Miten tän nyt ratkaisisi...? Oon ollut töissä klo 8 - 16 ja sit aina vienyt ja hakenut lapset hoidosta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Nyt tarjottiin työvuoroa klo 6 - 14 (sopisi mun elämänrytmiin paljon paremmin, oon niin aamuvirkku kuin vain voi olla), mutta mies ei suostu tuohon, koska sitten hän joutuisi viemään lapset hoitoon. Mies on töissä klo 8 - 16. Mä hakisin lapset.

No jos ainoa syy miehelläsi on tosiaan se että hän ei tahdo viedä lapsia hoitoon ja edellytykset siihen on samanlaiset kuin sinullakin niin hänen pitäisi kyllä myöntyä. Jos miehen duunipaikka on ihan eri suunnassa kuin hoitopaikka ja sinulla samassa suunnassa niin sitten miehen kieltäytyminen on ymmärrettävämpää.

No, eiköhän se ukkos ne tenavat vie ku sä häippäset ennen klo 6. Tai sitten jää kotiin.
Kummallista käytöstä. Jos kerran sulle tarjotaan vuoroa joka sulle ( ja lapsille ) on parempi, niin ilmanmuuta otat sen.

Miksi lasten vieminen ja hakeminen kuuluu sinulle? Tekeekö mies sitten vastaavasti kaikki muut hommat: käy kaupassa, pesee pyykit, viikkaa, silittää, mankeloi, laittaa ruuat, hoitaa lapset muina aikoina vai mitä?
Mistä sikiää tuo ajatus siitä, että lasten hoitaminen ja niistä huolehtimine on jotenkin naisten työ???
Tuo kuulostaa täysin ideaaliselta, että pääsisit pois työstä jo klo 14, lapset pääsisivät aikaisemmin kotiin hoidosta jne.
Nyt vaan mies koville ja keskustellaan elämänarvoista. Tuo "en minä suostu" kuuluu johonkin hiekkalaatikolla, aikuistumista kiitos, mikä ihme voi olla perustelu siihen, että ei suostu?? Saatko sinäkin sitten yhtälailla sanoa, että et suostu hakemaan lapsia hoidosta, että miehen pitää tulla klo 15 viimeistään hakemaan ne lapset??

Tämä kuulostaa vähän samantapaiselta kuin se, että äiti vie lapset bussilla hoitoon ja sitten menee toisella bussilla paikkaan x, josta vaihtaa kolmanteen bussiin, jolla pääsee töihin, sitten töistä tullessa sama rumba kun hakee lapset. Mies huristaa 5 minuuttia autolla työhön.

Mies ei pääse aamulla ylös. Herää niin myöhään, et just ja just kerkii töihin. Miehen työpaikka on samalla suunnalla kuin tarhakin.
Joo niin mä todellakin aion ottaa ton työvuoron vastaan. Saapahan mies opetella heräämään.

Meillä mies vie joka ainoa aamu lapset hoitoon klo 7 ja minä haen heidän kun tulen töistä klo 16-17 välissä, joskus ehdin jopa klo 15.45 hakemaan lapsia. Mutta aika usein käy niinkin, että mies sitten hakee lapset klo 17 mennessä (meillä hoitoaika siis klo 7-17). Se hakee, kumpi ehtii tai on tulossa juuri siitä ohi.
Jos mieheni alkaisi väittää, että ei suostu viemään lapsia hoitoon, ottaisin kyllä eron. Mihin sitä miestä sitten tarvitsisin, jos se ei suostu omaa vastuutaan kantamaan - tekeekö muissa asioissa saman?

Otat vaan uuden työvuoron vastaan ja sanot miehelle, että ei muuta mahdollisuutta ole. Kyllähän se parempi on, että lapsilla hoitoaika pienenee. Ja kyllä se isän velvollisuuksiin kuuluu lasten päiväkotiin vieminen..

Voi itku, mikä lapsellinen perustelu. Ei herää ajoissa. Huh huh. Opettelemaan vaan herätyskellon käyttöä. Niin se kaikilla muillakin sujuu. Olet varmasti jo tarpeeksi kauan hemmotellut miestäsi, kun hän on saanut nukkua pitkään ja sinä heräät ajoissa, viet lapset, teet työt ja tulet kello kaulassa hakemaan lapset.

Hyvä, että otat työn vastaan. Niin sitä pitää!!!

Kyllä pitää tällaiset vastuut jakaa. miehes vaan opettelee. Mun miehellä on ollut samalla lailla hankalaa se sängystä ylös nouseminen, tosin hänellä on liukuva työaika. Joka tapauksessa ei olla edes keskusteltu, etteikö veisi lapsia silloin, kun mulla aikainen aamu.

Meillä on niin päin että mä vien kun meen liukuvasti 8-9 välillä töihin ja mies hakee noin klo 15-15.30
Aamuihin vaan rutiinia ja illalla jo kaikki valmiiksi. Mä luulen että mies "vierastaa" sitä lasten herättämistä - pukemista ja hermoilee töihin ehtimistä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä on niin päin että mä vien kun meen liukuvasti 8-9 välillä töihin ja mies hakee noin klo 15-15.30
Aamuihin vaan rutiinia ja illalla jo kaikki valmiiksi. Mä luulen että mies "vierastaa" sitä lasten herättämistä - pukemista ja hermoilee töihin ehtimistä.

Niin, ja onhan se myönnettävä, että ei ne aamut aina helppoja ole - varsinkaan, kun on kiire. Lapsille vaan selitettävä, että nyt pitää isiä auttaa kaikin tavoin ja olla kiltisti. Ja tosiaan kaikki mahdollinen valmiiksi. Mulla on itselläni se, että mulla ei ole läheskään aina aamuisin kiire, mutta silloin kun on, stressaan ihan hirveästi, että ehditäänkö me. Mutta kuten sanottu, kyllä se mieheskin oppii.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

omista lapsista kaiketi kysymys ja aikuinen mies :o :whistle:

Yhteistyössä