Miten teen possusuikaleista kastikkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Antakaa hyviä vinkkejä miten saisin possusuikaleista maituvan kastikkeen. Minulla on paketillinen kevyt porsassuikaleita ja kastikkeen niistä ajattelin vääntää, mutta mitä laittaisin mausteeksi ym, että tulis hyvää? Eli miten sinä teet maistuvan possunlihakastikkeen?

mä teen aina että paistan suikaleet ja lisään pippurisekoitusta ja grillimaustetta..kun ovat ruskistuneet lisään vettä niin että hautuvat siinä kypsiksi.sit ku ovat kypsiä laitan kermaa sekaan tai sitten teen jauhoista seoksen ja suurustan sillä..nam

Käytät niitä pannulla ja sitten uunivuokaan, sekaan sipulia ja vaikka porkkanaa, jos tykkää. Sitten ruokakermaa ja vettä, että peittyvät. Vähän suolaa, pippuria ja sinappia. Sitten koko komeus uuniin 200 astetta ja ainkin tunti. Tää nyt on ehkä enemmän paisti kuin kastike, mutta toimii silti :p

Mä heitän suikaleet jo puoliltapäivin vesitilkkaan hautumaan ja illalla vaan teen ruskeankastikkeen ja kippaan takuumureat suussasulavat suikaleet sekaan.

(meillä ei syö kukaan niitä semsinä sitkeinä :x )

Mä en koskaan sta possun suikaleita, vaan teen naudanlihasta, mutta kaitpa ne samalla lailla onnistuu :) Eli ruskistan, maustan, heitän vettä päälle niin että melkein peittyvät annan hautua monta tuntia ja sit vielä kermat sekaan ja puol tuntia haudutusta ja nam nam, taatusti mureita ja pehmeitä :p

Yksi mahdollisuus on, että laittaa grillimaustetta, ruskistaa ja sitten lisää kermaa. Erittäin hyvää riisin kanssa.

Normaali sianlihakastike sitten toisen vaihtoehto, eli ruskistaa lihat ja ja jauhot ja lisää veden.

Ruskistan sipulin kanssa ja lisään suolaa ja pippuria. Sitten porkkanoita ja lanttua kuutioina joukkoon ja kypsytän hiljalleen pitkään ja hartaasti ihan vain vedessä. Ei mitään kermoja siis sekaan.

Mä paistan possusuikaleet ja lisään niihin hieman suolaa, heitän pataan sipulien ja yhden lihaliemikuution ja viherpippurien (10-20kpl) kanssa. Vettä sen verran et peittyvät. Pidän uunissa 200 asteessa vähä päälle tunnin, lisään ruokakerman ja takas uuniin siksi aikaa et alkaa kiehuu ja sit suurustan, ja taas hetkeks uuniin.

Mä ruskistan suikaleet (sipulia sekaan), nakkaan mausteet ja tomaattisosetta, vähän vettä (tai lihalientä) sekaan ja annan hautua ehkä n. 30-45min, sit suurustan ja nakkaan vielä vähä ruokakermaaki sekaan ja hetken aikaa vielä lisää hautua.

Yhteistyössä