Miten teet jauhelihakeiton? (täällä vähän kinaa asiasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Minä teen meillä yleensä nuo perusruoat ja mies sitten paistaa lihaa ym.
Jostain syystä mies innoistui tänään tekemään (jatkamaan mun aloittamaa) jauhelihakeittoa kun tuli töistä.
Mutta siis jauhelihan paistamisesta asti kumpikin ihan eri mieltä miten asiat tehdään. No ei siinä mitään poistuin nukuttamaan tuota pienintä ja mies tehköön keiton. Eiköhän siitä syötävää tule.

Mutta lähinnä miten ja millä maustat keiton?

Paistan jauhelihan ja pistän vähän jauhelihamaustetta. Sitten vesi kiehumaan, sinne pilkotut perunat ja jauheliha. Hetken päästä keittojuurespussi ja hieman lihalientä. Ja valmista tulee.

Meillä maustetaan tuhdisti jauheliha paistovaiheessa, käytetään muutenkin paljon mausteita.Ei tarvi keittoa erikseen maustella. Mausteina meillä menee lihaliemikuutio,pippurisekoitus,paprikajauhe, cayannepippuri, jauhelihamauste.

mä teen jauhelihakeiton näin,

Vesi kiehumaan isoon kattilaan, sit ruskistan jauhelihan ja siihen suolaa, kaadan ne isoon kattilaan kiehuvaan veteen ja sinne sekaan pussillinen jäisiä perunasuikaleita ja suolaa.

Pieneen kattilaan joko pikkuporkkanoita tai keittojuureksia. Sinne saatan laittaa lihaliemikuution. Tämä johtuen mun allergioista. Enkä jaksa alkaa monia ruokia väsäämään.

Lihaliemikuutio/kasviskuutio veden sekaan, jauhelihan maustan paistovaiheessa jauheliha mausteella, pippurilla ja paprikalla..perunat ja keittojuurekset tietty ja pienenä lisänä väriä ja makua antamaan tomaattipyrettä...

Muakin kiinnostaa mistä tuli kinaa :D

Mä paistan jauhiksen, laitan siihen valkosipulia, sipulia, mustapippuria ja paprikajauhetta, sitten vettä ja sinne liemikuutio ja 3 pussia suikalejuureksia, kaikki siis sinne kiehumaan ja lopuks hiukan kermaa ja ½ koskenlaskijaa :xmas:

Jauheliha paistetaan ja lisätään siihen jauhelihamaustetta.

Kattilaan ensin perunat,porkkanat,purjosipuli,sipuli,jauheliha. Sitten lisätään vesi ja kasvisliemikuutio.

Mausteina on valkosipulimauste,mustapippuri,fenkoli,paprikamauste ja provencen yrttejä+tuoretta basilikaa.