Miten TÄstä eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nöyryytetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nöyryytetty

Vieras
Olemme asuneet mieheni kanssa 3kk erossa.
Aloimme yrittää uudestaan ja "puhdistimme" pöydän joten miehelleni selvisi että olen ollut toisen miehen kanssa sängyssä ja tapaillut.
Mieheni solvasi minua monta viikkoa asiasta ja haukkui ja kertoi kuinka paljon kuvotan häntä.Hän kysyi minulta niin alistavia kysymyksiä asiaan liittyen että voin itsekkin pahoin asiasta.
Nyt minulle selvisi sitten puun takaa että heti viikko muuttoni jälkeen pois miehen luota hän oli ITSE hypännyt jonkun naisen kanssa sänkyyn.Mä en voi ymmärtää miten se on kehdannut nöyryyttäää mua ja laittaa mun syyksi kaikki vaikka on itse tiennyt että on pannut toista naista.
Mitä jos en olisi saanut tietää olisinko saanut sitä koskaan tietää,koska mieheni koitti kieltää asiaa viimeiseen asti kunnes myönsi.
Hän vetosi siihen että koska minä lähdin hän ei päässyt yli minusta vaan luuli kännipäissään että se helpottaa jos hän "jatkaa" elämäänsä menemällä toisen naisen kanssa sänkyyn mutta ei sekään kuulemma helpottanut.
Miten voi tälläisen Jälkeen saada enään asiat kuntoon???
Olemme naimisissa ja meillä on kaksi lasta.

no, tuohon ei kait auta kuin aika... molempien on kyettävä antamaan anteeksi ja edes yrittää unohtaa... muuten ei homma toimi..
toki miehesi pitäisi pyytäää anteeksi käyttäytymistään kun kerran itse syyllistyi samaan... "synnitön heittäköön ensimmäisen kiven..." toivottavasti tilanteenne selviää... tsemppiä ja voimia sinne..

jaaa...hankala kysymys. jos molemmat haluu jatkaa yhdessä ja ovat sitä mieltä että kaikki toi pystyy unohtaa tai ainakin jättää taakseen niin sillon on toivoa. onko sulla halua jatkaa teiän avioliittoa?

mieheni on pyytänyt nyt anteeksi ja hän on oikeasti ollut todella surkeana tapahtuneesta,hän sanoi "minusta ei ollut miestä kertomaan"
Hän olisi valmis tekemään mitä vain,mutta pelkään etten itse pääse asioista enään yli vaikka kuinka haluaisin että avioliittomme jatkuisi.

Aika törkeää käytöstä mieheltäsi!Onko pyytänyt edes anteeksi nöyryyttämistäsi??Nyt olis taas pitkän keskustelun paikka.Lätkäse kortit pöytään ja kysy häneltä haluaako hän jatkaa sun kanssa.Jos haluaa niin selvittäkää yhdessä voitteko antaa toisillenne anteeksi.Siitä on hyvä aloittaa.

Molemmat olette tehneet saman asian, eli olleet toisen kanssa. Siinä on puntit tasan, ei ole parempaa ja huonompaa.
Nyt pitää sitten miettiä haluatteko oikeasti olla toistenne kanssa ja selvittää ne sotkut jotka eroon ajoivat, eikä takertua näihin sinänsä pieniin asioihin.
Ehkä käynti pariterapiassa auttaa? Seurakunnat ainakin järjestävät niitä, eikä ne ole mitenkään uskonnollisia juttuja, vaan nimenomaan parisuhteen solmujen avaamiseen ja keskusteluyhteyden löytämiseen.

Etkö ole tiennyt että miehethän saavat tehdä kaikkea...me naiset emme.
Jos nainen menee sänkyyn toisen miehen kanssa, se on lutka....Mutta mieshän on vain "helpottanut oloaan"...
Voimia.

ja tiedän että olemme tehneet yhtä pahasti,mutta sitä en pysty jotenkin ymmärtämään miten mieheni oli valmis syyllistämään Minua minun toisesta miehestä vaikka itsellään oli ollut toinen ja se kaivaa mieltä että olisinko oikeasti koskaan saanut tietää jos en olisi vahingossa itse huomannut.Olisiko mieheni pystynyt elää sen asian kanssa ja salata sen minulta...... Onko hänellä vielä muuta salattavaa...kaikki nämä painaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mieheni on pyytänyt nyt anteeksi ja hän on oikeasti ollut todella surkeana tapahtuneesta,hän sanoi "minusta ei ollut miestä kertomaan"
Hän olisi valmis tekemään mitä vain,mutta pelkään etten itse pääse asioista enään yli vaikka kuinka haluaisin että avioliittomme jatkuisi.

siihen menee aikaa mutta voi olla että pääset niistä yli. mun mies on sanonu ja tehny paljon semmosta mitä en uskonu ikinä pääseväni yli. asiat käy usien mielessä ja iskee taas vitutus mutta vähitellen unohdan sitä. tai emmä tiiä unohdanko ikinä mutta varmaan joskus en enää tunne katkeruutta.

pariterapia ehkä vois auttaa jos molemmat suostuu mennä sinne ja oikealla asenteella.

aika karua mieheltäs, mut just tollasia miehet on!!! anteeks vaan...
ei sun mies ikinä tule unohtamaan tota sun seikkailua ja aina kun on vähän jotairiidan poikasta asia tulee esiin, vaikka on itekkin ollu naisissa! usko pois...
mä en palais tollasen miehen luo...

hemmetti. kuin ihmiset on niin ton seksin perään, ei tajua. entisistä suhteista ei edes ehitä pois niin sängyssä on jo uusi. ei varmaan tarviikkaan ymmärtää.
ite on parin eron jälkeen niin maassa ollut ettei olisi mieleenkään tullu mennä kuksimaan jotain toista. én pysty uuteen suhteeseen enne kuin olen surrut entisen pois.
olen varmaankin outolintu kun en heti hyökkää uutta ettimään.
muistan kun kyl kun ystävätkin sanoivat aikoinaan kun exän kanssa erosin et nyt vaan baariin ja löydät taatusti paremman!?
jokainen saa ajatella ja elää niin kun tykkää mut mulle ei sovi tommonen sängystä sänkyyn hyppiminen.
en osaa ap sua neuvoa kun ei ole kokemusta. ukollas on kyl hemmetin huono selitys omista tekemisistään.

mäkään en ymmärrä tota että pitää heti hypätä sänkyyn.Itselläni meni kuitenkin aikaa ennen kuin pystyin edes miettimään muita.Vaikka oma tekoni on ollut yhtä paha,olen ollut rehellinen sen suhteen.
Hieman ahdistaa miten mies pystyi heti muuttoni jälkeen jo ajattelemaan toista ja olla kertomatta.

Olitte erossa ja molemmilla oli oikeus olla muiden kanssa. Vaikka jo samana päivänä kun olitte eronneet! Ihan sama, meneekö erosta viikko, kuukausi vaiko vuosi, ennen kun voi / haluaa hypätä sänkyyn toisen kanssa. Sillä ei ole mitään merkitystä.
Mutta se, että mies on sinua haukkunut, nöyryyttänyt ja solvannut asiasta, on mun mielestä todella törkeää.
Jos haluatte saada suhteenne toimimaan niin teidän pitää puolin ja toisin todella unohtaa menneet ja olla puhumatta / riitelemättä niistä eron aikana tapahtuneista asioista. Mitenkään muuten ette voi saada suhdetta toimimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Olitte erossa ja molemmilla oli oikeus olla muiden kanssa. Vaikka jo samana päivänä kun olitte eronneet! Ihan sama, meneekö erosta viikko, kuukausi vaiko vuosi, ennen kun voi / haluaa hypätä sänkyyn toisen kanssa. Sillä ei ole mitään merkitystä.
Mutta se, että mies on sinua haukkunut, nöyryyttänyt ja solvannut asiasta, on mun mielestä todella törkeää.
Jos haluatte saada suhteenne toimimaan niin teidän pitää puolin ja toisin todella unohtaa menneet ja olla puhumatta / riitelemättä niistä eron aikana tapahtuneista asioista. Mitenkään muuten ette voi saada suhdetta toimimaan.

miten tää sitten käytännössä tapahtuu?
onko se sen merkki jos ei pysty kuin ajatella tilannetta mielessä kuinka toinen on pannut toista niin meinaako se että siitä ei varmastikkaan pääse yli?Miten vaan saa unohdettua?

ja tässä on vielä kaiken huipentuma se että mies pyyteli mahdollisuutta meille heti muuttoni jälkeen ja kuitenkin meni tekemään noin.TUlee sellainen fiilis että olenko mä oikeasti ollut minkään arvoinen vai sanooko vaan näin!
Ikinä hän ei ole minua pettänyt kun oltiin 5vuotta yhdessä,enkä minä häntä.Siksi tää oli jotenkin kauhean vaikea asia hyväksyä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

miten tää sitten käytännössä tapahtuu?
onko se sen merkki jos ei pysty kuin ajatella tilannetta mielessä kuinka toinen on pannut toista niin meinaako se että siitä ei varmastikkaan pääse yli?Miten vaan saa unohdettua?

Siihen mä en osaa vastata. Meillä oli exän kanssa täysin vastaava tilanne, ja me ei siitä päästy yli vaan erottiin. (tosin siihen eroon liittyi moni muukin asia )
Yritimme kaikkemme kahden pitkän vuoden ajan, mutta ei onnistunut.

Melkein kuin mun näppiksiltä sun teksti. Meillä oli muutaman kuukauden mittainen asumusero, palattiin yhteen yli puoli vuotta sitten. Molemmilla ollut muita siinä eron aikana, mulla tosin vasta sen jälkeen kun sain tietää, että ukko hyppii muissa sängyissä. Tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että rakastetaan toisiamme ja palattiin yhteen. Nyt nuo toiset kumppanit kummittelee aina vähän väliä mielessä, vaikka tietoisesti tein päätöksen, että otan miehen takaisin, vaikka tiesin sillä olleen muita. Ja se tiesi mun seikkailusta. Meillä menee muuten paremmin kuin koskaan, rakkaus on entistä vahvempi ja side toisiimme, nautimme toisistamme ja toistemme seurasta. Mutta kyllä nuo kummitukset on inhottavia. Ja meilläkin ukko syyllistää mua riidan tullessa, vaikka itse eka oli muiden kans...

Ehkä sunkin täytyy tehdä tietoinen päätös, että opettelet elämään noiden asioiden kanssa, niin minäkin olen tehnyt. Virallisesti olen antanut anteeksi, mutta tiedän, ettei asia suinkaan ole vielä loppuun prosessoitu.

Meilläkin lapset painoivat vaakakupissa todella paljon. Tsemppiä sulle!

törkeetä,haukkui sut pystyyn ja nöyryytti vaikka itse on tehnyt samalla tavalla (ollut siis toisen kanssa) :headwall:
ei oo miehelläs paljoo päätä pakottanu tuossa kohtaa :/
voihan tuosta selvitä mutta tie on pitkä,vaatii paljon työtä että saisitte asiat kuntoon tai edes siihen jamaan että tulevaisuus näyttää edes vähän valoisammalta.
mulla on tuontyyppinen juttu takana.
Jätin pojan isän ja tää oli heti melkein seuraavana päivänä uus kainalossa.Ja siitähän haloo nousi kun mä kävin yhden miehen kanssa kahvilla,että mulla on suhde siihen mieheen.
Joo,ensin olin ihan :o WTF!! entä sitten.
eli näin paljon ne miehet ajattelee :laugh:
nyt ex on kinuamassa takasin ja sanoi mulle myös tuon että luuli pääsevänsä musta yli helpommin jos on joku toinen..
se on mun ielestä aika pirun väärä tapa "päästä toisesta yli".
Rakastatko miestäsi?edes jollaintapaa? jos edes pieni toivonkipinä siellä jossain on ja teillä on tunteita toisianne kohtaan niin kannattaahan sitä yrittää.
Edetkää hitaatsti,ilman että ajattelette että nyt kaikki olisi niinkun ennekin.

toki oikeus on mennä sänkyyn kun ero on selvä. mutta miten pystyy? ite olen ainakin niin rikki erosta etten edes halua ajatella naivani vieraita saati tuttuja. vaikka exän jätin ite, silti tunteet ovat niin solmussa ja ero tekee kipeää, haluan surra rauhassa pois entisen sitten voi eheytyneenä aloittaa mahdollisesti uuden suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Luottamus:
on jo mennyt. tuskin saatte asiaa millään lailla kuntoon niin ettei se aina tulisi riitojen yhteydessä esille.

peesi. taitaa olla jonkiverran joko itsepintaista kusipäisyyttä tai narsistia siun ukossas ap... "muuthan ne vaan tekee väärin mutten koskaan minä"... just
:headwall: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja nössö:

toki oikeus on mennä sänkyyn kun ero on selvä. mutta miten pystyy? ite olen ainakin niin rikki erosta etten edes halua ajatella naivani vieraita saati tuttuja. vaikka exän jätin ite, silti tunteet ovat niin solmussa ja ero tekee kipeää, haluan surra rauhassa pois entisen sitten voi eheytyneenä aloittaa mahdollisesti uuden suhteen.

Hmm.. Me erottiin exän kanssa torstaina, perjantaina muutin pois ja lauantaina sekaannuin jo uuteen mieheen.
Ero oli tosin mun aloitteesta siinä vaiheessa ja olin tehnyt sitä eroa mielessäni niin kauan, että kun vihdoin pääsin pois, tuntui pelkästään vaan hyvältä ja helpottuneelta..
Ehkä jollain toisellakin ollut niin? Kaikki eivät ole niitä jätettyjä osapuolia.

Hmm.. Me erottiin exän kanssa torstaina, perjantaina muutin pois ja lauantaina sekaannuin jo uuteen mieheen.
Ero oli tosin mun aloitteesta siinä vaiheessa ja olin tehnyt sitä eroa mielessäni niin kauan, että kun vihdoin pääsin pois, tuntui pelkästään vaan hyvältä ja helpottuneelta..
Ehkä jollain toisellakin ollut niin? Kaikki eivät ole niitä jätettyjä osapuolia.

No mä sekaannuin uuteen mieheen jo siinä vaiheessa, kun olin sanonut eksälle että tästä ei tule mitään ja haluan erota, mutta asuttiin vielä kuitenkin yhdessä :snotty:
Olo oli hyvä, helpottunut, eikä ero surettanut ollenkaan =)