miten teette tätä ruokaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joo oon tyhmä:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joo oon tyhmä:(

Vieras
siis kun anoppi raahas meille kermamarinoidun porsaan pihvifileen,sellaisen pitkän:D niin miten mä teen tuon???joo oon uus avuton,mut siinä ei ollu mtn ohjeita ja en kehannu anopilta kysyä:/ laitanko vaan uuniin pariksi tunniksi+??miten te ootte tehny??

Paista pannulla pinta lihaan. Kääri liha folioon ja laita uuniin hautumaan melko miedolle lämmölle loppuun. (koosta riippuen 100-150 astetta, puoli tuntia-reilu tunti) Lihalämpömittaristakin on apua.

kiitos vastauksista:) laitoin sen kokonaisena uuniin ja mausteita vähän päälle mut en tiiä minkälaista siitä tulee:/ tai taidan sittenkin käydä laittaan sen folion sisään ja antaa pari tuntia olla:)

Mie ruskistan kokonaisena pannulla kauttaaltaan ja laitan uuniin kypsymään miedossa lämmössä n 150 astetta ja reilun 30-50 minuuttia koosta riipuen.

Tai leikkaan leikkaan pihveiksi ja paistan pannulla kypsäksi ja heitän sekaan kermaa, pippuria ja sinappia kastikkeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja saapa nähä mitä tulee:D;24466082:
kiitos vastauksista:) laitoin sen kokonaisena uuniin ja mausteita vähän päälle mut en tiiä minkälaista siitä tulee:/ tai taidan sittenkin käydä laittaan sen folion sisään ja antaa pari tuntia olla:)
NOUP! Eihän sitä kuivaa köntsää sitten syö elävä erkkikään.
Tökkää siihen paistomittari niin kypsyys on helpompi varmistaa.

Ja kai sä hokasit pestä ne kaupan karseat smäidät (jota myös marinaadiksi kutsutaan) pois ensin?

sillonku tein noita valmismarinoituja possun sisäfileitä/ulkofileitä niin laitoin ne ihan sellaisenaan uunivuokaan, uuniin 175 astetta siksi aikaa että olivat kypsiä. ei niihin valmismarinoituihin enää mitään mausteita kannate lykätä, niissä on muutenki niitä ihan tarpeeksi. myös kermamarinoiduissa.

niinjoo ap, onko se siis semmonen ulkofile (paksu) vaiko sisäfile/pihvifile (ohuempi)? jos on ohuempi niin elä ainakaan kaheksi tunniksi sitä uuniin jätä tai saatte syyä korppua :)

voit myös vaikka pilkkoa sen viipaleiksi ja laittaa vaikka pataan muhimaan kasvisten kera :P

Yhteistyössä