Miten te jaksatte tehdä niitä lapsia useamman kuin yhden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhden äiti

Vieras
Kun tuntuu että kaikilla tuttavilla,naapureilla,sukulaisilla on lapsia 2-4 kappaletta ja yleensä melko pienellä ikäerolla. Miten te jaksatte?minusta jo yhdessä lapsessa on tarpeeksi työtä.

Kahden lapsen kanssa pääsee helpommalla kuin yhden, kunhan kahdesta ensimmäisestä vuodesta on selvitty.

En mä kyllä tätäkään allekirjoittais, ihan varmasti monissa asioissa on helpompaa yhden lapsen kanssa.
Ja meillä on monta lasta kun se on tuntunut oikealta. Ei me silti yhtään sen parempia ihmisiä olla tai enemmän perhe kuin yksilapsiset.

Meillä 6 kk tyttö ja toista yritetään heti putkeen.. imetys on ollut ainut ehkäisymuoto jälkitarkastuksen jälkeen ja tähän saakka riittänyt.

Olen asennoitunut niin, että raskausaika ja vähintään kaksi ensimmäistä vuotta kahden lapsen kanssa tulee olemaan erittäin rankkaa aikaa ja varmasti tulen välillä katumaankin koko hommaa ajatuksissani. Kuitenkin tähtään ajatuksissa kolmen vuoden päähän ja siitä eteenpäin kun lapsilla alkaa olla seuraa toisistaan enemmän.

Olen aina toivonut kahta lasta ja niin on miehenikin. Nyt vain toivotaan, että meille suodaan se toinenkin. Jos ei saada toista, niin ollaan yhtälailla onnellisia tästä yhdestäkin.

Tekeminen on ollut helppoa ja hauskaa, eikä hoitaminenkaan järin rankkaa oo ollut.

2 v ikäerolla on nuo kaksi ekaa, kolmosen kanssa tuleekin pidempi ikäero (esikoiseen 8½ v ja kuopukseen 6½ v) mutta pitäähän perheessä iltatähti olla.

Silloin kun mulla oli 1 lapsi, aattelin et sen kanssa on tosi rankkaa. Tehtiin toinen ja aattelin et huh huh, olipas se helppoa silloin sen yhden kanssa. Nyt meille oiskin tulossa yllärinä kolmas lapsi ja pitänee nauttia näiden kahden kanssa "rankasta ajasta", tää on varmaan sitä helppoa aikaa kun muistelee tätä aikaa ens kesänä :laugh:

Yhteistyössä