miten tarkkaan haluatte tietää, jos lapsenne tulee päiväkodista kotiin ja hänellä

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
on esim. pieni mustelma tai naarmu. niin kysytkö lapselta missä se on tullut. ja tyydyt siihen selvitykseen. ajatteletko, että jaa joku on tohon kolahtanut, etkä mieti asiaa sen enemmän, vai menetkö tivaamaan hoitajilta mistä jälki on tullut.
mä kun en ole hirveen tarkkaan viitsinyt kysellä. jos on ollu mustelma tai naarmu olen pojalta kysässy mikä kävi. ja tyytynyt sitten siihen selvitykseen.

Meidän tyttö on aina mustelmilla, oli sitten kotona tai päiväkodissa :whistle:. Kesällä vasta ruvella olikin, vaikka oli 3 kk kotona. En todellakaan tiedä, mistä ne kaikki mustelmat tulee, tyttö on vikkelää sorttia. Eikä pikkuveli jää toiseksi tässä asiassa.
Jos olisi jokin isompi naarmu, tai vaikkapa hampaanjäljet poskessa, niin kysyisin tytöltä itseltään, poika ei osaa vielä puhua joten silloin kysyisin hoitajalta. Mutta ei ole sellaisia näkynyt, kummallakaan lapsella.

riippuu siitä missä ja minkäkokoinen tämä "pieni mustelma" on. jos on päässä niin sitten saatan kysyä hoitajilta(ihan vaan siltä varalta jos onkin tullu sellanen tälli että voisi olla aivotärähdyksen vaara). mutta toistaseks ei ole sellasta pientä mustelmaa tullut mistä olisin kysynyt.

-sen kerran kun pojalla oli iso mustelma toisessa pakarassa(siis koko toinen pakara oli sinertävä) silloin piti kyllä kysyä mutta unohdin. lähinnä vaan siksi että mistä ihmeestä muka lapsi saa sellasen mustelman

Meidän lapsi ei vielä osaa itse vastata, mutta hoitajat ovat tähän mennessä selittäneet ne kaksi ruhjetta mitä päiväkotiuran aikana on tullut. Kai huoleni olisi suhteessa "vamman" vakavuuteen, eli ihan pikkunaarmuista en jaksaisi perässä kysellä jos esim. Mies olisi lapsen hakenut ja huomaisin jäljen vasta kotona. Jos kysymys isommasta ruhjeesta tms niin kysyisin seuraavana aamuna kun vien lasta hoitoon. Todella isosta ja vakavammasta asiasta voisin soittaa vielä perään.

Meillä ainakin hoitajat kertoo jos on käynyt jotakin esim. eilen poika oli paininu toisen lapsen kanssa ja siitä oli huuli vähän turvoksissa...en yleensä oo heti kyselemässä lapsilta jos jossakin on joku mustelma, koska meidän lapset ovat taipuvaisia saamaan niitä herkästi

Yhteistyössä