1
10 kk vinkuiitamin äiti
Vieras
Hermo alkaa mennä, kun mies tekee pitkiä työpäiviä ja minä en saa ennen iltaa syötyä yhtään ainoaa ateriaa ilman vinkunaa! Luulin ensin että se on sattumaa, että poika lakkaa viihtymästä sillä sekunnilla kun minä otan ruuan nenäni eteen, mutta nyt niin käy joka ikinen kerta niin, etten saa edes aamupalaa syötyä rauhassa. Syötän aina pojan ensin, jos hänen ruoka-aikansa on lähimaillakaan ja sitten koitan kerätä hänelle kivoja leluja keittiöön, annan keittiövälineitä tms., mutta niin hän vaan ryömii minun luokseni kädet ojossa ja jos hänet ottaa syöttötuoliin, ojentelee käsiään minun ruokaani kohti. Omat herkut (maissinaksut, vihannesten palat) eivät tahdo kelvata, tuntuu kuin hän hoksaisi jo, että äidillä on paremmat syötävät. Miten te muut hoidatte syömiset? Päiväunista ei ole oikein apua, kun tuo nukkuu max. 20 min. unet ellen ole itse vieressä (kahdet tunnin unet nukumme yhdessä ja viimeiset 20 min. unet lapsi nukkuu yksin), enkä ehdi siinä ajassa välttämättä kuin käydä vessassa ja lämmittää ruuan. Minun pitäisi laihduttaa n. 5 kg, mutta monesti käy niin, että kun en ole saanut syödä rauhassa, tulee napsittua kaikenlaista, kun jää jotenkin nälkäinen ja tyytymätön olo.