Miten tarkkaan lasten lippujen ikärajat on? Valehteletteko joskus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Katselin tossa yhteen museoon pääsylippuja ja "niin kuin aina" satti niin että 3v tarvii jo oman lipun ja meidän muksu on täytäny kolme muutaman viikon sitten. kyse on kympistä, toisaalta ei oo niin suuri raha mutta aika iso kuitenkin...

Mutta siis mietin nyt ylipäätänsä kuinka usein ihmiset valehtelevat lasten ikä, koska lapsettomalle myyjälle on varmaankin vaikeata erottaa onko lapsi 4v vai 5v?

En pitäs tossa tilanteessa valehtelua minään rikoksena tai ees sellasena et omatunto pistelis jos siis ikä menee vaan muutaman viikon yli.

En minäkään. Meillä esikoinen on vaan ikäsitään vanhemman oloinen niin ei ole sellaista tilannetta ollut. Päinvastoin kerran jossain lasten paikassa myyjä vilkuili meitä alta kulmien että "aha...vai alle viis muka...". Ikäraja oli 5 ja lapsi 4v. Mietin vaan että milläs sen ois todistanut, kelakortilla? Vaikka ei se nyt budjettia metiköön ois vienyt, mutta että ei ees mainetta ;)

Mun mielestä se, että vanhemmat "valehtelee" lapsen iän, opettaa lapselle sitä, että on sallittua huijata, jos siitä on itselle etua.

Eli ap:n kysymykseen vastaan, en ole valehdellut.

Katselin tossa yhteen museoon pääsylippuja ja "niin kuin aina" satti niin että 3v tarvii jo oman lipun ja meidän muksu on täytäny kolme muutaman viikon sitten. kyse on kympistä, toisaalta ei oo niin suuri raha mutta aika iso kuitenkin...

Mutta siis mietin nyt ylipäätänsä kuinka usein ihmiset valehtelevat lasten ikä, koska lapsettomalle myyjälle on varmaankin vaikeata erottaa onko lapsi 4v vai 5v?

"lapsettomalle myyjälle" -siis täh?! Mistäs tiedät onko hän lapseton? Ja miten se edes liittyy siihen, miten hän osa lapsesta katsoa ikää?

En ole valehdellut. Joskus lapsi pääsee silti ilmaiseksi, vaikka olisi jo lipun tarvinnutkin ja ihan rehellisesti :) Sanon lippua ostaessa lapsen iän, koska harvemmmin edes tiedän missä iässä lipun tarvitsee.

En ole valehdellut koska palvelusta mielestäni kuuluu maksaa, tai sitten pysyä poissa. Ehkä liian tiukallakin moraalilla varustettu olen, mutta mielestäni tuo on varastamista. Ja nämä selitykset että "kun meitä on menossa jo 2 maksavaa aikuista ja 6 lasta lipullista lasta" - niin ihan sama, itsepä on lapsilukunsa valinnut eikä se oikeuta esim. siltä museon pitäjältä sitä 4 euroa varastamaan

en koskaan valehtele ikää, vaikka se olisi tilanteessani helppoa. lapseni kun ovat pieniä ikäisekseen ja varsinkin kuopus tosi lapsellisen näköinen ikäisekseen.

vauvakiharat oli varmaan vielä 3-vuotiaanaa, koululaisena näkyy poskessa ihon läpi sininen verisuoni kuten monilla vauvoilla, joten häntä luullaan kyllä muutamaa vuotta nuoremmaksi kuin on, ulkonäön perusteella.

Mutta en halua valehdella ja opettaa lapsiani täten valehtelemaan. On mukavaa, kun on itse rehellinen niin voi luottaa myös lapsiin. Koskaan ei ole kaapista kadonnut mitään ilman lupaa tai kysymättä (herkkuja) ja lapset eivät ole minulle valehdelleet.

Yhteistyössä