Miten tässä nyt voisi oikein edetä?? (varkausasiaa!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rehellisen lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rehellisen lapsen äiti;22392811:
Taustaa:
8-vuotias lapseni sai tädiltään ulkomaantuliaisina lahjaksi sellaiset varsitennarit, joissa on lämmin sisävuori. Kengät laitettiin totta kai jalkaan heti ilmojen kylmettyä, en ole edes ehtinyt vielä ostaa mitään muita kenkiä talveksi lapselle.

Pari viikkoa ehti tennarit olla lapsella, kunnes viime viikon torstaina lapsi soitti minulle hätääntyneenä, että ei löydä kenkiä mistään. Minä hain lapsen koululta silloin torstaina, ja vein varakengät ja aloimme etsiä kenkiä, mutta ei niitä tosiaan ollut missään. Iltapäivä oli silloin jo niin pitkällä, että pojan opettaja oli jo lähtenyt kotiin.

Perjantaiaamuna sitten soitin opettajalle, ja kerroin että näin on käynyt, ja joku on ehkä vahingossa ottanut pojan kengät. Vastaukseksi sain, että minun poikani kuulemma pitäisi pitää parempaa huolta tavaroistaan, niin ei häviäisi. Että ei kuulemma voi tehdä asialle mitään, kengät ilmaantuvat jos ilmaantuvat. No meni maanantai ja tiistai, mutta kenkiä ei kuulunut.

Sitten keskiviikkona poika tulikin kyseiset kengät jalassaan kotiin. Kysyin, mistä oli löytänyt, sanoi, että toisen käytävän eteisestä, kun oli nähnyt yhdellä rinnakkaisluokan pojalla samanlaiset. Sanoi nimen, ja tiedän pojan perheen etäisesti. Asia tuntui olevan kunnossa, mutta...

Torstaina tämä poika oli alkanut väittämään välitunnilla kun oli huomannut tutut kengät, että oma poikani oli varastanut hänen tennarinsa. Poikani oli sanonut siihen että kyllä ne ovat ihan hänen omat tennarinsa, rinnakkaisluokan poika oli sitten käynyt käsiksi kunnes välituntivalvoja puuttui asiaan. Poika juoksi sitten itkien kotiin kertomaan minulle tästä.

Kas, perjantaina vanhemmat ottivat yhteyttä josko voisin tulla aamulla koululle selvittämään asian. Kerroin että kyseiset tennarit ovat meidän lapsen, hän on ne tädiltään saanut joka on ostanut ne ULKOMAILTA eli kyseisiä kenkiä tuskin Suomessa myydään, että mistäs he ovat ne lapselleen ostaneet ja mitä mahtoi maksaa. Vastaukseksi tuli epämääräistä "Ei me säilytellä kuitteja mutta meidän ne on!" Tässä vaiheessa minä lähdin, koska oli kiire töihin. Uhkailivat vielä perään poliisilla ja mitä vielä.

Noo, olen pankissa töissä ja leikin vähän salapoliisia. Koko perheellä on tilit meidän pankissamme, ja katsoin viimeisen puolen vuoden ajalta niin herran kuin rouvankin tilitapahtumat, ja ei mitään mihinkään kenkäkauppaan viittaavaakaan, ulkomaanmatkoista nyt puhumattakaan. Eli paskaa puhuivat.

Nyt lauantaiaamu luultavasti kyseisen perheen äiti on pommittanut minua puhelimella, mutta en ole vastannut. Kengät ovat meidän, piste. En tajua miten jollain riittää energiaa esittää, että varastetut kengät olisivat muka heidän.

Tuli pitkä juttu, mutta nyt kysymys kuuluu, että mitä ihmettä teen? Voinko minä puolestani ottaa yhteyden poliisiin kotirauhan häirinnästä, koska soittelee lauantaiaamuisin tänne ja varmaan uhkailisi taas? En uskalla kohta poistua kotoolta, koska poikani vain otti takaisin sen, mikä hänelle kuuluu :(

Ota ihmeessä yhteys poliisiin, kerro samalla heille että olet syynännyt myös tilitiedot.

[QUOTE="vieras";22395240]Kirjoitappas guuggeliin Riot on sunset winter, niin tulee ne kengät mitä ei mistään saa, vai miten se nyt meni :)[/QUOTE]

SUOMESTA ei saa. Totta kai niitä nyt ulkomailta saa, kun pojan äiti on ne sieltä ostanutkin!

Asokseltahan noita saa tilattua helposti Suomeenkin

http://www.asos.com/countryid/2/Converse/Converse-Riot-On-Sunset-Winter-Chuck-Leather-Trainers/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1189671&MID=35719&affid=2135&siteID=kTcgI_PA3qw-Hn_Xe5Z0vwcgrOG7RKdRBA&r=1&mk=VOID

Alkuperäinen kirjoittaja Rehellisen lapsen äiti;22395253:
SUOMESTA ei saa. Totta kai niitä nyt ulkomailta saa, kun pojan äiti on ne sieltä ostanutkin!

Ai niin tosiaan, sinä olit käynyt katsomassa pankkitapahtumat ja tullut siihen tulokseen ettei niitä ainakaan ole netistä tilattu, eikä perheellä voi olla muualla tiliä tai kenkiä ei ole voinut kukaan muu tilata/ostaa heille, vaan ne kengät on teidän. Sori ihan unohdin. Kannattaa tehdä varkaudesta ilmoitus ja kertoa samalla poliisi sedälle faktat :)

Miten kehtaat tutkia toisten tilitietoja?!Ja minä ainakin käytän ihan rahaa ostaessani jotain.Ymmärrän että tilanne harmittaa sinua,jos epäolet että kengät ovat teidän.Mutta jos toinenkin perhe on tosiaan samaa mieltä,että ovat heidän kenkänsä.Tilanne on hankala,itse aina ajattelen jos joku on jotai meiltä varastanut,että voi raukkoja,toivottavasti meni tarpeeseen,vaikka se ei lastasi toki lohduta.Muista jatkossa nimikoida kaikki!

Tuli vaan mieleen, että luulisi tän toisen lapsen perheen jo ottaneen yhteyttä poliisin jos kerran heidän poikansa kengät on varastettu ja vielä tietävät kuka se oli... ja jos eivät ota niin eikö se vaikuta vähän siltä että ovat syyllisiä?

ap: olet hullu. kaistapäinen.
sairas ihminen.
vaikka teidän kengät on ulkomailta, ei se tarkoita että niitä helvetin kenkiä ei myytäisi myös suomessa.
kakarasi on varastanut toisten kengät sinun siunauksella.

en käsitä miten kukaan enää kun toiset asuvat puoliksi ulkomailla ja netistä tilataan enemmän kuin kaupoista ostellaan, voi pitäämitenkään erikoisena sitä että joku on tuonut ULKOMAILTA kengät. se ei todista mitään, että ne ovat teidän. sairas olet. niin sairas että ei tosikaan.

et voi olla tosissasi ap.

[QUOTE="huhhuh";22395471]Jos pojan opettaja on sitä mieltä, että lapsi on huolimaton ja unohtelee tavaroitaan, niin kyllä se kakara ihan itse on ne kengät hukannut.[/QUOTE]

Jos kengät viedään eteisenaulakosta, niin mihin ne ovat hukkuneet?

Opettaja lähinnä väistelee asian selvittämistä.

Kukaan ei ole niin tyhmä, että varastaisi kengät joltain koulussaj a laittaisi ne sinne kouluun jalkaan. Jos joku varastaisi kengät, hän todennäköiisesti myisi ne jossain muualla, tai vanhemmat piilottaisivat ne. Jos eivät olisi rehellisiä eivätkä haluaisi lastaan paljastaa.

ap on sairas tai provo. Ainakin saatanan tyhmä. Noin helvetin tyhmiä ihmisiäkö on pankeissa töissä? Vie heti ne kersasi varastamat kengät omistajallleen. Ja kasvata se kakara huolehtimaan tavaroistaan.

Eihän ap:llakaan ole kuittia eikä tilitapahtumia kengistä esittää, niin kuin ei sillä toisellakaan? Todistustaakka on kyllä nyt ap:lla, että mikä oikeutti varastaa kengät..

Etkö tosiaan sanonut pojallesi, että on väärin vaan mennä ottamaan samannäköiset kengät asiaa selvittämättä?

[QUOTE="huhhuh";22395488]Kukaan ei ole niin tyhmä, että varastaisi kengät joltain koulussaj a laittaisi ne sinne kouluun jalkaan. Jos joku varastaisi kengät, hän todennäköiisesti myisi ne jossain muualla, tai vanhemmat piilottaisivat ne. Jos eivät olisi rehellisiä eivätkä haluaisi lastaan paljastaa.
.[/QUOTE]

Kysehän voi ihan hyvin olla siitä, että tuo toinen poika on nuo kengät varastanut, ja sitten väittänyt kotona, että on ne joltain kaverilta yms. ostanut... ja vanhemmat joko uskovat tai eivät vain halua poikansa leimaantuvan varkaaksi.

Kysehän voi ihan hyvin olla siitä, että tuo toinen poika on nuo kengät varastanut, ja sitten väittänyt kotona, että on ne joltain kaverilta yms. ostanut... ja vanhemmat joko uskovat tai eivät vain halua poikansa leimaantuvan varkaaksi.

Jos toinen perhe pyrkii asiaa selvittämään ja ap ei halua vastata puhelimeen, niin ei vaikuta siltä,että toinen perhe on epärehellinen. Heidän intresseissä olisi olla hiljaa ja unohtaa asia.

Selvää on vain se, että ap.n lapsi on varastanut kengät. Usein näkee tiellä poikein kenkiä, ja ojissa. En tiedä miksi, mutta näin on. Kengät ovat voienet kadota jonnekin. tai joku on ne tahalliessti ottanut, ja piilottanut, mutta ei vaikuta siltä että toinen poika olisi ne varastanut.

[QUOTE="huhhuh";22395488]Kukaan ei ole niin tyhmä, että varastaisi kengät joltain koulussaj a laittaisi ne sinne kouluun jalkaan. Jos joku varastaisi kengät, hän todennäköiisesti myisi ne jossain muualla, tai vanhemmat piilottaisivat ne. Jos eivät olisi rehellisiä eivätkä haluaisi lastaan paljastaa.

ap on sairas tai provo. Ainakin saatanan tyhmä. Noin helvetin tyhmiä ihmisiäkö on pankeissa töissä? Vie heti ne kersasi varastamat kengät omistajallleen. Ja kasvata se kakara huolehtimaan tavaroistaan.[/QUOTE]

Lapsi voi hyvinkin tehdä noin typerästi.

Mä kyllä vastaisin puhelimeen ilman muuta, jos toisen pojan äiti yrittäisi soittaa. Tiedä, jos vaikka ovat saaneet asian oikean laidan kotona selville ja yrittävät nyt oikeasti selvittää asiaa...

[QUOTE="huhhuh";22395488]
ap on sairas tai provo. Ainakin saatanan tyhmä. Noin helvetin tyhmiä ihmisiäkö on pankeissa töissä? Vie heti ne kersasi varastamat kengät omistajallleen. Ja kasvata se kakara huolehtimaan tavaroistaan.[/QUOTE]

tällä palstalla on nyt ainakin aika paljon tyhmiä ja provoja, kuka jaksaa uskoa noihin juttuihin

Tuo pankkitietojen katselu on rikos, aivan samoin kuin meillä terv.hoitoalalla olevilla, poliiseilla ym.
Mitään eikä kenenkään tietoja saa rekistereistä katsoa, ellei ole tarve juuri tiettyyn meneillään olevaan asiaan
liittyen sitä tehdä.
Meillä esim. pitää olla potilas/asiakas läsnä, tai tarkka selvitys sille, miksi tiedoissa on käyty.

Yhteistyössä