Miten te opetatte lapsianne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi minulla olisi joku velvollisuus opettaa lapsiani jotenkin erityisesti miten koiria kohdellaan, kun ei meillä ole koiria enkä tunne koiria enkä niitä osaa käsitellä?

sulla on lapsies äitinä velvollisuus ihan turvallisuuden vuoksi opettaa ne lapses kuuntelemaan koiranomistajan ohjeita miten koiria lähestytään/ohitetaan/käyttäydytään. ei sun tarvi niille lapsilles välttämättä muuta opettaa jos et osaa!

poika PELKÄÄ kaikkia koiria IHAN KAMALASTI. ei mene lähellekkään koiria, onneksi! tyttö haluu paijaa koiria ja osaa käyttäytyä nätisti tutun koiran kanssa. vieraisiin koiriin ei saa koskea!

On sanottu että ilman lupaa ei saa mennä koskemaan eikä koirien lähellä saa alkaa tekemään mitään äkkinäisiä tempomisia ja heilumisia vaan käyttäydytään maltillisesti ja rauhallisesti.

Itse olen aika varuillaan ja valppaana jos lapset pääsee lähempään kontaktiin koirien kanssa tai jos lähettyvillä on koira irrallaan.

Meidän lapset on vasta 2- ja 3-vuotiaat. Eivät hyöki koirien päälle, innoissaan ovat mutta antavat koirien tulla ensin itsensä tykö. Kaipa minä olen sen opettanut.. Monet opetukset tulee sen verran luonnostaa etten ole ihan varma, seuraavatko mun kehonkieltä vai olenko ihan sanallisesti opastanut miten paljon. Naapurin kissa nyt on niin kova kiehnäri että sen perässä meinasivat mennä kun katti päättää lähteä taas omille teilleen, siitä sanoin kyllä ettei saa mennä perässä, kissalle tulee epämukava olo siitä kun joku seuraa vaikka hän haluaisi jo lähteä.

...kohtaamaan tuntemattoman (tai tutun) koiran? Mua on alkanut niin paljon ärsyttämään naapurien lapset joiden vanhemmilla ei oo mitään aikomustakaan opastaa jälkikasvuaan kuinka koiria kohdellaan ja lähestytään! Mä joudun jopa välttelemään lenkeilläni noita lapsia kun ovat vielä äärettömän innoissaan aina koiria nähdessään. Näille lapsille (kuitenkin jo isoja, koululainen vanhin) joutuu joka helvetin kerta sanomaan samat asiat; "Älä ahdistele, älä yritä ottaa syliin, älä jahtaa!" Ja vanhemmat vaan pällistää ja höpöttää muuta.
Ois mielenkiintoista kuulla kuinka muut vanhemmat opastavat lapsiaan koiran kohtaamisessa vai opastatteko mitenkään? Omiani ainakin opetan ettei toisia koiria syöksytä silittelemään vaan kysytään omistajalta lupa ja mennään polvilleen jolloin koira saa päättää tuleeko tervehtimään vai ei. Jahtaaminen on niin ärsyttävää!

Minun mielestä se on teidän koiranomistajien asia huolehtia niistä teidän koiristanne. Miksi niiden joilla ei ole koiria pitäs vielä opettaa teidän koiria. Eikös ne ole ne koirat hihnan nokassa? Teillä on liian pitkä naru jos ne pääsee liian kauas ja et itse kykene komentamaan koiraas pysymään irti vieraista.

[QUOTE="noo";25063862]Minun mielestä se on teidän koiranomistajien asia huolehtia niistä teidän koiristanne. Miksi niiden joilla ei ole koiria pitäs vielä opettaa teidän koiria. Eikös ne ole ne koirat hihnan nokassa? Teillä on liian pitkä naru jos ne pääsee liian kauas ja et itse kykene komentamaan koiraas pysymään irti vieraista.[/QUOTE]

Mun koira on oikein hyvin hallinnassa. Naapurin muksut sen sijaan ei.

Yhteistyössä