo kosketteli renkaita.
tämä mies meni lapsen vanhempien luo ja kysyi
-ettekö te ymmärrä sanoa lapselle että tuo on vaarallista ja hän voi jäädä renkaiden alle????!!

-jumala antaa lisää lapsia....

miten tää on ajateltu? yleensä yritän olla suvaitsevainen kaikkia uskontoja kohtaan, mutta tarvii olla hyvä selitys miten tämä on oikein?

piti näköjään muokata otsikkoa kun osa ei ymmärtäny ...
eli tämä ei sitten ole lessuista, vaan eräistä perheistä! onko nyt kaikki onnellisia?

no herran haltuun... vähän samantyylistä hälläväliä touhua on meidän naapurissa- siis lestat. saavat tehdä mitä tykkäävät ja mennä miten haluaa. mutta vanhempia on autettava- eli KOSKAAN en ole nähnyt et vanhemmat ajavat nurmikkoa tai luovat lunta pihasta. aina lapset.

niin juu ja pakko lisätä että ei tietenkään kaikki oo tolalsia. on niitä joilla on järkee vielä päässä ja rakastaa lapsiaan oikeesti.
ja ymmärrän johonkin pisteeseen asti että kaikki mielipiteet jotka lessuilla on niin on jo kohdussa viikolla 20. aivopesty.
mutta eikö niillä oikeesti oo ton enempää tunteita lapsia kohtaan?
eikö lapset ole ihmisiä ollenkaan vaan leluja? tavaraa?
eikö lapsia voi ottaa niiltä pois? tuskin vaan noilla perusteilla mutta siis....kyllä pitäs

No varmaan näitä on ihan kaikissa "ryhmittymissä". Eiköhän niillä ole tunteita ihan niinkuin kaikilla muillakin. Jos 2 lapsen "tavis" äiti sanoo tukistaneensa lastaan, niin se on ok. Mutta auta armias, jos les. äiti on tehnyt saman. Kyllä ollaan heti haukkumassa ja syyttämässä lapsilukumäärää.
Miksi isojen perheiden täytyisi olla jotain pyhimyksiä!!!?

Niin, varmasti löytyy kaikista aateryhmistä näitä "ihmeellisyyksiä"; Sit juuri niitä toitotetaan ja kirjotellaan vähän väliä tyyliin; Mä haluun vaan ymmärtää, toisaalta miks sun täytys ymmärtää? Tuskinpa ymmmärrät montaa muutakaan asiaa tässä maailmassa.Yleistät kyllä aika rajusti...taas kerran!

no voin kyllä sanoo että noi on tuulesta temmattuja tarinoita ja ei todellakaan normaalia tai tavallista lestadiolaisten keskuudessa. joten en käsitä miksi noita satuja täytyy täällä levittää.
Justiin noita juttuja että naapuri kertoi tai joku tuttu kertoi jolle taas oli kertonut tutun tuttu jne.
plääh....

No oon tämän jo aikasemminkin täällä kertonut. Meillä naapurin tenavat(lestat) olivat huudelleet ei lesta-lapsille(joiden äiti on Virolainen),että te olette h*oranpentuja ja musta enkeli tulee hakemaan teidät tulimereen jnejne....tuota tulimereen joutumista oon saanu itekkin kuulla pienenä lesta-tenavilta...noh,arvatkaa vai alkoiko naapurin pikkutyttö pelkäämään,että pian se mustaenkeli tulee ja...

hetkinen nyt vaan!

aloitetaan tuosta että mä yleistän. kirjoitinko minä vai en tuohon että "pakko lisätä että ei tietenkään kaikki oo tollasia" toki, siinä on pieni kirjotusvirhe, mutta ei niin iso etteikö sitä olis tajunnut.

toisekseen, mun ei PIDÄ tajuta mitään, mutta mä haluan jotta voin muodostaa oman mielipiteeni ettei tartte tulla sanomaan ettenkö mä tietäs aiheesta.
suurperhe ei tarkoita automaattisesti että on lesta ja sama toisinpäin.

riitaa en halunnut haastaa. mut mitäs tein alotuksen jossa niin nimenomaan sanon tottakai se kääntyy mua vastaan.
kolmannekseen, tukistamisesta ja ruumiillisesta kurituksesta on toinen ketju ja tästäkään en sanonu mitään. kurittakaa jos haluatte ja miten haluatte, sen ymmärtää tiettyyn pisteeseen asti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no voin kyllä sanoo että noi on tuulesta temmattuja tarinoita ja ei todellakaan normaalia tai tavallista lestadiolaisten keskuudessa. joten en käsitä miksi noita satuja täytyy täällä levittää.
Justiin noita juttuja että naapuri kertoi tai joku tuttu kertoi jolle taas oli kertonut tutun tuttu jne.
plääh....

tuon keskenmeno rukous jutun on kyllä tyttö ihan ite kertonut.

minun mielestä ovat aikas itsekeskeistä porukkaa.. lapset tekee kaikki hommat, leipoo, siivoaa, leikkaa nurmikot... vanhemmilla ei ole aikaa kaikille lapsilleen, lapset hoitavat toinen toisiaan. ei saa katsoa televisiota mutta tietokoneella voi kuitenkin pelailla pelejä.... vähän ristiriitaista touhua.

On ne lestat... voi että ne lestat... tiiättekö muuten että ne lestat.. voitteko kuvitella kun ne lestat...Ja mä kuulin muuten yhden jutun että ne lestat..

on se jännä kun ei-lestadiolaiset tietää aina paljon kaikkia vastaavia ihmejuttuja lestadiolaisista, mutta miten sitten minä, joka olen lestadiolainen ja jonka suuri suku on lestadiolainen, en tiedä yhtään tuollasta tapausta. esim. että lapsista ei välitetä ja "niitä saa aina lisää". Jotenki tuo on ihan hullua. Itse aina huolehdin vähän liiallisuuksiinkin asti.
Vaan syytättekö te nyt sitten mua että mulla on jotenkin kiero usko kun en osaa olla vähän vähempi huolehtivainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vartiotorni kaatuu!:
No oon tämän jo aikasemminkin täällä kertonut. Meillä naapurin tenavat(lestat) olivat huudelleet ei lesta-lapsille(joiden äiti on Virolainen),että te olette h*oranpentuja ja musta enkeli tulee hakemaan teidät tulimereen jnejne....tuota tulimereen joutumista oon saanu itekkin kuulla pienenä lesta-tenavilta...noh,arvatkaa vai alkoiko naapurin pikkutyttö pelkäämään,että pian se mustaenkeli tulee ja...

Taisivat kuitenkin olla Jehovalaisia, kuulostaisi siltä. Ei varmasti voi yleistää lestojen kohdalta noita kaikkia, tunnen heitä itsekin. Jokaiseen lahkoon kuuluu eri asteista porukkaa. Pahalta varmaan tuntui kuitenkin esim. siitä äidistä jolla vauva kuoli vatsaan. Työtoveri sanoi tähän tyyliin että, "Onni, että Jumala otti omansa pois, sillä on parempi siellä kuin teidän lapsenanne." Olen ymmärtänyt että heillä lapsia tehdään Jumalalle ei itselle ja suuri "onni" on jos Jumala ottaa synnittömän lapsen.

Mä ihmettelen suuresti aina näitä alotuksen tekijöitä, jotka tietävät tarkkaan että arvosteluks se kääntyy - ja toki sitähän he hakevatki!! Hommaa oma elämä ja kun et taida asioista tietää totuutta,niin hohhoijaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:lle:
Mä ihmettelen suuresti aina näitä alotuksen tekijöitä, jotka tietävät tarkkaan että arvosteluks se kääntyy - ja toki sitähän he hakevatki!! Hommaa oma elämä ja kun et taida asioista tietää totuutta,niin hohhoijaa!

etkö sinäkään tajunnu? nyt muokkasin aloitustani niin nyt tuli varmaan kaikille parempi mieli.
mä hain fiksua keskustelua mut en saanu niin tehään tää nyt sit tällä tyylillä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
tuskin kukaan äiti kuitenkaan haluaa menettää lastaan. tai siis no tehdään sitä aborttejakin..

Nimenomaan,ja on kyllä alkkis ym äitejä joille lapsi on rasitus,mutta mitäs heistä kun onhan ne lestat..

Yhteistyössä