Miten tehdään oikeita mummon voipullia? Miksi en onnistu? Mikä se juju on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leipuri

Vieras
Miten saa hyvän sitkon että on helppo pyöritellä pullia? Mulla menee aina niin että jää pöytään kiinni laittoi jauhoja miten paljon tahansa ;

Haluaisin nyt selvät ohjeet missä järjestyksessä ainekset laitetaan, saako jauhoja lisäillä rasvan jälkeen taikinaan? Millä uunin tasolla ne leivotaan?

Mikä on se juju et onnistuisi nämä voisilmäpullat?

Itse saan parhaat pullat näin:
Taikinaan ei kananmunaa
Jauhojen lisäily todella varoen, ei missään nimessä liikaa.
Viimeseks rasva. Sen voi jakaa niin että laittaa puolet rasvasta ja sitten vielä hieman jauhoja ja loppurasva.
Leivottaessa sitten alustaan jauhoja, siinäkään ei liikaa.
Keskitasollla paistelen

Minä olen Suomen paras voisilmäpullien tekijä ja ristiäisiinkin tilataan minun tekemiäni vaikka luulisi niiden olevan arkisia. Leivon aina voihin. En kohota takinaa vaan pullat. Voitelen pullat hyvin munalla ja teen saksilla pienen nippauksen pullan keskelle, painan pakastettua voita nokareen pullan sisään ja päälle hienoa sokeria, paistan pullat 225 asteessa noin 10-13 minuuttia, tarkkailen koska otan pois, en siis paista liian ruskeiksi.

Mun on pakko jakaa yks niksi. :D Olen siitä saanut itse älyttömästi kehuja, samoin äiti, jolta tämän koppasin alunperin. =)

Mutta koittakaapa laittaa pikkasen vaniljasokeria ensin tuohon pullaan voisilmän alle (luonnollisesti ennen paistoa siis). Nam. Tulee tosi hyvä maku. Ei siis vanilliinisokeria, vaan VANILJASOKERIA. Ihan aitoa.

Yhteistyössä