miten teette pizza bolognesen/jauhelihapizzan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pizza illaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pizza illaksi

Vieras
Antakaa vinkkejä, miten saada hyvin maustettu bolognese/jauheliha pizza. Ei ehkä välttämättä tarvi olla sitä perus tomaattikastikettakaan siinä, mutta siis että saisin hyvät mausteet. Jää jotenkin aina niin pliisuksi. Ja sitten mulla on sellainen kokemus, että kaikkien muiden tekemät pizzat on aina aivan ihania ja minun tekemät sitten EI!

Siihen voisin kuvitella laittavani jauhelihaa ruskittettua ja ananaspaloja(norm. tomaaattipyreen ja juuston lisäksi), mutta siihen sopivat mausteet, antakaa neuvoja, vinkkejä, kun pizzahammasta kolottaa ja on ihan pakko tehdä illalla vähän "kotipizzaa"

Meijän äiti laittaa aina sipulikeiton siihen jauhelihan joukkoon. Itse alan olemaan jo vähän kyllästynyt :/ Kaverin äiti laittaa tortillojen sen mausteseoksen sinne joukkoon, se on hyvää !

POHJA
6 dl vehnäjauhoa
150 g voita tai margariinia
2,5 dl maitoa
1/2 pkt hiivaa
suolaa

Jauhelihaan laitan chili, paprika,jauheliha, aromisuola ja pizzamaustetta.
Tomaattikastiketta maustettuna valkosipulina.
Ananaspaloja.
Joskus laitan sekaan pekonia, tonnikalaa tomaattikastikkessa, kinkkusuikaleita, paprikaa, sieniä jne..

Tosi hyvä idea tuo sipulikeittoainekset, kokeilen sitä!! En halua mitään kauhean tulistakaan, kun 3v ja 5v lapset syövät sitä myös, mutta mausteisiin muuten haluan heidät tutustuttaa. Nykyään muuten haluavat valkosipulia patonkiin, itse muistan kuinka inhosin valkosipulia ennenkuin sitten espanjassa tutustuis alioliin (joskus 15vuotiaana, eli aika myöhään...), senjälkeen ei mikään ole maistunut miltään ilman v.sipulia.
Vähän aiheen vierestä tuo äskeinen, mutta siis kuitenkin kiitos tosi paljon tuosta ideasta. Lihapulliin olen sitä tunkenut, muttei koskaan oo tullut mielen viereenkään kokeilla sitä pizzaan!!

KIITOS!!
Kiitos myös muille, jotka vastailitte, niitä kokeilen sitten kun ei ole lapset syömässä:).
Ps. pidän itse kyllä chilistä, mutta sekin on sitten se määrä...Ei sekään oo hyvä jos sitä on liikaa. Kiva ois kuulla ihan mittoja, mitä käytätte, vaikka kyllä tietenkin ymmärrän, että maustaminen on vähän sellaista suurpiirteistä, ja välissä aina maistellaan,ja sitten lisäillään jos tarvis, mutta että jotain määriä kuitenkin, niin ois kiva!

Yhteistyössä