Miten teet broilerkastikkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sally"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sally"

Vieras
Tein tänään ja maistui kyllä lapsille todella hyvin, mutta vois kokeilla joskus tehdä jollain muullakin tavalla.

Minä teen näin: saksin maustamattomat broilerin fileet palasiksi, pannulle öljyä ja palat paistumaan. Mausteeksi yrttinen pippurimauste, broilermauste, carry ja suola. Lisään vettä ja ruokakermaa, annan hautua. Jos teen vain aikuisille, laitan paprikaa ja sipulia myös. Tarjotaan riisin, pastan tai perunan kera ja aurajuustoa ehdottomasti.

paistan maustamattomat suikaleet sitruuna- tai appelsiinimehussa ja voissa, lisään mausteita ja kookoskermaa. Mausteena esim. garam masala-seosta, suolaa ja mustapippuria.

Yleensä käytän valmiiksi marinoituja, ruskistan pannulla ja lisään purkillisen bambunversoja, perään tuorejuustoa/cuisinea ja kermaa.

Tarjoillaan makean chilikastikkeen kanssa.

PAISTAN BROILERIN HUNAJAMARINOITUJA FILESUIKALEITA KULLANRUKSEIKSI, LISÄÄN PAPRIKAA ,MAISSIA JA CURRYTAHNAA JA LORAUTAN PÄÄLLE KUOHUKERMAA. tARJOAN JASMIN- TAI BASMATIRIISIN KANSSA

[QUOTE="sondersson";25673276]paistan maustamattomat suikaleet sitruuna- tai appelsiinimehussa ja voissa, lisään mausteita ja kookoskermaa. Mausteena esim. garam masala-seosta, suolaa ja mustapippuria.[/QUOTE]

Raastetun inkiväärin/inkivääritahnan unohdin!

Siis noin 10 eri tavalla, eihän voi olla vain yhtä tapaa tehdä broilerkastiketta?!

Pannulle broiskut. Lisään reilusti sipulia. Maustan jollain seuraavista: rosepippuri, mpippuri, curry, yrttisekoitus, suola, rosmariini, timjami, valkoisipuli, lime, sitruuna, kalakastike, inkivääri ... Pyörittelen. Lisään vähän vehnäjauhoa. Pyörittelen. Lisään sekaan tässä vaiheessa tai myöhemmin, riippuen kypsytysajasta, paprikaa, purjoa, appelsiinia, maissia, tomaattia, hemapaa, aurinkokuivattua tomaattia, aurajuustoa, ananasta tai jotain muuta, lisään ruokakermaa, appelsiinimehua, kookosmaitoa, vettä, maitoa tms. Sekoitan ja annan hautua ihan kotvasen vain, jotta broilerit eivät mene kuiviksi.

[QUOTE="sondersson";25673276]paistan maustamattomat suikaleet sitruuna- tai appelsiinimehussa ja voissa, lisään mausteita ja kookoskermaa. Mausteena esim. garam masala-seosta, suolaa ja mustapippuria.[/QUOTE]

Tätä pitääkin kokeilla, itse maustan samantyyppisesti mutta tuo sitrusmehu ja kookoskerma menee kokeiluun :)

[QUOTE="vieras";25673370]Tätä pitääkin kokeilla, itse maustan samantyyppisesti mutta tuo sitrusmehu ja kookoskerma menee kokeiluun :)[/QUOTE]

kannattaa kokeilla myös kanasalaatin valmistusta noin, esim sipuli, paprika ja kana+voi ja sitruunamehu pannulle, inkivääriä, mustapippuria ja suolaa, jäähdytys ja salaatin sekaan :p

Kuullotan kattilassa paprikaa ja sipulia, heitän sekaan suolaa, paprikajauhetta ja ketsuppia. Sitten lisään vettä ja suikaloidut broikun rintafileet. Annan kiehua niin kauan että lihat on kypsyneet ja tämän jälkeen lisään joukkoon kermaviilin, johon olen sekoittanut vehnäjauhoja. Riisin kanssa törkeen hyvää!

[QUOTE="sondersson";25673453]broiskut, banskut, manskut, tomskut, omput, aplarit, hapikset, paahtikset :D Kuin joku voi olla noin tylsä :o[/QUOTE]

puoliakaan mitä yrität slangilla vääntää :(

Tämmöistä tein tänään. Listaan laiskuuttani vain ainekset, loppuun saatte käyttää mielikuvitusta :D

broiskua
sipulia
valkosipulia
pakastepinaattia
pippurituorejuustoa (+ vettä liemeksi)
puristettua limetinmehua runsahasti
kanaliemikuutio
suolaa
mustapippuria
hunajaa

Nautimma tuorepastan kera.

Mä teen broilerikastikkeen näin:

Paistan vähän aikaa pienen määrän kylmäsavustettua lohta. Otan lohet pois pannulta ja laitan broilerisuikaleet pannulle. Mausteeksi vähän suolaa ja fajitas maustetta. Paistan noita vähän aikaa ja sitten ruokakermaa ja ne lohet sinne joukkoon. 10 minuutin hauduttaen.

Riisin, pastan tms. kanssa hyvää

Paistan hunajamarinoidut kanat, paprikaa ja sipulia. Lisään kermaviiliä, maitoa ja vehnäjauhoja ja dibbikastike jauhetta. Maustan tarvittaessa vielä suolalla ja pippurilla.

Paistan ja maustan suikaleet (en koskaan osta valmiiksi marinoituja) ja sitten itse kastikkeen teen milloin mitenkin.Välillä on Uncle Ben's kastike suoraan törpöstä,välillä kermaa,välillä curry- tai bernaise(?)kastike pussista.Yleensä paistan tykö wokkivihanneksia kastikkeeseen.

Yhteistyössä