Miten tämä voi olla mahdollista! Apua!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miukuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miukuliina

Vieras
Äitiysvapaa päättyi ja jäin työttömäksi työnhakijaksi.

Nyt Kela ei voi tehdä päätöstä kotihoidontuesta ilman työttömyyskorvauspäätöstä ja työttömyyskassa ei voi tehdä päätöstä ilman kelan päätöstä kotihoidontuesta!!!

Valmis oravanpyörä, kumpikin taho vaatii multa päätöstä toiselta osapuolelta. Selvittäisivät asian keskenään ja koittaisivat päästä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen! En minä voi kummankaan päätökseksi muuttua!

PRKL! Nih!

Mulle neuvottiin näin Kelassa:

Hae ensin pelkkä perusosa tms. kht:sta. Kun se päätös on tullut, laita paperit työttömyyskassaan. Jos tulet saamaan kht:n lisäosaa, voit hakea sitä myöhemmin takautuvasti, mutta toi kht:han vähennetään siitä työttömyyskorvauksesta..

Mutta ethän sä voi saada kotihoidontukea samanaikaisesti kuin tyött. korvaustaa. Vain jos mies hakee sen, mikäli hän ei ole työtön. Näin me olemme miehen kanssa tehneet kerran kun minä sain vanhempainrahaa. Ja miehelle maksettiin se perusosa kotihoidontukea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta ethän sä voi saada kotihoidontukea samanaikaisesti kuin tyött. korvaustaa. Vain jos mies hakee sen, mikäli hän ei ole työtön. Näin me olemme miehen kanssa tehneet kerran kun minä sain vanhempainrahaa. Ja miehelle maksettiin se perusosa kotihoidontukea.

voi saada yhtä aikaa, mutta kht vähennetään työttömyyskorvauksesta. Ja kantsii hakea kht etukäteen, jos vaikka jostain syystä tulisikin karenssia niin ei jää ihan ilman rahaa vaan saa sen kotihoidontuen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos työssäkäyvä mies hakee sitä, niin vähennetäänkö siitä silti minun työttömyyskorvaus? Eli silloin hänkään ei saisi sitä???