Miten te teette rahkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mustikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mustikka

Vieras
=) Miten te siis teette rahkaa? Alan jo itsekin ihmetellä että teenkö jotenkin erikoista rahkaa kun niin monenan kertana jo peräkkäin kun olen tehnyt rahkaa ja joku vieras on sitä sattunut maistelemaan niin on kysynyt että miten mä teen rahkan kun on niin hyvää....hmm... voiko sitä siis tehdä monellakin tapaa?

Alkuperäinen kirjoittaja kipsutin:
Sekoitan keskenään vatkatun kerman, maitorahkan, marjat/hedelmät, sokerin ja vaniljasokerin.

Näin minäkin. Tai joskus käytän sokerin sijasta aspartaamia.
Jos kevyempää haluaa, voi kerman jättää pois ;)

Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
mustikka: kerro miten sä teet?? =)

Ihan perinteisellä tavalla eli vatkaan kerman ja lisään joukkoon maitorahkan. Siot hieman sokeria ja vaniljasokeria. Mauksi laitan yleensä marjoja. Meidän ihan ylivoimaisin herkku on kun lisää joukkoon jäiset mustikat...sitä tulee ihan kuin sorbettea, nam!!=)

Se juju on siinä vissiin se kerman ja rahkan määrä. Toiset laittaa fifti-fifti ja toiset toista enemmän. Tuon olen ainakin huomannut omassa tuttavapiirissä.
Normisatsin teen suhteella
2dl kermaa (vatkaamatonta tietty)
2x2dl rahkaa

meillä tehdään näin

4dl vatkattua kermaa
2dl rahkaa
vähän tomusokeria ja sitten marjat tai hedelmät

Meillä käytetään pelkkiä kevyt tuotteita,en tiedä onko mitään hyötyy mut ne on jotenkin notkeempia ja mukavampi käytössä

no siis itse asiassa mie EN TEE rahkaa vaan ostan sen rahkan valmiina kaupasta. mie vaan MAUSTAN sen.... ja jotensakin samallalailla ku kipsutin mainitsi ja välillä mieki laitan joko vaniljakastiketta tai vaniljavaahtoa kerman sijaan...

manskuja ja banaania tehosekottimeen, ja loraus rasvatonta maitoa, vatkataan vaahdoksi asti, parempaa ja terveellisempää kuin rahkat, eikä tartte sokeria, kun banaanista tulee makeus.

Alkuperäinen kirjoittaja Alice:
manskuja ja banaania tehosekottimeen, ja loraus rasvatonta maitoa, vatkataan vaahdoksi asti, parempaa ja terveellisempää kuin rahkat, eikä tartte sokeria, kun banaanista tulee makeus.

No ääh, toihan on joku smoothie-toisinto. Hyvää sekin, mutta ei se ole rahkaa! ;)

Mä teen kahta erilaista rahkaa- laihisrahkaa ja kermaperserahkaa.

Laihisrahkaan tulee rahkaa, rasvatonta maitoa, makeutusainetta ja pirusti marjoja/ananasta/hedelmää.

Kermaperserahkaan tulee yhtä 250 g rahkaa kohti purkki kuohukermaa/vispikermaa vatkattuna, vaniljasokeria ja sokeria ja niitä marjoja tms.

Sanomattakin on selvää, kumpi on parempaa. :whistle: :D

Näppituntumalla, ikinä en ole laittanut kermaa. Joko pakastemarjoista tai hedelmistä ja sekaan rasvatonta maitoa vaahtona tai sitten vaniljakiisselipurkinkin olen joskus laittanu. Mut itse oon tykänny eniten rahkasta jossa on marjojen/hedelmien mehua.

Yhteistyössä