Miten täysimetetyn vauvan saa syömään tuttipullosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei! Miten olette saaneet täysimetetyn vauvan syömään tuttipullosta?

Meillä on reilun 2 kk ikäinen vauva, joka on tähän asti saanut vain rintamaitoa. Kun hänelle yrittää antaa maitoa tuttipullolla, hän työntää kielellään tuttiosaa pois suusta tai välillä tekee vähän imemisliikkeitäkin, mutta pullosta maidon määrä ei vähene. Tuttikaan ei kelpaa vaan hän sylkee sen heti ulos suusta.

Onko kenelläkään hyviä vinkkejä?

Mä en tiedä kun mulla on ollut vain pullopoikia,
mutta kysyn että miksi pitäs juoda pullosta?

Mulla oli ainakin tuttuja ,jotka täysimettivät pelkästään siiheksi kun alkoivat hörppyyttään nokkiksesta...

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Hei! Miten olette saaneet täysimetetyn vauvan syömään tuttipullosta?

Meillä on reilun 2 kk ikäinen vauva, joka on tähän asti saanut vain rintamaitoa. Kun hänelle yrittää antaa maitoa tuttipullolla, hän työntää kielellään tuttiosaa pois suusta tai välillä tekee vähän imemisliikkeitäkin, mutta pullosta maidon määrä ei vähene. Tuttikaan ei kelpaa vaan hän sylkee sen heti ulos suusta.

Onko kenelläkään hyviä vinkkejä?

Ootko kokeillu eri tuttimalleja?

harjottele, harjottele ja harjottele. Vauva ei taida osata imeä tuttia tai tuttipulloa. Pidä tuttia vauvan suussa sitkeästi niin jossain vaiheessa se toivottavasti ymmärtää miten sitä imetään.

Mä en meinannut kyllä saada esikkoa mitenkään hyväksymään tuttia enkä pulloa kun alotin just vasta 2kk antamaan, nyt kuopukselle annettiin heti vastasyntyneenä tutti ja pullostakin juomisen harjottelu aloitettiin heti.

Vauvan painonnousu notkahti, joten saimme ohjeeksi antaa lisämaitoa vielä sen päälle, mitä hän itse on syönyt rinnasta. Siksi kyselen ohjeita. Kokeilimme Aventin tuttipulloa, joka ei kelvannut. Pitää nyt kokeilla muitakin tuttipulloja.

Lisää vinkkejä ottaisin vastaan.

Kokeilet vaan sitkeästi kaikki erimalliset tutit.
Mein likka syö vaan Ainun pullosta ja siitäkin vaan jos on ihan sikapossunälkänen. Ja multa se ei huoli pulloa ollenkaan kun tietää, että tissit on vieressä :xmas:

no mieti nyt sitä vauvaa. se on tottunu että tän makunen maito tulee tissistä, jos sitä samanmakusta maitoa tulee pullosta, se tuntuu väärältä ja ihmeelliseltä. vaikkakin se juominen tottumisen jälkeen onnistuu.
meillä lapset on suostunu juomaan pullosta vain ja ainoastaan jos äiti ei oo mailla eikä halmeilla. muutenhan olis mahdollista saada myös tissistä eikä pullo silloin kelpaa.

eli isä syöttää, äiti eri huoneeseen. jos ei maito pullosta kelpaa, harjottelun voi hoitaa sokerivedellä. siinä ei oo ominaismakua vaan se maistuu ainoastaan makeelta ja vauvathan tykkää makeasta. sit myöhemmin ku tekniikka on hallussa, voi siirtyä korvikkeisiin tai rintamaitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Vauvan painonnousu notkahti, joten saimme ohjeeksi antaa lisämaitoa vielä sen päälle, mitä hän itse on syönyt rinnasta. Siksi kyselen ohjeita. Kokeilimme Aventin tuttipulloa, joka ei kelvannut. Pitää nyt kokeilla muitakin tuttipulloja.

Lisää vinkkejä ottaisin vastaan.

Täysimetetyn vauvan painokäyrän kuuluukin notkahtaa jossain kohtaa.
Ehdottaisin tiheämpiä imetyksiä ja "pesimistä", eli rauhassa huilailemaan vauvan kanssa ja vapaa pääsy rinnalle. Maidontuotanto lisääntyy näillä konstein ja painokäyrä tasaantuu omalle uomalleen.

Kerkeskö joku jo sanomaan, että jos opettelee syömään pullosta, kannatais jonkun muun ku äidin syöttää. Ei vauva tyhmä oo, se tajuaa, että onhan tossa noi tutut ja turvalliset tissitki, miks pitäis tosta kummallisesta syödä. Isän sylissä vois onnata paremmin, ku sillä ei oo niitä maitotonkkia siinä häiritsemässä. :)

Yhteistyössä